גם ג'יי.פי מורגן ברשימה: פיץ' שוקלת הורדת דירוג לבנקים בארה"ב

בחודש יוני הורידה פיץ' את ההערכה שלה לגבי איתנות המערכת הבנקאית בארה"ב, אולם השינוי עבר "מתחת לרדאר" ולא עורר בהלה, מכיוון שלא היה מדובר בהורדת דירוג לבנקים מסוימים אלא רק בהערכה כללית

למה הורדת הדירוג של פיץ' חשובה / צילום: Associated Press, Henny Ray Abrams
למה הורדת הדירוג של פיץ' חשובה / צילום: Associated Press, Henny Ray Abrams

אנליסט בסוכנות דירוג האשראי פיץ' הזהיר כי הסוכנות עלולה להוריד דירוג לעשרות בנקים בארה"ב, כולל לגדולים ביותר. 

בחודש יוני הורידה פיץ' את ההערכה שלה לגבי איתנות המערכת הבנקאית בארה"ב, אולם השינוי עבר "מתחת לרדאר" ולא עורר בהלה, מכיוון שלא היה מדובר בהורדת דירוג לבנקים מסוימים אלא רק בהערכה כללית. עם זאת, האנליסט כריס וולף אומר בראיון ל-CNBC כי הורדת דירוג ברמה אחת לסקטור בכללו, מרמה של -AA לרמה של +A, תאלץ את האנליסטים של פיץ' לבצע הורדות דירוג גם להרבה בנקים. 

● המשקיע שחזה את משבר 2008 מהמר נגד וול סטריט 
הוא היה המיליארדר הכי אגרסיבי בוול סטריט. עכשיו האימפריה שלו בסכנה 
בגולדמן זאקס מעריכים: זה המועד שבו הריבית בארה"ב תתחיל לרדת

"אם נחליט על הורדת דירוג לסקטור, ניאלץ גם לשנות חלק ניכר מהפרמטרים שלנו, וזה יוביל ככל הנראה גם להורדות דירוג ספציפיות בהמשך", הוא אומר.

לדבריו, כיום מדורגים חלק מהבנקים הגדולים, כגון ג'י.פי מורגן צ'ייס  ובנק אוף אמריקה , בדרגה של -AA, כך שהורדת דירוג לסקטור מתחת לרמה זאת תאלץ את הסוכנות להוריד דירוג גם לבנקים אלה.

בשבוע שעבר הורידה סוכנות הדירוג מודי'ס את דירוגי באשראי של עשרה בנקים קטנים ובינוניים בארה"ב בדרגה אחת, ותשקול הורדת דירוג לשישה בנקי ענק, ביניהם יו. אס בנקורפ, בנק ניו יורק מלון, סטייט סטריט וטרויסט פייננשיאל. 

בהודעה שמסרה סוכנות הדירוג נכתב כי "הביצועים של בנקים רבים ברבעון השני הראו על לחצי רווחיות הולכים וגוברים, שיפחיתו את יכולתם לייצר הון פנימי. זאת, כאשר באופק ניתן לצפות מיתון קל בארה"ב בתחילת 2024, עם ירידות בערך הנכסים וסיכונים בייחוד בפורטפוליו הנדל"ן המסחרי של חלק מהבנקים".