טסלה | בלעדי

מחברת קורקינטים לענקית הרכב: זה מי שצפוי לנהל את טסלה ישראל

ראב"ד פרש מתפקידו כמנכ"ל חברת הקורקינטים LIME, בו כיהן כחמש שנים, וצפוי לנהל בטסלה ישראל את נושא המכירות והמסירות, לרבות אחריות מול הנהלת טסלה אירופה • כפי שנחשף לראשונה בגלובס, הנהלת טסלה ישראל עברה לאחרונה שינוי ארגוני מקיף, בסמיכות לביקור של אילון מאסק בישראל

איתי ראב''ד, צפוי להיכנס לתפקיד מנכ''ל טסלה ישראל / צילום: דרור סיתהכל
איתי ראב''ד, צפוי להיכנס לתפקיד מנכ''ל טסלה ישראל / צילום: דרור סיתהכל

איתי ראב"ד, שהיה עד לאחרונה מנכ"ל חברת הקורקינטים החשמליים LIME בישראל, פרש מתפקידו וצפוי ככל הנראה להתמנות לתפקיד בכיר בהנהלת טסלה בישראל. ראב"ד פורש לאחר חמש שנים בחברה.

משרד התחבורה: לדחות את העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי בינואר
מבחן דרכים | סרס 5 חשמלי: בן הדוד של טסלה מתברר כמציאה

כפי שנחשף בגלובס, בתחילת החודש עברה לאחרונה הנהלת טסלה ישראל שינוי ארגוני מקיף, שהתרחש במקביל לביקורו של אילון מאסק בישראל. תפקידו של ראב"ד בטסלה יוגדר ככל הנראה בתור "מוביל שוק" (Market Lead), תפקיד שבסמכותו בעיקר ניהול נושא המכירות והמסירות, לרבות אחריות מול הנהלת טסלה אירופה. יצוין כי בשלוחה הישראלית של טסלה אין תפקיד של מנכ"ל רשמי, מאז פרישתה של המנכ"לית המייסדת עדי גיגי בינואר 2023, לאחר שש שנים בחברה. במקביל, פרסמה ליים מודעה לאיתור מנכ"ל חדש לישראל.

כפי שפורסם בגלובס, בסמוך לביקורו של אילון מאסק בישראל, הוחלט להכפיף את מחלקת השירות של טסלה לניהול מרחוק דרך המפקדה של טסלה בהולנד, כאשר בישראל נותר מנהל אופרציה מקומי. השינוי בוצע בעקבות התארכות משמעותית בזמני ההמתנה לשירות לרכבי טסלה בישראל, ועיכובים בפתיחת מרכז השירות החדש של החברה בנתניה.

בחודשים ינואר־נובמבר, מסרה טסלה בישראל 6,334 כלי רכב, נתח של 13.5% בלבד מכלל המסירות בפלח החשמלי, בהשוואה לנתח של כ־22% בסוף השנה שעברה ונתח של למעלה מ־60% בעת כניסת החברה לשוק.

הנסיגה בנתח השוק בישראל חלה למרות הורדת מחירים של עשרות אחוזים במחירים של דגמי מפתח, כגון טסלה 3, והשקה של דגם בסיס של הקרוס־אובר טסלה Y במחיר של כ־225 אלף שקל.

מחברת ליים נמסר בתגובה: "אנו רוצים להביע את הערכתנו לאיתי על חמש שנים בהן הוביל את הפעילות של ליים בישראל, מהשווקים עם הביקוש למיקרו-מוביליטי שיתופי הגבוה בעולם. ליים הציגה ב-2023 את השנה המוצלחת ביותר של החברה, עם שבירת שיאים במספר רכיבות. ליים תמשיך לשרת את תושבי הערים בישראל ולעודד אנשים להצטרף לתחבורה שיתופית וירוקה".

מטסלה לא נמסרה תגובה.