אלקטרה צריכה נסוגה מההחלטה לתת הלוואה למנכ"ל שלה

החברה ביקשה להעניק לצביקה שווימר הלוואה בהיקף מיליון שקל בתנאי ריבית נדיבים • אולם דומה שבעקבות לחץ ציבורי הוסר הנושא מסדר יומה של אסיפת בעלי המניות הקרובה

צביקה שווימר, מנכ''ל אלקטרה צריכה / צילום: איל יצהר
צביקה שווימר, מנכ''ל אלקטרה צריכה / צילום: איל יצהר

שבוע לאחר שביקשה להעמיד הלוואה בתנאים אטרקטיביים למנכ"ל שלה, צביקה שווימר, נסוגה אלקטרה צריכה  מכוונה זו. החברה, שבשליטת אלקו של האחים דניאל ומיכאל זלקינד, שלחה זימון לאסיפת בעלי מניות ל-2 בינואר הקרוב כדי להעניק למנכ"ל הלוואה בסך של מיליון שקל בריבית של 3.87% בלבד, נמוכה מריבית בנק ישראל שעומדת כיום על 4.75%. החברה לא פירטה מדוע נסוגה ממתן ההלוואה. אך לא מן הנמנע שללחץ הציבורי הייתה יד בדבר.

ניתוח | קרפור מציגה: הלקח של נחום ביתן והטוויסט בעלילה של אלקטרה צריכה 
ניתוח |אחרי שצנחה ב-99% מההנפקה, סלינה צפויה לעבור לידיים חדשות 

היום (ג') בשעות הצהריים הודיעה אלקטרה צריכה כי הסירה את הנושא של העמדת ההלוואה של שווימר מסדר היום של אסיפת בעלי המניות הקרובה. לפי שעה באסיפה יידונו הדוחות הכספיים, לצד החלטות שגרתיות שמינוי מחודש של משרד רואי החשבון ודירקטורים.

ההלוואה הייתה אמורה להיפרע במועד המוקדם מבין השניים: חמש שנים ממועד העמדתה או במקרה שיסיים את תפקידו. אלקטרה צריכה יכלה גם לעשות שימוש בכספים שישולמו לו כחלק מפרישתו, כדי לנכות מהם את יתרת ההלוואה.

עלות תנאי העסקתו של שווימר בשנת 2022 הסתכמה ב-5.86 מיליון שקל. שכרו עמד על 2 מיליון שקל, הבונוס לו זכה בגין ביצועי החברה באותה שנה הסתכם ב-1.4 מיליון שקל, ובנוסף הוא קיבל תשלום מבוסס מניות של 2.37 מיליון שקל באותה שנה. שווימר מועסק ב-100% משרה. הוא מונה לתפקיד בחודש אוקטובר לפני חמש שנים.