התוכנית החדשה של קרפור ישראל: סניף ענק בכפר סבא לצד מהלך פיטורים

קמעונאית המזון תפתח החודש את הסניף הגדול ביותר שלה, שיתפרס על פני 5,000 מ"ר, ובהמשך השנה ייפתחו עשרות סניפים, כולל בחברה הערבית ובשוק המהדרין • במקביל גובשה תוכנית התייעלות, שכחלק ממנה יפוטרו כ־80 עובדים

מוצרים בסניף קרפור ברעננה / צילום: שירה ספיר
מוצרים בסניף קרפור ברעננה / צילום: שירה ספיר

סניף היפר רביעי שייפתח בכפר סבא ויהפוך לגדול ביותר של הרשת בארץ, סניף באילת וכניסה לחברה הערבית, לצד פיטורים ומיזוג עם עובדי קוויק: קמעונאית המזון קרפור ישראל נערכת לשורת צעדי התייעלות ותוכנית מפנה כללית. התוכנית, שהוצגה לבעלי המניות הכוללים את אלקטרה מוצרי צריכה, הפניקס ומשפחת ביתן, נועדה להוביל את הרשת לחיסכון של 120 מיליון שקל.

המשפחה שלו סבלה מהפלסטינים בלבנון, עכשיו הוא נלחם בחזית ההסברה
הקמפיינים החדשים שקוראים לעולם להתערב בהחזרת החטופים

לפי הנתונים שהציגו מנכ"ל אמ"צ צביקה שווימר והמשנה למנכ"ל בקרפור מיכאל לובושיץ לבעלי המניות, וגם פורסמו בדוחות הרבעון השני, בחודשיים הראשונים להשקת קרפור ישראל נרשמה צמיחה של 60% במכר בסניפי הרשת, והמכירות עומדות על כ־46 אלף שקל למ"ר. לגלובס נודע כי המגמה נשמרת, והמכירות בחודשים האחרונים עומדות בממוצע על כ־40 אלף שקל למ"ר.

לפי נתוני סטורנקסט, שוק המזון כולו עלה באוקטובר ב־15%, ברקע החרדה והפניקה בזמן המלחמה, ובעיקר לאחר הודעה פיקוד העורף על ההמלצה להצטייד במים ובמזון לטווח ארוך. ההערכה היא שבקרפור העלייה הייתה חדה יותר. בשוק המהדרין - שם מחזיקה הרשת בכ־15 סניפים - נרשמה עלייה של 15% באוקטובר־נובמבר.

מיכאל לובושיץ. מונה למשנה למנכ''ל קרפור ישראל / צילום: שוקה כהן
 מיכאל לובושיץ. מונה למשנה למנכ''ל קרפור ישראל / צילום: שוקה כהן

פותחים גם בעוטף

לובושיץ, שהיה בעבר מנכ"ל יינות ביתן (הבסיס של קרפור ישראל), חזר לאחרונה לקבוצה בעקבות עזיבתו של המנכ"ל הקודם, אורי קילשטיין. הרשת שתחת אחריותו מונה כ־70 סניפים, כאשר הכוונה היא לפתוח בחודשים הקרובים 54 סניפים נוספים, בנוסף ל־6 סניפים חדשים בשוק המהדרין.

בסוף החודש צפוי, כאמור, להיפתח הסניף הגדול ביותר של קרפור בישראל - סניף היפר בכפר סבא, שיצטרף לשלושת סניפי פורמט ההיפר הקיימים ברעננה, בית שמש ונתניה. הסניף החדש יתפרס על פני כ־5,000 מ"ר. לשם השוואה, גודל הסניף ברעננה הוא 3,000 מ"ר, בנתניה 2,800 מ"ר ובבית שמש גודלו עומד על כמעט 2,600 מ"ר.

לפי גורמים המקורבים לרשת, לאור המצב הוחלט להקדים את השקת הסניף באילת, שאליה הגיעו מפונים רבים. בחודש הקרוב צפויים להיפתח סניפים חדשים גם בתל אביב ובעתלית, ובחודש הבא ביבנה ובשדרות שבעוטף.

בתוכנית מצוין כי קרפור ישראל מכניסה את מודל הדיסקאונט גם לערים ולשכונות, וכי ב־2024 יושקו 24 קטגוריות חדשות. אחת מהן תהיה מזון לבעלי חיים, שוק שמגלגל כמיליארד שקל בשנה, והרחבת קטגוריית השימורים. בנוסף יתרחב יבוא הגבינות של קרפור הצרפתית.

העוגנים של קרפור הם מוצרים כמו קורנפלקס, שוקולד, בירה וטואלטיקה, שמחירם נמוך משמעותית ממחיר מוצרים מקבילים ברשתות מתחרות. עם זאת, לא תמיד הציפייה שהצרכנים יבצעו את כל סל הקנייה שלהם ברשת מתממשת. בקרפור מבינים היטב שכדי למשוך לקוחות נוספים ולהגדיל את המכירות עליהם להביא מוצרים נוספים במחיר תחרותי.

​מחפשים משקיעים

לפי התוכנית, במקביל לפתיחת הסניפים והגדלת הקטגוריות ייערכו פעולות לצמצום עלויות, בהן פיטורים של כ־80 עובדי מטה, וצירוף עובדי קוויק, שנרכשה בשנה שעברה על ידי אלקטרה, למצבת העובדים של החברה. מהלכים דומים ביצע לובושיץ בכהונתו כמנכ"ל יינות ביתן, תחת הבעלים נחום ביתן.

בחברה מאמינים כי הסיכוי לגייס משקיעים - ביניהם גם בינלאומיים - יעלה כשיוכלו להציג צמצום בהפסדים, שבאו לידי ביטוי ברבעון הקודם. בכל מקרה, צריך לזכור שהרשת הושקה לפני חצי שנה בהשקעת עתק. המבחן האמיתי יהיה ברבעונים הקרובים, אז יתגלה גם אם סייעה קרפור למאבק ביוקר המחיה.