בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה קופצת

דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, S&P 500 נותר ללא שינוי, ונאסד"ק התקדם ב-0.7% • הדאקס ירד בכ-0.9% • חברת המדיה והבידור האמריקאית Sphere Entertainment קפצה ביותר מ-11%, לאחר שלהקת U2 הופיעה באולם ההופעות החדשני שלה • מדד מנהלי הרכש בגוש האירו ירד קלות בספטמבר

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 


23:03

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, S&P 500 נותר ללא שינוי, ונאסד"ק התקדם ב-0.7%.

בגזרת בקריפטו: הביטקוין הוסיף 2.9% ביממה האחרונה, וערכו עומד על 27,913 דולר למטבע. האת'ריום הוסיף 5% בשבוע האחרון, וערך מטבע אחד עומד על 1,670 דולר. מטבע המסחר של בייננס, BNB, התחזק ב-2.5% במהלך השבוע האחרון.

חברת המדיה והבידור האמריקאית Sphere Entertainment, השייכת לתאגיד מדיסון סקוור גארדן אנטרטיינמנט , קפצה ביותר מ-11%, כשברקע הופעתה של להקת U2 באולם ההופעות החדשני שלה בלאס וגאס ביום שישי האחרון. החברה, פרויקט של איש העסקים ג'יימס דולן, מכנה את עצמה "פלטפורמת הבידור של הדור הבא". הופעתה של U2 היא הראשונה שנערכה באולם החדש, ולפי Sphere Entertainment, היא מתכננת לקיים בו הופעות חיות ואירועי ספורט. כמו כן, החברה הודיעה על תוכניותיה לבנות אולם נוסף בלונדון.

21:05 

המסחר בוול סטריט ממשיך במגמה מעורבת: דאו ג'ונס נחלש בכ-0.5%, S&P 500 משיל 0.3%, ונאסד"ק מטפס ב-0.1%.

מניות אנבידיה  קופצות בכ-2.6%, לאחר שגולדמן זאקס הודיע כי הוא מצפה מענקית השבבים "לשמור על מעמדה כסטנדרט תעשיית המחשוב המואץ בעתיד הנראה לעין".

מבין ענקיות הטכנולוגיה, טסלה  רושמת ירידות של 0.5%, אפל  מטפסת ב-1.1%, מטא  מוסיפה 1.3%, ואמזון  עולה ב-1.4%.

20:00

וול סטריט נסחרת במגמה מעורבת: מדד הנאסד"ק רושם עלייה של כ-0.1%, מדד ה-S&P 500 יורד בכ-0.6%, והדאו ג'ונס מאבד מערכו כ-0.8%.

בין המניות הבולטות לחיוב במסחר, ניתן למצוא את דיסקבר פיננשיאל סרוויסס , מטא , ויאטריס , ריוט  ואינסולט .

בין המניות הבולטות לשלילה, ניתן למצוא את אינסטקארט, נורפולק סאות'רן , דומיניון אנרג'י  וקלוג .

18:40

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת: מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.9%, ה-S&P 500 רושם עלייה של כ-0.1%, והדאו ג'ונס יורד בכ-0.1%.

בורסות אירופה ננעלו במגמה שלילית: מדד הדאקס ירד בכ-0.9%, הקאק איבד מערכו כ-1%, בעוד הפוטסי צנח בכ-1.3%.

המיליארדר ומנהל קרן הון הסיכון, ביל אקמן, הזהיר מפני האטה של הכלכלה האמריקאית, בשל מדיניות העלאות הריבית של הפד. בשיחה עם CNBC, אמר אקמן כי "הפד ככל הנראה סיים [עם העלאות הריבית]. אני חושב שהכלכלה מתחילה להאט. הרמה של הריביות כרגע היא גבוהה מספיק כדי להאט את הדברים".

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים כעת בירידות. חבית נפט מסוג ברנט עומדת על מחיר של כ-90.9 דולר, בעוד מחירה של חבית נפט מסוג אמריקאי עומד על כ-89.1 דולר.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר בכ-0.6%, הליש"ט נחלש מול המטבע האמריקאי בכ-0.5%, והדולר מתחזק מול הין היפני בכ-0.3%.

17:15

מגמה מעורבת בוול סטריט: מדד הנאסד"ק מוסיף לערכו כ-0.4%, בעוד ה-S&P 500 רושם ירידה של כ-0.1%. מדד הדאו ג'ונס יורד בכ-0.4%.

מאקרו ארה"ב: מדד ה-ISM שהתפרסם היום, וקובע את רמת ההזמנות של מנהלי הרכש בסקטור היצרני, עקף את הצפי, שהיה 47.7 נקודות, ועומד על 49 נקודות. מדד של מעל 50 נקודות מצביע על התרחבות בשוק, בעוד שמדד נמוך מזה מצביע על התכווצות.

בין המניות הבולטות לחיוב, ניתן למצוא את אנבידיה , שגולדמן זאקס הכניס אותה לאחרונה לרשימת המניות שהבנק מעריך שימשיכו לצמוח בעתיד הקרוב. בנק ההשקעות כתב כי הוא "צופה שיצרנית השבבים תשמר את מעמדה כסטנדרט של תעשיית המחשוב ההולכת ומאיצה בעתיד הנראה לעין".

מניות נוספות הבולטות לחיוב במסחר הן אלפאבית (גוגל) , אפל , סופר מיקרו קומפיוטר  ומרתון דיגיטל הולדינגס .

בין המניות הבולטות לשלילה, ניתן למצוא את קארוונה , ניאו , סולאראדג' , מרתון אויל  וטארגט .

בשוק הקריפטו, הביטקוין עלה היום לרמתו הגבוהה ביותר מזה שישה שבועות, כאשר רשם עלייה של כ-4.5%, ומחירו עמד על 28,329 דולר. כעת, הביטקוין רושם עלייה של כ-4.1%, ומחירו עומד על 28,290 דולר.

16:45

וול סטריט נפתחה במגמה מעורבת: מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.5%, בעוד הדאו ג'ונס רושם ירידה של כ-0.2%. מדד ה-S&P 500 נסחר ביציבות.

בורסות אירופה נסחרות במגמה שלילית: מדד הדאקס רושם ירידה של כ-0.3%, הקאק יורד בכ-0.4%, והפוטסי מאבד מערכו כ-0.5%.

בשוק החוב האמריקאי, התשואה על אג"ח ממשלתיות לעשר שנים עומדת על 4.64%, בעוד התשואה על אג"ח ממשלתי לשנתיים נסחרת ביציבות.

15:07

ירידות קלות באירופה: הדאקס יורד ב-0.2%, הפוטסי מאבד מערכו 0.4%, והקאק הצרפתי יורד ב-0.2%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.2%, הליש"ט נחלש מול המטבע האמריקאי בשיעור דומה. מול הין, הדולר מתחזק ב-0.3%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות.

במסחר המוקדם בוול סטריט, בולטת מניית חברת סולאראדג'  הישראלית שנסחרת במגמה שלילית לאחר שבברקליס הורידו את המלצתם על המניה מ"משקל יתר" ל"משקל שוק".

מניית תאגיד הבידור איי.אם.סי. אנטרטיינמנט הולדינגס  עולה בכ-2%, לאחר שהודיעה כי הסרט בכיכובה של ביונסה יוקרן בארה"ב בחודש דצמבר.

13:04

שינוי מגמה בבורסות אירופה: המדדים המרכזיים נסחרים בירידות שערים. הדאקס יורד ב-0.1%, הפוטסי מאבד מערכו 0.3%, והקאק הצרפתי יורד ב-0.2%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות מטפסות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-6 נקודות בסיס ל-4.63%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה ל-5.11%.

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים במגמה חיובית. 

במסחר המוקדם בוול סטריט מניות טסלה , אנבידיה , אפל  אמזון    מטא ומיקרוסופט  נסחרות במגמה חיובית.

12:04

המגמה החיובית באירופה נמשכת. גם החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות שערים.

מאקרו אירופה: מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בגוש האירו ירד בספטמבר ספטמבר לרמה של 43.4 נקודות, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

בבריטניה, מדד מחירי הבתים נותר ללא שינוי בחודש ספטמבר בקצב חודשי, כאשר התחזיות המוקדמות ציפו לירידה של 0.4%. בהיבט שנתי, מדד מחירי הבתים ירד ב-5.3%, כאשר הצפי המוקדם ציפה לירידה חדה יותר של 5.7%.

10:20

המסחר באירופה נפתח בעליות שערים: הדאקס עולה ב-0.2%, הפוטסי נסחר סביב רמות הבסיס, והקאק הצרפתי מוסיף לערכו 0.3%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק מול הדולר ב-0.5%, הליש"ט מתחזק מול הדולר ב-0.1%. מנגד, הין נחלש מול הדולר ב-0.2%.

08:00

באסיה, הבורסות בסין ובהונג קונג סגורות לרגל ימים לאומיים. ביפן, מדד הניקיי עולה הבוקר ב-0.2%.

בארה"ב, הבוקר החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית.

הרבעון האחרון של השנה בדרך כלל מציג ראלי בשווקים. מה יקרה השנה? 

בשוק החוב האמריקאי, הבוקר התשואות על אג"ח ממשלת ארה"ב נסחרות בעליות קלות. התשואה על אג"ח הממשל ל-10 נסחרת סביב 4.61%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 5%.

מודי שפריר, אסטרטג ראשי לשווקים פיננסיים בבנק הפועלים, מסביר בסקירתו השבועית כי "העלייה הנמשכת במחירי הנפט הובילה השבוע לעלייה נוספת וחדה בתשואות האג"ח הממשלתיות הארוכות ובתלילות העקומים בשווקים המפותחים (כגון ישראל, ארה"ב וגרמניה). זאת על אף ההתמתנות הגבוהה מהצפוי באינפלציה באירופה ובארה"ב, וההרעה בנתונים ובסקרי הציפיות במרבית השווקים המפותחים".

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים הבוקר בעליות קלות. חבית נפט מסוג ברנט עומדת על מחיר של 92.41 דולר, ומחירה של חבית נפט מסוג אמריקאי עומד על 91 דולר.

בגזרת המאקרו, הבוקר פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור ביפן שירד ל-48.5 נקודות בחודש ספטמבר, מעט מתחת לתחזיות המוקדמות (48.6 נקודות). 

בהמשך היום צפויים להתפרסם מדדי מנהלי הרכש במגזר הייצור בגוש האירו, בבריטניה ובארה"ב.

במהלך השבוע הקרוב צפויים להתפרסם בין היתר מדדי המחירים ליצרן בארה"ב וכן באיחוד האירופי ובמספר מדינות בו, וכן נתוני האבטלה באיחוד. עוד יתפרסמו החלטות הריבית של הבנקים המרכזיים באוסטרליה ובהודו, מדד המחירים לצרכן בשווייץ, משרות פנויות בארה"ב ונתוני תעסוקה בקנדה.

יוני פנינג, אסטרטג ראשי בחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות, התייחס לנתוני האינפלציה בגוש האירו שפורסמו בסוף השבוע האחרון ולהשפעתם על מתווה הריבית של הבנק המרכזי, ה-ECB: "האינפלציה בגוש האירו הפתיעה מטה בספטמבר כשהתמתנה לקצב שנתי של 4.3% - הקצב הנמוך ביותר זה קרוב לשנתיים. הירידה נובעת במידה מסוימת מעליית מחירי האנרגיה בספטמבר אשתקד, שיוצאת מחישוב האינפלציה השנתי. אבל אל מול זה עומדת כמובן העלייה האחרונה במחירי הנפט שהשפעתה, כפי שניתן לראות, מתונה יותר. ההתמתנות באינפלציה תואמת את רמיזות ה־ECB בהודעת הריבית האחרונה, לפיהן הבנק צפוי להותיר את הריבית באיחוד ללא שינוי, לאחר ההעלאות האחרונות.

"ועדיין, ניתן היה לצפות שתהליך התמתנות האינפלציה בגוש האירו יתמשך זמן רב יותר", ציין פנינג, "לאור השפעות שניוניות מעליות המחירים של השנה שעברה".