טסלה | בלעדי

המכירות ירדו, והנהלת טסלה בארץ מאבדת סמכויות לחברה באירופה

בימים האחרונים בוצעו בטסלה ישראל כמה שינויים ארגוניים וניהוליים, כשבין השאר הוכפפה מחלקת השירות בארץ לזו שבמטה החברה בהולנד, וגויסו מנהלים חדשים למחלקת המכירות והמסירות בישראל - ייתכן שלקראת החלפתו של מנכ"ל טסלה ישראל, פז גנטובסקי • בענף מעריכים כי ייתכן שהשינוי נובע מביצועי מכירות נמוכים של טסלה בשוק המקומי

אילון מאסק מבקר בכפר עזה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
אילון מאסק מבקר בכפר עזה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

פחות משבוע לאחר ביקורו של אילון מאסק בישראל, הנהלת השלוחה הישראלית של החברה עוברת "ניעור" משמעותי. לגלובס נודע כי בימים האחרונים בוצעו בטסלה ישראל כמה שינויים ארגוניים וניהוליים, שבמרכזם הרחבת "השליטה מרחוק" של המטה של טסלה באירופה, על חשבון האוטונומיה של ההנהלה המקומית. 

ביקורת על הספר "אילון מאסק": תזוז מהר, תפוצץ דברים 
ההתבטאות הבוטה של מאסק נגד המפרסמים שמאיימים למשוך את כספם מ-X

בין השאר, הוכפפה מחלקת השירות בישראל לזו שבמטה של טסלה בהולנד, וגויסו מנהלים חדשים למחלקת המכירות והמסירות בארץ - ייתכן שלקראת החלפתו של מנכ"ל טסלה ישראל, פז גנטובסקי, שנכנס לתפקיד בתחילת השנה. לאחר השינוי ככל הנראה לא יהיה לטסלה ישראל מנכ"ל פעיל בארץ.

בענף מעריכים כי ייתכן שהשינוי נובע מביצועי מכירות נמוכים של טסלה בשוק המקומי בשנה החולפת, והמהלך נעשה זמן קצר לאחר ביקורו של אילון מאסק בישראל. על־פי נתוני המסירות, בחודשים ינואר־נובמבר מסרה טסלה בישראל 6,334 כלי רכב, נתח של 13.5% בלבד מכלל המסירות בפלח החשמלי, בהשוואה לנתח של כ־22% בסוף השנה שעברה ונתח של למעלה מ־60% בעת כניסת החברה לשוק.

יצוין כי הנסיגה בנתח השוק בישראל חלה למרות הורדת מחירים משמעותית בשיעור של עשרות אחוזים במחירים של דגמי מפתח, כגון טסלה 3, והשקה של דגם בסיס של הקרוס־אובר טסלה Y במחיר של כ־225 אלף שקל.

החברה גם לא מימשה עד כה את תוכניותיה לפתח את מערך השירות הארצי שלה והמוסך המרכזי, שאמור היה לקום על מגרש בנתניה ועדיין לא הוקם. גם פעילות הטרייד־אין של החברה טרם התרוממה, ולחברה עדיין אין אולם תצוגה מרכזי כמו ברוב השווקים הגדולים שלה בעולם.

דובר טסלה סירב להגיב על הידיעה.