ההתבטאות הבוטה של מאסק נגד המפרסמים שמאיימים למשוך את כספם מ-X

בוועידת DealBook Summit של ה"ניו יורק טיימס" שאל המנחה את אילון מאסק אם אינו חושש מחרם המפרסמים נגד X - והשיב כי מצידו "שלא יפרסמו" • ומה הוא מאחל למי ש"ינסה לסחוט אותו עם כסף"?

אילון מאסק / צילום: Shutterstock
אילון מאסק / צילום: Shutterstock

בוועידה השנתית מטעם עיתון ה"ניו יורק טיימס", DealBook Summit, שנערכה הלילה (שעון ישראל), נשאל מאסק על-ידי העיתונאי אנדרו רוס סורקין, שהנחה את הוועידה, אם אינו חושש מחרם המפרסמים נגד X (לשעבר טוויטר). מאסק ענה כי מצידו "שלא יפרסמו".

רוס ההמום שאל: "אתה לא רוצה שהם יפרסמו? למה אתה מתכוון?", ומאסק השיב: "אם מישהו ינסה לסחוט אותי עם כסף, שילך להזדיין".  

בין עוטף עזה לרצועה: מה חיפש אילון מאסק בביקור הבזק שלו בישראל 
מאסק: הקריאה "מהנהר ועד לים" תוביל להשעיה מ-X 
דיווח: אפל מפסיקה פרסום ב-X לאחר שפרסומות שלה הופיעו לצד תוכן אנטישמי 
הציוצים האנטישמיים של אילון מאסק מתחילים לעלות לו ביוקר 

מאסק חזר על האמירה הזו בשנית ואף הזכיר את שמו של בוב - בהתייחסו למנכ"ל דיסני בוב אייגר, שהתראיין יום לפני כן במסגרת הוועידה והתייחס בין היתר להחלטה של דיסני למשוך את פרסומיה מהפלטפורמה של מאסק.

כאמור, מפרסמים רבים, ביניהם ענקיות כמו אפל ו-IBM, הודיעו כי לא יפרסמו יותר ברשת החברתית הפופולרית X, זאת לאחר שהתברר לאותן חברות - בניגוד למה שהובטח להן - כי תכנים שלהן הוצבו לצד תכנים אנטישמיים. 

"הדבר הכי מטופש שעשיתי בפלטפורמה"

מאסק עורר סערה נוספת כאשר שיתף ציוץ אנטישמי, במסגרתו נכתב כי הקהילות היהודיות קידמו בדיוק את אותה שנאה שכעת הם רוצים שיפסיקו להשתמש בה נגדם, ובעצם האשים את היהודים ב"ליבוי שנאה כלפי לבנים". מאסק הספיק למחוק את הציוץ ואף להתנצל.

כנשאל על השיתוף של התוכן הזה על-ידי רוס, טען מאסק כי זהו אולי "הדבר הכי מטופש שעשיתי בפלטפורמה שלי", וניסה להבהיר את כוונתו בשיתוף התוכן. לטענתו, ישנם גופים יהודים שמממנים קבוצות שתומכות בחמאס, וכל מה שהוא מנסה להגיד זה שזה לא חכם לממן את מי שמנסה להשמיד אותך.

הדברים הללו מגיעים ימים ספורים לאחר ביקורו של מאסק בישראל ביום שני האחרון, ביקור במהלכו סייר בכפר עזה, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא יצחק הרצוג ונפגש עם בני גנץ. רוס עצמו התייחס לביקור על הבמה וקרא לו "ביקור סליחה". מאסק אף הופיע על הבמה ענוד בדיסקית החטופים. 

מלכי שם טוב, שבנו עומר חטוף בעזה, נותן לאילון מאסק דיסקית של מטה החטופים בעת ביקורו בישראל / צילום: חיים צח-לע''מ
 מלכי שם טוב, שבנו עומר חטוף בעזה, נותן לאילון מאסק דיסקית של מטה החטופים בעת ביקורו בישראל / צילום: חיים צח-לע''מ

נדמה כי בדברים שנאמרו הלילה, שובר מאסק את הנרטיב לפיו הוא מנסה כעת לפייס את הענקיות שמסירות את הפרסומים מהפלטפורמה. עוד אמר מאסק במסגרת השיחה עם רוס כי החברות הללו מאיימות על המשך קיום החברה. על כך הגיב רוס ואמר כי "החברות הללו כנראה יגידו שאתה זה שהרסת את החברה". מאסק ענה כי הציבור הוא זה שיכריע, וכי הציבור עצמו יחרים את החברות שמאיימות להחרים אותו. לדבריו, זה כבר קורה עם חברות כמו דיסני. 

"ראיון מרחיב אופקים" 

לאחר אותם הדברים, פרסמה לינדה יאקרינו, מנכ"לית X, בחשבון שלה, התייחסות לדבריו של מאסק, זאת ללא התנצלות על התבטאותו הבוטה נגד החברות המושכות את פרסומן. היא אף נכחה בקהל בעת שאמר את הדברים.

בין היתר כתבה יאקרינו כי "מאסק העניק היום ראיון מרחיב אופקים וכן בוועידה", וכי "X היא פלטפורמה עצמאית שמאפשרת לאנשים לקבל את ההחלטות שלהם בעצמם".

עוד כתבה יאקרינו כי "X ניצבת כצומת ייחודית ומדהימה וכפלטפורמה של חופש הדיבור וקהילת השותפים של החברה היא עוצמתית". היא סיימה בכך ש"לשותפים שלנו, המאמינים בעבודה המשמעותית שלנו - תודה לכם".