הם קנו דירה בפחות ממיליון שקל בחיפה והחליטו להשכיר אותה. זו הסיבה

מאז יצאה לדרך תוכנית "מחיר למשתכן", כ־74 אלף משפחות רכשו דירות בהנחה באמצעות אחת מתוכניות הדיור הממשלתיות • גלובס יצא לפגוש את הזוכים • והפעם: אנונימי שרכש ב-950 אלף שקל דירת 4 חדרים בחיפה

שכונת קריית אליעזר, חיפה / צילום: כ. הררי
שכונת קריית אליעזר, חיפה / צילום: כ. הררי

אודות הפרויקט

מאז יצאה לדרך לפני שמונה שנים הפכה תוכנית "מחיר למשתכן" לתוכנית הדגל של הממשלה לפתרון משבר הדיור. גלובס יצא לבדוק כיצד - אם בכלל - השפיעה על מחירי הדיור, כמה עלתה למשלמי המסים, כמה זוגות צעירים הוסיפה לשוק, איך נראות השכונות שכבר נבנו ולאן הולכים מכאן.

אנונימי אישי: זוג + 3 ילדים ● נרשמו: סוף 2016 ● זכו: אפריל 2018 ● איפה: קריית אליעזר, חיפה ● מחיר: 950 אלף שקל לדירת 4 חדרים בלי מרפסת, עם חניה ● שווי הדירה המוערך כיום: כ-2 מיליון שקל ● יזם: החברות עץ השקד ואמריקה ישראל

רקע: "אנחנו משפחה עם שלושה ילדים. התחתנו ב־2016 ובדחיפת נרשמנו למחיר למשתכן לכל מיני הגרלות שחשבנו שיהיו רלוונטיות לנו למגורים. היכולת לרכוש דירה עם הון עצמי של 100 אלף שקל הייתה נראית חלומית.

פרויקט מחיר למשתכן | "כל מכירה או השכרה של הדירה תוביל לירידה ברמה מבחינתי"
פרויקט מחיר למשתכן | "מחיר למשתכן שינתה את חיינו. לא יכולנו בחיים לגור בדירה חדשה"
 
"די מהר זכינו בפרויקט בקריית ביאליק אבל הוא ממוקם במקום לא נוח אז ביטלנו את הזכייה, ומדי פעם עקבנו אחרי הגרלות חדשות שנפתחות.

"אחרי שנה בערך ראינו שנפתחה הגרלה בחיפה, העיר שגדלתי בה. המחיר למ"ר היה סבבה אז החלטנו להירשם להגרלה. הייתה לנו הרגשה שנזכה בה גם, ואכן זכינו אחרי כמה חודשים כשערכו את הגרלה".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

הזכייה: "מאוד שמחנו על הזכייה. ראינו את עצמנו גרים בדירה הזאת, כי היא קרובה מאוד לים ולרכבת, וחיכינו לכנס הזוכים כדי לבחור דירה שמתאימה לנו. קבענו תקציב ופרמטרים, די מהר היה כנס ולאחריו גם חתימת חוזה. קצה לקצה לקח בערך שנתיים עד קבלת מפתח".

האכלוס: "במהלך השנתיים האלו גרנו במרכז ונטענו שורשים עמוקים יותר: עבודה, לימודים. אז בשלב כלשהו החלטנו שהדירה תהיה מושכרת ולא נגור בה. הוספנו מזגנים לדירה והוצאנו אותה להשכרה".

השכונה: "אנחנו לא גרים שם, אבל כל פעם שנוסעים להורים אנחנו נהנים לעבור בשכונה הזאת ולראות איך היא מפותחת עם גני משחקים, בניינים חדשים. מההתעניינות בשכירות אני מבין שיש אחוז משמעותי של אוכלוסייה רוסית וערבית, וגם זוגות צעירים וסטודנטים מהמוסדות שמקיפים את השכונה. יש לה חיסרון בולט וזה השם שהיא יצרה לה במהלך השנים שהוא מצטייר כמיושן ובעייתי, מה שלא נכון במציאות".

השכנים: "יש הרבה זוגות צעירים, האווירה מאוד נעימה בבניין ובשכונה".

בשורה התחתונה: "אנחנו נוכל למכור ב־2025, ומקווים שנוכל להחזיק אותה לאורך הרבה שנים. לדעתי ידברו על מחיר למשתכן כפרויקט שהרבה דורות יתגעגעו אליו. זה נתן לנו יכולת להשיג דירה כזוג שרק התחתן, ולהתחיל את החיים בצורה מצוינת, וזה לא משנה אם גרים או משכירים, כי מי שיש לו דירה יחידה, אם הוא משכיר אותה הוא צריך לשכור דירה גם לעצמו ואז זה שומר על האיזון. אסור לפרויקט הזה להיפסק".