הריסה ובנייה בת"א: "יש בבניין שוכרים שנכנסו רווקים, והיום יש להם ילדים בצבא"

בניין ישן בן שלוש קומות ו-12 דירות ברחוב צייטלין בתל אביב ייהרס, ובמקומו ייבנה בניין בן שמונה קומות ו-21 דירות חדשות • אחד מחברי ועד הבניין: "יהיה קשה להיפרד מהבניין, בבלוקים האלה יש משהו מיוחד"

הבניין ברחוב צייטלין 9 בתל אביב / הדמיה: יח''צ
הבניין ברחוב צייטלין 9 בתל אביב / הדמיה: יח''צ

סיפור הפרויקט:

את הקידום של התחדשות הבניין ברחוב צייטלין 9 בתל אביב החלו הדיירים כבר לפני 12 שנים. אירועים שונים לאורך הדרך דחו את שלב המימוש, אך גם הוא הגיע בסופו של דבר: בתחילת החודש הקרוב חברת אקו סיטי תחל בהריסת הבניין, באירוע מיוחד שאליו מוזמנים כל הדיירים, והפרויקט יצא לפועל באופן רשמי. עבור מי שליוו את התהליך מראשיתו, מדובר בהתרגשות רבה.

משבר הדיור: מה באמת קרה להיתרי הבנייה מתחילת השנה?
התעלומה נפתרה: זה הרוכש הסודי ששילם 70 מיליון דולר על פנטהאוז נחשק בלונדון
בלי ריבית ובלי מינוף: 200 בעלי קרקע פרטיים יקימו 370 דירות בשדה דב

"יהיה קשה להיפרד מהבניין", מספר דור ברגר, אחד מחברי ועד הבניין. "אני לא נוטה להתאהב בבלוקים, אבל בבלוקים האלה יש משהו מיוחד. שמורה להם פינה חמה בלב אצלי: נכנסתי לשם רווק, ואני גר שם כבר 12 או 13 שנים - במקום הזה הקמתי משפחה. זה היה בניין מגובש מאוד, מיוחד. אנשים שכרו שם דירה גם 20 או 30 שנה - הגיעו כרווקים ורווקות ויצאו כמשפחות, עם ילדים וילדות בצבא.

הבניין ברחוב צייטלין 9 בתל אביב - לפני ואחרי / צילום והדמיה: יח''צ
 הבניין ברחוב צייטלין 9 בתל אביב - לפני ואחרי / צילום והדמיה: יח''צ

"זה מרגש, אבל עוד שלוש שנים נהיה במקום אחר. דירות בתל אביב הופכות יותר ויותר לדירות אלפיון עליון, ואי־אפשר לדעת את מי נמצא שם כשהבניין יהיה מוכן. אני מניח שמי ששכר שם דירה עד היום - רוב הדיירים בבניין הם שוכרים, תשעה מתוך 12 - לא יוכל להרשות לעצמו לשכור דירה בבניין החדש. לשמחתנו, יש לנו עורך דין מצוין שסייע לנו להתמודד עם שתי דיירות שסירבו לרעיון בהתחלה, דיירות מבוגרות שחששו מהשינוי. גם החברה היזמית עשתה עלינו רושם טוב, האנשים שלה היו מסודרים, לא זרקו מילים באוויר ללא כיסוי, הרגשנו בידיים טובות ובטוחות. גם אם הם הציעו פחות, ידענו שההצעה שלהם אמיתית".

התמורה ליזם:

תשע דירות שיוכל למכור.

התמורה לבעלים:

דירה חדשה בקומה אחת גבוהה יותר, תוספת של 11 מ"ר לשטח הדירה, חניה, מחסן ומרפסת שמש.

לו"ז:

ההסכם עם הדיירים נחתם בספטמבר 2019, והבקשה להיתר התקבלה במרץ 2021. לאחר השלמת התנאים להיתר, סגירת מסמכי הליווי והחתמת כלל הבעלים במאי האחרון יצאה הודעת הפינוי, וב־1 באוקטובר הבניין מתוכנן להיהרס. זמן הבנייה הצפוי: 30 חודשים.

סוג הפרויקט: תמ"א 2/38 (הריסה ובנייה).

המצב הקיים: 12 דירות בבניין ישן בן שלוש קומות. תחתיו ייבנה בניין בן 8 קומות עם 21 דירות

היזם: אקו סיטי.

החברה המבצעת: שגראוי ליבוביץ.

אדריכלות: יניב פרדו.

עו"ד הדיירים: עוה"ד גיל ברזידה, שותף במשרד מינצר־כרמון, נסים ושות'.

עו"ד היזם: משרד ארד־לוקסנבורג.