כתב זר התלווה לצה"ל בתוך עזה, ובסעודיה מאותתים שהנורמליזציה עדיין על הפרק

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: כתב "הטלגרף" הבריטי ליווה את צה"ל בקרב עם מחבלי חמאס שהתבצרו בבית חולים, שר ההשקעות של ערב הסעודית אמר כי השיחות של סעודיה על נורמליזציה של הקשרים עם ישראל נותרו על הפרק, וחברת קונגרס אמריקאית ננזפה אחרי שגינתה את ישראל • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלואמיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: כתב הטלגרף הבריטי ליווה את צה"ל בקרב עם מחבלי חמאס, שר ההשקעות של ערב הסעודית אמר כי השיחות של סעודיה על נורמליזציה של הקשרים עם ישראל נותרו על הפרק ובארה"ב נזפו בחברת קונגרס שגינתה את ישראל.

הדיפלומטיה של יפן על חבל דק ומה חושבים במצרים על עמיחי אליהו?
WSJ | הפילנתרופ היהודי שתרם 50 מיליון דולר לאוניברסיטה, הפך למוביל המאבק נגדה 

1 כתב טלגרף הבריטי הצטרף לצה"ל בעזה

אמש חשף הטלגרף אירוע שהתרחש בעזה ושהיה עד לו אחד הכתבים של העיתון הבריטי, שהצטרף לסיור עיתונאים ביחד עם צה"ל. הכתב תיאר כיצד מטוסי קרב, טנקים וחי"ר ישראליים ניהלו קרב מול המחבלים האחרונים שנשארו מתוך גדוד של 1,000 מחבלי חמאס, והתבצרו בתוך בית החולים האינדונזי ובבית ספר סמוך. כמה מאות מטרים מעמדת הכתב ירה טנק של צה"ל צרור אחר צרור. "כל אמצעי הלחימה - בכמות יוצאת דופן - כוונו לגדוד חמאס שהתבצר בעמדת ההגנה הסופית שלו (לפי צה"ל), בבית חולים ובבית ספר בעיר בית חאנון שבצפון הרצועה", סיפר.

באחד הרגעים במהלך שהייתו שם, גבר קצב הירי ופיצוצי המרגמה שהגיעו מתוך בית החולים, שנענו בפיצוץ אדיר מטנק סמוך. "אף אחד מהחיילים לא נרתע. הם התרגלו לזה. 'אנחנו מכינים הקלטות של הרעשים האלה כדי להירדם איתם בלילה', התבדח אחד החיילים", נכתב.

מתוך הטלגרף, מאת פול נוקי. לקריאת הכתבה המלאה. 

2בסעודיה מאותתים: הנורמליזציה עדיין על הפרק

בנוסף למלחמה, מתח גאופוליטי, אינפלציה ושאר אתגרים שזוהו על ידי מנהיגים פוליטיים ועסקיים שנאמו בפורום הכלכלה החדש של בלומברג בסינגפור היום, היו גם סימנים של תקווה לכך שחלק מהמתחים העולמיים עשויים להירגע, נכתב הבוקר בבלומברג. חאלד אל-פאלח, שר ההשקעות של ערב הסעודית, אמר כי השיחות של סעודיה על נורמליזציה של הקשרים עם ישראל נותרו על הפרק. בימים הקרובים, ערב הסעודית תכנס ועידות פסגה נפרדות עם מדינות ערב, מדינות אפריקה ומדינות אסלאמיות, שהמטרה שלהן בטווח הקצר היא לקדם פתרון של הסכסוך בדרכי שלום, אמר אל-פאלח.

בחזית ההשקעות, צוין כי אם היחסים בין ארה"ב לסין ישתפרו, זה עשוי להועיל למניות סיניות שחוו ירידה לאחרונה. מנהל ההשקעות הראשי של לשווקים מתעוררים של פרנקלין טמפלטון, מנראז' סקהון , מאמין שהפגישה הצפויה בין מנהיגי סין וארה"ב עשויה לייצב או לשפר זמנית את ביצועי המניות הסיניות.

מתוך בלומברג, מאת מלקולם סקוט, רבה צ'ונג ווילקינס, צ'אנייפורן צ'נז'רואן. לקריאת הכתבה המלאה. 

3אוסטרליה והפיליפינים במאמצים להוציא אזרחים מעזה

משפחה אוסטרלית בת שלוש נפשות עזבה את עזה דרך מעבר רפיח הלילה, כך אמרה היום שרת החוץ האוסטרלית פני וונג בהצהרה קצרה שפורסמה ברשתות החברתיות, לפי דיווח של הוושינגטון פוסט. 28 אוסטרלים עזבו את עזה בתמיכת ממשלת אוסטרליה עד כה, היא הוסיפה. "אנחנו ממשיכים לספק סיוע ל-76 אנשים", אמרה וונג.

בנתיים, גם 40 פיליפינים עזבו את עזה. הנשיא פרדיננד מרקוס ג'וניור אמר: "הם נמצאים כעת בדרך לקהיר, משם הם ייצאו ויחזרו הביתה לארצנו בימים הקרובים". סך הכל היו יותר מ-100 פיליפינים תקועים בעזה, חלקם לא עזבו, כדי לא להשאיר מאחור בני זוג פלסטינים. מאז מסר משרד החוץ הפיליפיני כי ישראל נתנה הבטחה בעל פה שהמשפחות הללו יוכלו לחצות את הגבול.

מתוך הוושינגטון פוסט, מאת אנדרו ג'יאונג, רג'ין קבטו. לקריאת הכתבה המלאה. 

4נזיפה נדירה בבית הנבחרים האמריקאי

בית הנבחרים האמריקאי הצביע אמש בעד נזיפה בנציגה הדמוקרטית רשידה טלאיב, המחוקקת הפלסטינית-אמריקאית היחידה של הקונגרס, בגין התבטאויות שהשמיעה בנוגע לסכסוך ישראלי עם חמאס בעזה, דיווח רויטרס הבוקר. 22 דמוקרטים, יחד עם רוב הרפובליקנים, תמכו בגינוי דבריה של טליב, והאשימו אותה בקידום נרטיבים כוזבים על פעולות חמאס ב-7 באוקטובר בישראל וקריאה להשמדת מדינת ישראל.

מבקריה של טלאיב הצביעו על השימוש שלה בביטוי "מהנהר ועד הים", הנחשב בעיני חלקם כקריאה לסיים את קיומה של ישראל. עם זאת, טלאיב טענה כי מדובר ב"קריאה של שאיפה לחופש, זכויות אדם ודו-קיום שליו, לא מוות, הרס או שנאה".

מתוך רויטרס, מאת מוירה וורבורטון. לקריאת הכתבה המלאה. 

5מסעדה של דו קיום בברלין

הגארדיאן הבריטי מספר היום את סיפורה של המסעדה עם אחד החומוסים הטובים ביותר בברלין, שחזרה לפעילות שישה ימים לאחר התקפת חמאס על ישראל.

המסעדה, 'כנען', נסגרה על רק העלייה החריפה באנטישמיות ברחבי אירופה. אבל, שעה שהמלחמה השתלטה על מולדתו, עוז בן דוד ידע שהגיע הזמן לפתוח מחדש. "אם אתה סוגר, אתה נכנע לטרור", אמר. "לא נסכים לפחד מהסוג הזה". ההחלטה הזו היא רק המשך לייחודיות שהגדירה את כנען מאז פתיחתה ב-2015. המסעדה של בן דוד, ישראלי שבילה את שנות העשרה שלו בהתנחלות בגדה המערבית, וג'ליל דאביט, ישראלי פלסטיני ממרכז ישראל, ביקשה מזמן להתמודד עם הסכסוך דרך פיוז'ן תרבותי בצרות תפריט המגיש מנות כמו לזניה-שקשוקה וחומוס ראגו. "אנחנו לוקחים את הטוב משני הצדדים - אנחנו רוצים להראות מה אפשרי", צוטט דאביט בעיתון.

היום (ד'), השניים ישבו עם נשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, כדי לחלוק את מחשבותיהם כיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר עם המתיחות המקומית שנוצרה מהסכסוך במזרח התיכון.

מתוך הגארדיאן, מאת אשיפה קסאם. לקריאת הכתבה המלאה.