ארה"ב מקימה קואליציה, אך בשטח ספינות כבר נלחמות במל"טים החות'ים

בסוף השבוע הצטרפה משחתת בריטית לפעילות הצבאית באזור מצרי באב־אל־מנדב, כשיירטה 14 כטב"מים ששוגרו לעבר ספינות סוחר שעברו באזור וכך גם הודיעה צרפת • שתי המדינות הפגינו נכונות להשתתף בקואליציה בינלאומית בהובלת ארה"ב, שתזדקק לנוכחות ימית ואווירית באזור כדי לנסות ולסכל את התקפות החות'ים, הנתמכים על ידי איראן

ספינת הטילים USS Carney / צילום: ap, Ryan U. Kledzik/U.S. Navy
ספינת הטילים USS Carney / צילום: ap, Ryan U. Kledzik/U.S. Navy

ארה"ב פועלת כדי להקים קואליציה בינלאומית שתאבטח את השיט בים האדום מפני התקפות החות'ים, אך נראה כי בשטח מדינות רבות כבר נרתמו למאמץ הצבאי.

בסוף השבוע הצטרפה משחתת בריטית לפעילות הצבאית באזור מצרי באב־אל־מנדב, כשיירטה 14 כטב"מים ששוגרו לעבר ספינות סוחר שעברו באזור. ספינת הוד מלכותה Diamond, לפי הדיווחים, שיגרה טיל מסוג Viper, שמיועד לנטרל מטרות אוויריות המהוות איום. כמה ימים לפני כן הודיעה פריגטה צרפתית כי יירטה בהצלחה שני כטב"מים שהיו בדרכם לפגוע בספינות באזור הכניסה לים האדום.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

"מדברים עם בעלות בריתנו"

שתי המדינות כבר הפגינו נכונות עקרונית להשתתף בקואליציה בינלאומית בהובלת ארה"ב, שתזדקק לנוכחות ימית וכן לנוכחות אווירית באזור כדי לנסות ולסכל את התקפות החות'ים, הנתמכים על ידי איראן. גם ברלין שוקלת הצטרפות לקואליציה. "אנחנו בודקים את ההצטרפות, אך טרם סיימנו את הליך הבדיקה", אמר.

ייתכן כי הקואליציה תהיה למעשה כוח משודרג של כוח רב־לאומי בהובלת ארה"ב, הפועל תחת הכינויי CTF-153, ומורכב מ־38 מדינות, ביניהן מצרים, שעלולה להיפגע באופן משמעותי מהפסקת השיט המסחרי בים האדום ובתעלת סואץ. "אנחנו מדברים עם בעלות בריתנו", אמר בשבוע שעבר שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן.

ביום ראשון נסע שר ההגנה לויד אוסטן לביקור במזרח התיכון, שיחל ככה הנראה בביקור במדינות המפרציות כדי לקדם את הקמת הכוח. היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבן אמר במהלך ביקורו בישראל כי "אנחנו יוצרים קואליציה".
6 כוח רב־לאומי