עובד ישראלי בחברת אמזון חזר ממילואים וגילה שיפוטר

לטענת העובד, הוא טרם קיבל מכתב פיטורים רשמי מהחברה, אך ההודעה על הכוונה לפטרו כבר נמסרה לו • אמזון במגמת התכווצות, כאשר רק בשנה האחרונה פוטרו עשרות עובדים, בין השאר, בפרויקט פיתוח צמיד הבריאות ומערכת אלכסה

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock
משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

עובד ישראלי באמזון שחזר לאחרונה ממילואים צייץ בטוויטר כי גילה עם חזרתו שהוא צפוי להיות מפוטר מעבודתו. לטענת העובד, הוא לא קיבל עדיין מכתב פיטורים רשמי מטעם החברה, אך ההודעה על הכוונה לפטר אותו כבר נמסרה לו. לדבריו, מדובר בקבוצת פיתוח שרובה ממוקמת בסיאטל, והוחלט לפטר את כל מי שלא נמצא בו בעת זו. ההודעה נמסרה מבעוד מועד, כאשר החברה לא ציינה את היקף הפיצויים שיקבלו בתמורה.

ב-Web Summit דורשים שהמנכ"ל שהתפטר יוותר גם על המניות
"שובר את הלב": שויד על העובדים שנהרגו ועל התמיכה מהלקוחות

לאחר שקיבל פניות מן העיתונות, השיב העובד כי הפיטורים אינם קשורים למלחמה בישראל: "כל ניסיון לעוות את הסיפור לכזה שבו קושרים את המצב בישראל הוא פייק ניוז. מדובר על צירוף מקרים לא נעים, אבל מעבר לצירוף מקרים לא נעים, לחברות יש מטרות עסקיות, והפעולות שלהן הן לא בעד או נגד פרטים כמוני ואחרים. אני בטוח שאמזון ינהגו בי ובשאר הצוות בכבוד".

לאחרונה, מצויה אמזון במגמת התכווצות. בשנה האחרונה, פוטרו בישראל עשרות עובדים, בין השאר, בפרויקט פיתוח צמיד הבריאות ומערכת אלכסה. החברה מעסיקה כ-1,000 עובדים במרכז פיתוח בחיפה ובתל אביב.

החברה פרסמה בשבוע שעבר דוחות טובים שעקפו את התחזיות לרבעון השלישי של 2023. הכנסות החברה ברבעון השלישי זינקו ב-13% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ועמדו על 143.1 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 141.4 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 94 סנט למניה, לעומת צפי לרווח של 58 סנט למניה. 

תגובת אמזון טרם התקבלה.