הפיטורים בידיעות אחרונות: ועד העובדים וארגון העיתונאים הכריזו על סכסוך עבודה

הבוקר הוכרז סכסוך עבודה בקבוצת ידיעות אחרונות, לאחר אסיפה בהשתתפות 150 עיתונאים ועיתונאיות הקבוצה • ההכרזה על סכסוך עבודה תאפשר להתחיל בעיצומים בעוד שבועיים

בית ידיעות אחרונות ראשון לציון / צילום: כדיה לוי
בית ידיעות אחרונות ראשון לציון / צילום: כדיה לוי

המאבק לקראת הפיטורים בקבוצת ידיעות אחרונות מחריף: ועד העובדים וארגון העיתונאים והעיתונאיות הודיעו להנהלת החברה כי הוכרז סכסוך עבודה בקבוצת ידיעות אחרונות וב-ynet.

הבוקר (א') התקיימה אסיפת חירום בבית ידיעות אחרונות בראשון לציון, בהשתתפות 150 עיתונאים ועיתונאיות מידיעות אחרונות, ynet, כלכליסט ולאישה. באסיפה נערכה סקירה על תוכנית ההנהלה לאיחוד מערכות ופיטורים. העובדים הצביעו בעד הכרזה על סכסוך עבודה, מה שיאפשר למעשה להתחיל בעיצומים בעוד שבועיים.

הקיצוצים בקבוצת ידיעות אחרונות: כך צפוי להיראות איחוד המערכות
דרמה בקבוצת ידיעות אחרונות: ההנהלה מבקשת לפטר כרבע מהעיתונאים

לדברי ארגון העיתונאים והועד, אסיפת החירום נערכה בסימן "נוני, אל תפגע במשפחות של ידיעות". ועדי עיתונאי ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאישה ו-ynet מסרו בהודעה כי "לא נאפשר צעדים חד-צדדיים מטעם ההנהלה, ניאבק בהם בכל דרך אפשרית, כל הכלים נמצאים על השולחן".

בוועד העובדים אמרו היום באסיפה כי "המהלך הוא לא באשמתנו העובדים, אנחנו רק משלמים עליו. תוצאה של מחדלים לאורך השנים. מה שצפוי בתקופה הקרובה - המהלך שידיעות רוצה לבצע זה איחוד המערכות לגוף אחד חדש. המטרה לייצר תוכן שיועבר בשתי הפלטפורמות".

היקף הפיטורים הצפוי ב-ynet כפול מזה בידיעות אחרונות

בשבוע שעבר, ועד עיתונאי קבוצת ידיעות אחרונות הודיעו לעובדים כי מתוכנן סבב פיטורים משמעותי בחברה. לגלובס נודע כי בכירים בקבוצה אמרו כי הקיצוצים כמעט ולא יורגשו בדסק החדשות של ynet, לעומת זאת, פעילות האולפן, שמשדר בכל בוקר כשעתיים, "תצומצם משמעותית".

לפי ההערכות, בהנהלה מדברים על 130 תקנים שיצומצמו מכלל עיתונאי הקבוצה, בתוספת פיטורים במערכות כלכליסט ולאישה. מדובר במספר התחלתי בלבד ורבע מכלל עיתונאי הקבוצה, שצפוי לרדת במהלך המשא-ומתן בין הקבוצה והוועד. בוועד דרשו לקבל נתונים כלכליים שמצדיקים את הקיצוץ הדרמטי לדבריהם.

באחרונה פורסם בגלובס שיחה שהתקיימה בין גידו רן, עורך ynet, לבין עורכי דסק החדשות והמבזקנים בחברה. רן התחיל לתאר איך איחוד המערכות צפוי להיראות ומה בוחנים: איחוד של מדורי הכלכלה והדיגיטל, איחוד של התרבות והרכילות עם מוסף "7 לילות" וגם מערכת מאוחדת של הלייף סטייל ב-ynet עם מוספים בידיעות כמו "מסלול".

עד כה מסתמן כי היקף הפיטורים הצפוי ב-ynet יהיה כפול מזה הצפוי בידיעות אחרונות. רן הסביר כי ynet הוא מערכת גדולה יותר, ויש בו הרבה "תפקידים שאינם בליבת העיתונות, כמו תפקידים טכניים, אולפן ורדיו". בדבריו הוא הסביר כי פעילות האולפן צפויה להצטמצם משמעותית, בשל עלויות אופרטיביות מאוד גבוהות. בנוסף, הוא הסביר כי בידיעות אחרונות היו כבר כמה סבבי קיצוצים, בעוד שב-ynet לא היו, ולכן כעת הקיצוצים רבים יותר.

מידיעות אחרונות או מ-ynet לא נמסרה תגובה.

*** גילוי מלא. ידיעות אחרונות וגלובס הם מתחרים