נייס רוכשת את LiveVox האמריקאית ב-350 מיליון דולר

נייס הישראלית רוכשת את חברת LiveVox מסן פרנסיסקו, שפיתחה פורטפוליו מוצרים רחב מבוסס AI להתקשרות פרואקטיבית עם לקוחות • החברה רוכשת אותה בעסקה שנאמדת בסכום של כ-350 מיליון דולר, כשנתיים ורבע לאחר ש-LiveVox מוזגה לחברת SPAC לפי שווי של 840 מיליון דולר

חברת נייס, מספקת פתרונות בתחום ניהול קשרי לקוחות / צילום: איל יצהר
חברת נייס, מספקת פתרונות בתחום ניהול קשרי לקוחות / צילום: איל יצהר

שנתיים לאחר השיא של תופעת ה-SPAC בוול סטריט, ולאחר ירידות שווי גדולות, צצות הזדמנויות לרכישה בדמות חברות שמוזגו בעבר ל-SPAC וכיום נסחרות בשווי נוח יותר. אחת מהן היא חברת LiveVox מסן פרנסיסקו, שפיתחה פורטפוליו מוצרים רחב מבוסס AI להתקשרות פרואקטיבית עם לקוחות. נייס הישראלית רוכשת אותה בעסקה של כ-350 מיליון דולר, כשנתיים ורבע לאחר ש-LiveVox מוזגה לחברת SPAC לפי שווי של 840 מיליון דולר. בנק ההשקעות ג'פריס שימש כיועץ פיננסי לחברת LiveVox.

הוא נחשב לאחד הסטארט-אפים הישראלים הרווחיים, מהיום הוא גם יוניקורן
היזם שמבטיח לפתור את בעיית האמון בקריפטו: "זה יהיה המיינסטרים"

נייס, המספקת פתרונות בתחום ניהול קשרי לקוחות וסיכונים, תשלם עבור LiveVox סכום של 3.74 דולר במזומן לכל מניה, פרמיה של כ-5% על מחיר המניה לפני הדיווח על העסקה. מניית LiveVox עולה עם פתיחת המסחר בשיעור גבוה יותר, של כ-8%. מניית נייס נסחרת ללא שינוי. השלמת העסקה צפויה במהלך המחצית הראשונה של 2024, ונייס מציינת שהיא תוסיף לתזרים המזומנים, לרווח התפעולי, לרווחיות התפעולית ולרווח למניה שלה במהלך 2024. נייס נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי 11 מיליארד דולר, ובסוף הרבעון השני היו לה בקופה כ-1.66 מיליארד דולר, לעומת חוב (בנטרול גידור) בסך 543 מיליון דולר.

טכנולוגיה משלימה בין שתי החברות

לפי נייס, השילוב בין החברות מייצר את מה שארגונים בעולם צריכים כיום בשביל להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית למוקדי שירות הלקוחות שלהם ולייצר עבור לקוחות הקצה שלהם חווית שרות מותאמת אישית באופן ובערוץ המועדף עליהם, וזאת באמצעות פלטפורמה שמנהלת את כל סוגי האינטראקציות באופן מאוחד, ניהול מרכזי של מידע, תהליכים, אפליקציות וערוצים, וכן AI שמחבר באופן ייחודי בין אנשים, תהליכים וטכנולוגיה. נייס מציינת כי "הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של LiveVox היא טכנולוגיה משלימה לזו של נייס ומשתמשים בה מאות ארגונים גדולים ברחבי העולם" וכן כי בסיס הלקוחות של החברה הנרכשת משלים לזה של נייס.

ברק עילם, מנכ"ל נייס, מסר כי השילוב עם LiveVox יוביל לפורטפוליו החזק והנרחב ביותר בתחום ה-outreach. לדבריו, לנייס יש מוניטין מצוין בהטמעה של חדשנות ורכישות משלימות. "אני נרגש מהרכישה, ואני בטוח שיחד עם הניסיון והצוות המוכשר של LiveVox ניצור ערך נוסף יוצא דופן ללקוחות ולבעלי המניות", אמר עילם.