התחנות נסגרו: אלו הרכבות שלא יפעלו היום

משרד התחבורה הודיע הבוקר על הקצאת נהגים ואוטובוסים לצורכי הצבא ועל כן דולל באופן משמעותי שירות התחבורה הציבורית ברחבי הארץ • מופעלים שאטלים חינמיים בין תל אביב לבאר שבע והאזרחים התבקשו להימנע מנסיעות שאינן חיוניות • שירות הרכבות פועל באופן חלקי בלבד • כל העדכונים כאן

כך תתנהל התחבורה הציבורית היום / צילום: Shutterstock, defotoberg
כך תתנהל התחבורה הציבורית היום / צילום: Shutterstock, defotoberg

שיבושים בתחבורה הציבורית בכל הארץ. משרד התחבורה הודיע גם הבוקר על הקצאת נהגים ואוטובוסים לצורכי הצבא, ועל כן דולל באופן משמעותי שירות התחבורה הציבורית ברחבי הארץ. במשרד התחבורה קראו לציבור להימנע מנסיעות שאינן חיוניות.

גיורא איילנד: "יש פה הקבלה מלאה למלחמת יום כיפור"
"עוד פיחות בשקל": הכלכלנים מעריכים - כך המצב הבטחוני ישפיע על שוק ההון המקומי

בנוסף לכך, לא מופעלים קווי תחבורה ציבורית בעוטף עזה, באזור שבין אשקלון ובאר שבע, כולל נתיבות, שדרות ואופקים. בנוסף, לא מופעל שירות ממרכז הארץ ליישובים אלו. בערים אשקלון ובאר שבע מופעל שירות עירוני מצומצם. לנוכח העובדה שלא מתקיימים היום לימודים בכלל מוסדות החינוך בארץ לא מופעלים קווי תלמידים וקווים לאוניברסיטאות.

גם שירות הרכבות פועל באופן חלקי: מרכבת ישראל נמסר כי בעקבות אילוצי המצב הבטחוני, ובתיאום עם משרד התחבורה והנחיות פיקוד העורף רכבת ישראל מבצעת שינויים תפעוליים וסוגרת תחנות רכבת לשירות החל מהשעה הקרובה:

כרמיאל, (יינתן שירות אוטובוס חלופי); אחיהוד, (יינתן שירות אוטובוס חלופי) קריית חיים; בית שאן (יינתן שירות אוטובוס חלופי); עפולה (יינתן שירות אוטובוס חלופי); כפר ברוך (יינתן שירות אוטובוס חלופי); כפר יהושע (יינתן שירות אוטובוס חלופי); הוד שרון סוקולוב; רעננה דרום; רשלצ הראשונים; (יינתן שירות אוטובוס חלופי) צומת חולון; בת ים קוממיות; פאתי מודיעין; בית שמש, (יינתן שירות אוטובוס חלופי); לוד גני אביב; כפר חב"ד; רמלה, (יינתן שירות אוטובוס חלופי); מזכרת בתיה; יבנה מזרח; קריית גת; באר שבע צפון האונ'; דימונה, (יינתן שירות אוטובוס חלופי).

בשאר קווי הנסיעה ברחבי הארץ (מלבד קו ירושלים יצחק נבון) תעמוד תדירות הרכבות על רכבת אחת מידי שעה לכל כיוון. כמו כן ייתכנו עיכובים ושינויים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ בשל המצב.

עוד נאמר בהודעת רכבת ישראל כי: הרכבת מעמידה רכבות כונניות וצוותים ברחבי הארץ, ומפעילה בתיאום עם משרד התחבורה רכבות מיוחדות לרשות צורכי העורף ומשרד הבטחון.

אנו שבים ומזכירים כי בעת אזעקה במהלך השהייה בתחנה או הנסיעה ברכבת יש להוריד את הוילונות ולשכב מתחת לקו החלונות, או לאתר את המרחב המוגן בתחנה, ולפעול לפי הנחיות צוותי הרכבת.

שירות הרכבת הקלה בגוש דן מופעל במתכונת חלקית. בתחנות תל אביב-יפו יופעל שירות כל עשר דקות, בשאר התחנות יופעל שירות כל רבע שעה. שירותי ההיסעים של הנתיב המהיר יופעלו במתכונת מצומצמת, בשיטת "מתמלא ויוצא".

שאטלים חינמיים בין תל אביב לבאר שבע

חברת דן הודיעה על הפעלת שאטלים חינמיים בין תל אביב לבאר שבע, כשהקו מופעל בין מסוף 2000 (ת"א סבידור מרכז) לתחנה המרכזית בבאר שבע על בסיס מקום פנוי.

שעות יציאת הקו:
10:00 מתל אביב > לבאר שבע
12:00 מבאר שבע > לתל אביב
14:00 מתל אביב > לבאר שבע
16:00 מבאר שבע > לתל אביב
18:00 מתל אביב > לבאר שבע
20:00 מבאר שבע > לתל אביב

כמו כן הודיע משרד התחבורה כי משרדי הרישוי הנמצאים בטווח של עד 80 קילומטרים מחבל עזה סגורים לציבור הרחב עד להודעה חדשה. למעשה, כלל סניפי הרישוי ברחבי הארץ יהיו סגורים עד הודעה חדשה, למעט הסניפים טבריה, צפת ובית שאן.

בסניפי הרישוי בנתניה וחיפה יינתן שירות באמצעות מענה טלפוני לאזרחים שהזמינו תור. בנוסף, לא יתקיימו היום ועד להודעה חדשה מבחני נהיגה מעשיים (טסטים) ומבחני נהיגה עיוניים (תאוריה) בכל הישובים הנמצאים בטווח של 80 קילומטרים מחבל עזה. בגזרה הצפונית יתקיימו מבחני נהיגה, מבחני תאוריה וקורסי חובה.