ישראל במלחמה | סיקור שוטף

גל תקיפות נגד חיזבאללה בדרום לבנון; נתוני צה"ל: רוב מחבלי חמאס חיים

חילופי אש בצפון: חבר כיתת הכוננות ברק איילון ואמו מירה נהרגו מירי נ"ט של חיזבאללה על בית באצבע הגליל • ירי לעבר אשדוד ויבנה, לא דווח על נפילות או נפגעים במטח • נתוני הביניים של צה"ל: מתחילת המלחמה חוסלו כ-9,000 מחבלי חמאס מתוך 30 אלף • גלנט מזהיר מהתלקחות ביו"ש: "להסדיר את נושא הפועלים" • רבבות בכיכר החטופים: "הייתי עדה לאלימות פיזית ומינית" • עדכונים שוטפים

ירי בגבול לבנון / צילום: ap, Hussein Malla
ירי בגבול לבנון / צילום: ap, Hussein Malla

עדכונים שוטפים 

22:08 - המחלוקת בצמרת המדינית: "צריך להפסיק לשקר לעצמנו"

מחלוקת התגלעה בצמרת המדינית באשר למתח שבין המשך הלחימה להחזרת החטופים - שתי המטרות שישראל הגדירה כדרות בכפיפה אחת במהלך שלושת החודשים האחרונים. בדיונים שהתקיימו ביממות האחרונות פנה השר גדי איזנקוט ליתר מקבלי ההחלטות בחדר ונשא בלהט, כמעט בזעם, סוג של נאום נזיפה: "צריך להפסיק לשקר לעצמנו, לגלות אומץ ולהוביל לעסקה גדולה שתחזיר את החטופים הביתה".

מי שהביע במהלך הדיונים תמיכה בדברי איזנקוט הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי - שסבור כי לא מספיק לומר שהחזרת החטופים כרגע נמצאת בקדימות, אלא לקדם מהלכים מדיניים בכיוון הזה. כל זאת מתוך הבנה שהשמדת יכולות חמאס היא מטרה מתמשכת שתיקח זמן ארוך.

בהקשר הזה ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט סבורים אחרת. במהלך הדיונים גלנט אמר כי "אין מחלוקת באשר למטרתה ולקדימותה - אבל מה שיביא את החטופים הוא לחץ צבאי זהה לזה שהביא את החטופים שכבר החזרנו". לדבריו "חמאס לא ידבר איתנו על כלום, אם לא נלחץ".

21:38 - נשיא איראן על תקיפות ארה"ב בתימן: "חשפו את האופי התוקפני שלה"

נשיא איראן אבראהים ראיסי גינה את התקיפות האוויריות של ארה"ב על יעדי המורדים החות'ים בתימן ואמר כי הן חשפו את "האופי התוקפני האמיתי של ארה"ב", כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית IRNA. בשיחת טלפון עם ראש המועצה המדינית העליונה של החות'ים בתימן מהדי אל-מאשה, הצהיר ראיסי כי "תמיכה בפלסטינים חסרי הגנה היא העמדה העקרונית של איראן".

21:10 - מחבלים השליכו מטען לעבר בסיס צבאי סמוך לרמאללה וחוסלו

לוחמי צה"ל מיחידה 636 שביצעו פעילות יזומה במרחב חטיבת בנימין חיסלו שני מחבלים שהשליכו מטען לעבר בסיס צבאי סמוך לעיר רמאללה. אין נפגעים לכוחותינו.

20:25 - צה"ל משיב בערבית לנסראללה: "לבנון מוכנה להרפתקאות שאתה מוביל אליהן?"

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, השיב למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שהצהיר כי "לבנון מוכנה למלחמה, כבר 99 ימים" - ואמר כי "נסראללה אמר שישראל מסתירה את היקף האבדות שלה, אבל לא אומר מה היקף האבדות של חיזבאללה". לדבריו, "נסראללה מדבר על ישראל, אבל הוא לא מדבר על לבנון. מה עם דרום לבנון? איפה תושביה? האם לבנון מוכנה או מודעת להרפתקאות שנסראללה מוביל אליהן?".

"נסראללה מדבר על ישראל, אבל הוא לא מדבר על לבנון", הצהיר סא"ל אדרעי. "הוא מודאג מצפון ישראל. אוקי, 'מה עם דרום לבנון? היא נשכחה, ​​ואיפה תושביה?' אכפת לו ממה שהפרשנים הישראלים אומרים, שוכח לחלוטין, או אפילו מתעלם, שאין לו לגיטימציה בלבנון למעשיו ושאנשיו - כלומר #לבנון_לא_רוצה_מלחמה. הוא יודע היטב שבסוף המלחמה, הוא יגיד: אם הייתי יודע".

20:20 - הנשיא הרצוג נאם בעצרת בכיכר החטופים, הקהל קרא במהלכו "עסקה עכשיו"

נשיא המדינה יצחק הרצוג הבטיח בעצרת בכיכר החטופים כי "השבת החטופים היא מעל לכל ויכוח. מעבר לכל מחלוקת. זהו צו מוסרי עמוק - צו של עם וצו של מדינה". לדבריו, "אסור שנושא החטופות והחטופים יירד מסדר היום הציבורי והעולמי עד שחרורו של אחרון החטופים. אני מתחייב להמשיך ולפעול לכך בכל דרך וכלי שעומדים לרשותי. למענם, ולמעננו".

"אני קורא לכם מכאן חטופות וחטופים, אחינו ואחיותינו, למי מכם ששומע אותנו: אנחנו לא מוותרים עליכם", אמר הרצוג. "אנחנו לא שוכחים אתכם. כולנו פועלים ונמשיך לפעול כאן בארץ ובכל העולם 24/7 כדי להשיבכם הביתה. כל עם ישראל איתכם". הקהל קרא בזמן הנאום "עסקה עכשיו".

20:09 - חיל האוויר השלים גל תקיפות בדרום לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו גל תקיפות בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו: תשתיות טרור ומפקדות מבצעיות של חיזבאללה בשטח לבנון. כמו כן, עדכן דובר צה"ל כי חיל האוויר תקף משעות הצוהריים תשתיות ונכסים נוספים של חיזבאללה בלבנון.

19:15 - נתוני ביניים למלחמה: 9,000 מחבלי חמאס חוסלו, 2,000 רקטות שוגרו מלבנון

צה"ל פרסם נתוני ביניים למלחמה שלפיהם כ-9,000 מחבלים חוסלו ברצועת עזה מתוך כ-30 אלף, ביניהם כשני מפקדי חטיבות של חמאס. באזור הצפון חוסלו כ-170 מחבלים. בנוסף, צה"ל עדכן כי עד כה נרשמו כ-9,000 שיגורים מהרצועה לישראל, כ-2,000 נוספים מלבנון וכ-30 מסוריה. כמו כן, מתחילת הלחימה הותרו לפרסום שמותיהם של 522 חללי צה"ל, ובסך הכול נפצעו 2,536 חיילים. 

19:06 - צה"ל בגל תקיפות נרחב בדרום לבנון - 35 ק"מ מהגבול

מטוסי קרב של חיל האוויר פתחו בגל תקיפות נרחב בדרום לבנון של יעדי חיזבאללה. בין היתר התקיפות מתמקדות באזור ג'בל צאפי בדרום לבנון, כ-35 ק"מ מהגבול. על פי הערכות, מדובר בפגיעה במערכות נ"מ של חיזבאללה.

18:44 - דיווח: ארה"ב ובריטניה תקפו בתימן

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי ארה"ב ובריטניה תקפו במחוז אל-חודיידה בתימן.

18:20 - גלנט מזהיר מהתלקחות ביו"ש: "להסדיר את נושא הפועלים והכספים, מטרות המלחמה עלולות להיפגע"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב באוגדת יהודה ושומרון, וקרא להחזרתם של הפועלים הפלסטינים מיהודה ושומרון לעבוד בשטח ישראל: "חמאס מנסה לקשור בין עזה ליהודה ושומרון ולהצית את השטח. עלינו למנוע זאת בכל דרך ולהסדיר את נושא הפועלים והכספים. זה עלול לפגוע בהשגת מטרות המלחמה".

18:05 - פרסום ראשון: הממשלה מסרבת להגדיל את תקציב מרכזי החוסן בעוטף

למרות הזינוק במספר נפגעי החרדה והטראומה, הממשלה מסרבת להתאים את התקציב לצרכים של מרכזי החוסן בעוטף ותתקצב אותם ב-2024 כמו לפני המלחמה. בעקבות המלחמה עלה במאות אחוזים הצורך של תושבים שחוו את התופת וזקוקים לסייע נפשי, אבל התקציב נותר כמו בימי שגרה.

משמעות ההחלטה היא שמאות אלפי אזרחים שזקוקים לסיוע וטיפול לא יקבלו מענה. יהיה קיצוץ במטפלים ובשעות טיפול, והטיפולים שהחלו ייעצרו. התקציב בשגרה עומד על 26-18 מיליון שקלים, אלא שהערכה במשרד הבריאות היא שהטיפול בנפגעי החרדה מצריך תקציב של 100 מיליון שקלים.

17:21 - ליברמן: "ככה לא מנהלים מלחמה, ככה לא מכריעים את החמאס"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "התמונות שיוצאות בימים האחרונים מעזה, בהן רואים שוטרי חמאס שחזרו לשגרה ומחלקים דוחות בשכונת היוקרה רימאל בעזה, השווקים התוססים בג'באליה המוצפים באנשים שקונים מכל הבא ליד, ובית חולים שיפא שחזר לפעילות מלאה כולל ניתוחים, הן תמונות צורמות במיוחד על רקע עשרות אלפים מתושבי העוטף שעדיין רחוקים מאוד מחזרה לשגרה ומפוזרים בכל חלקי הארץ. ככה לא מנהלים מלחמה, ככה לא מכריעים את החמאס". 

שביתות, הפגנות ועצרת בת 24 שעות: ישראל מציינת 100 ימים בשבי
100 ימים בשבי: החברות שמשביתות את הפעילות לאות הזדהות עם החטופים
מייסד מטה משפחות החטופים: "ממד הזמן הוא קריטי עכשיו"
חמאס מתחרט על 7 באוקטובר, ועל הדרך איראן סופגת מכה קשה | ישראל זיו, דעה
100 ימי הישגים טקטיים, 0 הישגים אסטרטגיים | טליה לנקרי, דעה

17:00 - לוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים במהלך פשיטות בח'אן יונס

דובר צה"ל עדכן כי לוחמי צוות הקרב של חטיבת כפיר נלחמים במרחב העיר ח'אן יונס שבדרום רצועת עזה, ומרחיבים את פעולותיהם להשמדת תשתיות טרור. במהלך פשיטות ממוקדות שביצעו הלוחמים אותרו מטענים, ראשי קרב לטילים ורקטות, נשקי קלצ'ניקוב, מחסניות, רימונים ומדים של לוחמי נוח'בה. בנוסף, הכוחות איתרו בסריקות מצבור פצצות מרגמה. 

במהלך פשיטה על מבנה המשמש לפעילות טרור, הלוחמים נתקלו מטווח קרוב במחבל שירה לעברם. הלוחמים השיבו בירי, ובחילופי האש נהרג לוחם מגדוד דוכיפת, סמל רועי טל ז"ל. 

16:53 - אזעקות ביבנה ובאזור אשדוד

אזעקות הופעלו ביישובים אשדוד, יבנה ובן זכאי. תושבים דיווחו על שלושה יירוטים מעל אשדוד. לא ידוע על נפגעים או על נזק. 

16:31 - צה"ל: חוסלו שני מחבלים שפרצו מחסום צבאי וירו לעבר חיילים בגוש עציון

דובר צה"ל עדכן כי לוחמים חיסלו שני מחבלים שפרצו מחסום צבאי עם רכב וירו לעברם בגוש עציון. המחבלים נמלטו לאחר התקרית, אך הכוח ביצע מרדף אחריהם תחת אש וחיסל אותם. לצד המחבלים המחוסלים אותרו רובה, גרזן ותחמושת. 

16:20 - נסראללה: "לא מפחדים, נמשיך להילחם ללא גבולות"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר בנאום שנשא לציון שבוע לחיסול בכיר כוח רדואן ויסאם א-טויל: "היינו מוכנים למלחמה כבר 99 ימים, ואנחנו לא מפחדים ממנה. נילחם בלי תקרות ובלי גבולות - אם זה ייכפה עלינו. ישראל לא הצליחה לחסל את ההתנגדות, אפילו לא את ממשל חמאס. כל האזורים שפונו מצפון הרצועה מנוהלים כיום בידי ממשל חמאס. האויב לא הצליח לעצור את הרקטות, אפילו מצפון עזה". 

על התגובה האמריקאית למתקפות החות'ים בים האדום, אמר נסראללה: "התוקפנות האמריקאית תוביל להמשך פגיעה בספינות ישראליות ובספינות שעושות את דרכן לעבר ישראל, ותפגע בשיט בים סוף - שיהפוך לשדה קרב. זו טיפשות בפני עצמה". 

נסראללה אמר עוד: "הביטחון בים סוף, הרגיעה בחזית הלבנונית והמצב בעיראק - תלויים בעצירת התוקפנות בעזה. תפסיקו את התוקפנות בעזה קודם כל, ואחרי זה כל מקרה לגופו". 

מזכ"ל חיזבאללה גם פירט על תקיפת בסיס חיל האוויר במירון: "שיגרנו לעברו 62 רקטות, בהם 40 רקטות קטיושה ו-22 טילי קורנט בטווח החדש. 18 מטילי הקורנט פגעו במטרות". 

15:13 - מירה איילון, שנפצעה קשה מירי נ"ט בכפר יובל, מתה מפצעיה בבית החולים

מירה איילון בת ה-76, שבנה ברק, חבר כיתת הכוננות של כפר יובל, נהרג מהפגיעה הישירה של הנ"ט, פונתה במסוק במצב אנוש לבית החולים. הצוות הרפואי במקום נאלץ לקבוע את מותה.

מן היישוב נמסר כי מירה "נפגעה היום בשעות הצהריים משני מטילי נ"ט שנורו אל ביתה. אנו כיתת הכוננות, הנהלת היישוב והמועצה מרכינים ראש במותה". 

15:00 - הקלטות הקשר והנשק של המחבלים: תיעוד חדש מההיתקלות הלילה בהר דב' שבה נפצעו 5 לוחמי צה"ל

דובר צה"ל פרסם את קולות הקשר מהרגע שבו נתקלו לוחמי המילואים במחבלים שחדרו הלילה משטח לבנון לישראל. בקשר נשמעים הלוחמים מדווחים על הירי הראשון. "אני שומע יריות, אני שומע יריות!", נשמע לוחם 1 מדווח בקשר על "היתקלות עם מספר מחבלים, לא יודע להגיד כמות, מחופרים היטב". לוחם 2 משיב לו שנפגע מהירי: "כרגע חטפתי רק מספר רסיסים, כל הכוח תקין ברוך השם", ומקבל תשובה מלוחם 2: "כאן קודקוד, אני פרקתי רגלית. סך-הכול מזהה שלושה מחבלים, נראה לי הורדנו, חוסלו שלושה מחבלים. אני עולה חזרה". 

14:47 - ההרוג מפגיעת הנ"ט - ברק איילון, חבר כיתת הכוננות של כפר יובל

הותר לפרסום כי הגבר שנהרג בפגיעה הישירה של הנ"ט באצבע הגליל הוא ברק איילון בן ה-45. אמו בת ה-76 נפצעה קשה.

מהמועצה האזורית מבואות החרמון נמסר כי המועצה "מרכינה את ראשה ומשתתפת בצער ובכאב בנפילתו של החבר האהוב, חבר כיתת הכוננות, ברק איילון זכרונו לברכה. בתפילה להחלמת הוריו אשר נפצעו באירוע הביטחוני, המועצה, עובדיה מתנדביה והעומד בראשה מחזקים את המשפחה בשעתה הקשה".

14:46 - אחרי 20 שעות ללא שיגורים מעזה - צבע אדום בסעד

14:10 - צה"ל תקף בלבנון מספר מטרות של חיזבאללה

זמן קצר לאחר הירי למושב יובל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשטח לבנון שתי תשתיות טרור, מפקדה מבצעית ומטרה צבאית אחת של חיזבאללה. עוד עדכנו בצבא כי במהלך היום זוהו מספר שיגורים מלבנון לעבר שטח ישראל במרחב היישובים משגב עם וגורן. כל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. 

13:35 - ניסיון פיגוע בגוש עציון: שני מחבלים ירו על כוח צה"ל, אחד מהם חוסל, השני נוטרל

שני מחבלים ברכב פרצו מחסום באזור חוות פופר וביצעו ירי לעבר כוח צה"ל - שהשיב לעברם אש. אחד המחבלים חוסל במקום, והשני נוטרל. אין נפגעים בקרב החיילים. 

12:40 - שני טילי נ"ט נורו לאצבע הגליל: גבר בן 45 נהרג, אמו בת ה-76 במצב קשה

מחבלים ביצעו ירי של שני טילי נ"ט על מושב יובל, ומבנה אזרחי ספג פגיעה ישירה של אחד הטילים. כוחות מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו של הגבר ופינו את אמו במצב קשה לבית החולים. גבר נוסף כבן 74 לקה בחרדה.

12:00 - תושבי עזה לקציני צה"ל: אנשי חמאס יושבים בבתי מלון בחו"ל, תדפקו אותם

צה"ל חושף שיחות נוספות של תושבי עזה עם קציני יחידת 504 באגף המודיעין, שממחישות את גודל המיאוס מהנהגת חמאס ומההרס שהמיט עליהם ארגון הטרור במלחמה. בצה"ל מציינים קריאות מתוך הרצועה להמשיך את הלחימה בחמאס ולהביס את הארגון: "שאלוהים ימיט עליהם אסון". 

"שמע, תודיע למנהיגים שלכם - אנשי חמאס בחו"ל, מחוץ לפלסטין, תדפקו אותם מחוץ לפלסטין, תהרגו אותם", תיאר תושב עזה בשיחה עם קצין המודיעין. "אני אומר לך בשם העם. אני יושב לבד, אכלתי אותה. הכול נהרס. הם כולם יושבים בבתי מלון. תדפקו אותם. שיקולל אביהם. יושבים בבתי מלון. (אני) שומע, שומע מה אומרים האנשים סביבי, שאלוהים ישמור אותנו ממך, חמאס. אלוהים יקלל אותם, אלוהים יקלל אותם ואת מי שבחר בהם. נעליים בני נעליים. הרסו אותנו, החזירו אותנו 100 שנה לאחור. שאלוהים ימיט עליהם אסון. העם שבוי שלהם (חמאס), שבויים. הכלבים האלה מנצלים את הכוח שלהם עלינו". 

10:30 - רקטה נפלה ברכס רמים, צה"ל תקף בתגובה בדרום לבנון

רקטה אחת שוגרה למרחב משגב עם ברכס רמים, ללא נפגעים בגוף. צה"ל השיב בארטילריה. בלבנון דיווחו על תקיפות בדרום המדינה - בפאתי הכפרים א-נאקורה, עלמא א-שעב ועיתא א-שעב. 

07:59 - ירי טנק חיסל חמישה מחבלים במרחב העיר עזה, כוחות הפועלים בצפון הרצועה השמידו בורות שיגור

דובר צה"ל ממשיך לעדכן בפעילות הכוחות המתמרנים ברצועת עזה. לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני זיהו במרחב אל-מעאזי שבמרכז הרצועה שני מחבלים חמושים נעים לעבר מבנה שבו שהו הכוחות, והכווינו כלי טיס שתקף וחיסל את המחבלים טרם הספיקו לפגוע בכוחות.

במהלך פעילות של לוחמי צוות הקרב החטיבתי 401 במרחב אל-עטאטרה שבצפון רצועת עזה, איתרו והשמידו הכוחות מספר בורות שיגור מהם בוצעו שיגורים לעבר שטח ישראל - כך לפי ההודעה שנמסרה מדובר צה"ל.

במהלך פעילות של צוות הקרב של חטיבה 7 במרחב ח'אן יונס, כוחות איסוף זיהו שני מחבלים חמושים. הם הכווינו כלי טיס שתקף וחיסל אותם.

עוד נאמר בהודעה כי "הכוחות חיסלו באמצעות ירי טנק חמישה מחבלים ואיתרו פיר תת-קרקעי במרחב העיר. לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיכים לפעול במרחב ח'אן יונס, הכוחות חיסלו באמצעות שיתוף-פעולה עם חיל האוויר במהלך היממה האחרונה תשעה מחבלים באירועים שונים במרחב העיר". 

07:25 - חיסול המחבלים בהר דב: פרטים נוספים

אירוע ההיתקלות בהר דב הלילה החל כאשר כוח מילואים יצא לפטרול שגרתי, ובמהלכו הלוחמים שמעו קולות ירי מנשק קל. בשלב זה הבינו הלוחמים שהותקלו על-ידי מחבלים במרחב. בצל ערפל כבד שהקשה על זיהוי המחבלים, נפתח קרב שנמשך דקות ארוכות בסיוע אש ארטילרית וירי מרגמות, עד שחוסלו כל ארבעת המחבלים.

נדגיש - במרחב הר דב אין גדר המפרידה בין לבנון לשטח ישראל, ולמעשה החוליה לא הייתה צריכה לחדור דרך גדר כדי להיכנס לשטח ישראל.

07:15 - הפלסטינים מדווחים: נעצרו אחיותיו של סלאח אל-עארורי בגדה

הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל עצרו סמוך לרמאללה את דלאל ופאטמה אל-עארורי, שתי אחיותיו של סלאח אל-עארורי, בכיר חמאס שחוסל לפני כשבועיים בדאחיה בביירות. העילה למעצר: הסיתו נגד ישראל וקראו לרצח.

06:00 - דובר צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל צה"ל שהודעה נמסרה למשפחתו

רס"ל במיל' אנדועלם קבדה, בן 21 מקריית גת, לוחם בגדוד ההנדסה 603 שבעוצבת "סער מגולן" (7), נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, קצין בגדוד ההנדסה 603 שבעוצבת "סער מגולן" (7) נפצע קשה בקרב בדרום הרצועה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, ומשפחתו עודכנה.

04:32 - דובר צה"ל: לוחמים זיהו וחיסלו ארבעה מחבלים במרחב הר דב

מוקדם יותר הלילה, כוח צה"ל שביצע פטרול במרחב הר דב נתקל עם חוליית מחבלים שחצו משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. הכוח חתר למגע, ובמהלך חילופי האש חיסל ארבעה מחבלים. במהלך הקרב צה"ל ביצע ירי ארטילרי ומרגמות למרחב.

04:13 - מצרים מגיבה לנתניהו: "שולטים באופן מלא בגבולות"

מקורות זרים מדווחים כי דובר משרד החוץ המצרי, אחמד אבו זייד, הצהיר כי מעבר הגבול עם עזה נותר בשליטה מלאה. דבריו מגיעים בעקבות הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה השתלטות על ציר פילדלפי נמצאת על הפרק: "זו אפשרות אחת של מה שאני קורא חסם דרומי. לא נסיים את המלחמה בלי שנסגור את הפרצה הזו. אם נסיים את המלחמה בלי זה, לא נוכל לדעת שפירזנו את עזה".

03:02 - ראש הממשלה הבריטי סונאק על התקיפות בתימן: "לא יכולים להרשות לעצמנו לא לעשות זאת"

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק התייחס לתקיפת יעדי החות'ים בתימן בשיחה עם כלי תקשורת שונים. סונאק אמר כי מתקפות החות'ים על ספינות בים האדום מראות שהעולם "הופך למאתגר יותר", והוא "כנראה הכי לא יציב שהיה מזה עשרות שנים". עוד הבהיר סונאק: "התפקיד שלי הוא לוודא שהעם הבריטי בטוח. האם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לעשות את הדברים האלה? אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לא לעשות זאת".

02:07 - דיווחים פלסטיניים: תקיפות עצימות של צה"ל במחנה הפליטים אל-מע'אזי שבמרכז רצועת עזה

01:10 - השר גדי איזנקוט, חבר קבינט המלחמה, הגיע לעצרת משפחות החטופים

23:30 - "100 ימים בגיהינום": המונים בעצרת משפחות החטופים

המונים התכנסו בכיכר החטופים בתל אביב לעצרת לציון 100 ימים למלחמה ושהותם בשבי בעזה של 136 החטופים. העצרת המיוחדת, בהשתתפות אנשי ציבור ואמנים רבים, תימשך עד השעה 7:00 בבוקר.

לנה טרופנוב, ששוחררה משבי חמאס בעזה, נאמה: "לפני חודש וחצי עמדתי פה לפניכם שמחה ונרגשת, אחרי שחזרתי משבי חמאס. לא תיארתי לעצמי שנגיע ל-100 ימים שבהם סשה נמצא חטוף בעזה".

רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס אחרי 54 ימים, ובעלה אוהד חטוף בעזה, הוסיפה: "להיות חטוף זה לא לדעת אם ומתי תגיע הארוחה הבאה שלך. להיות חטוף זה להרגיש חנוק בכל שעות היממה. להיות חטוף זה לא לדעת מתי תזכה לראות אור יום. מבחינתי, כל עוד אוהד לא בבית, אני עדיין חטופה. הזמן של אוהד ושל שאר החטופים הולך ואוזל. קבינט המלחמה חייב לאשר כל עסקה שתביא לשחרור של אוהד ושל שאר החטופים".

22:30 - דיווח: פיצוצים באזור עיר הנמל אל-חודיידה בתימן

כתב של רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על פיצוצים שנשמעו במחוז עיר הנמל אל-חודיידה שבמערב תימן.

22:10 - ויכוח בדיון הביטחוני בקריה, השר גלנט נטש את המקום

קבינט המלחמה התכנס לדיון ביטחוני בקריה בתל אביב. שר הביטחון יואב גלנט הגיע למקום יחד עם ראש המטה שלו, ועזב אותו אחרי שסירבו להכניסו. טרם העזיבה של גלנט התנהל ויכוח בין ראש המל"ל צחי הנגבי לבין שר הביטחון. הנגבי אמר לגלנט: "אפילו אני לא משאיר את העוזרים שלי", וגלנט עקץ: "שכחת שגם אתה עוזר".

22:00 - שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים באזור נתיבות, לא הופעלה אזעקה

שתי רקטות שנורו מרצועת עזה נפלו בשטחים פתוחים באזור נתיבות. לא הופעלה אזעקה.

20:30 - מפגינים חסמו את איילון

מפגינים חסמו את איילון דרום בתל אביב לזמן קצר באזור מחלף השלום, כמה מהם נעצרו. המפגינים נשאו עימם שלטים בדרישה להחזיר את החטופים, וקראו לחקירת מחדל 7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים הבהיר כי המחאה באיילון לא אורגנה בידיו ולא קשורה לעצרת שמתקיימת בשעה זו בכיכר החטופים.

20:15 - ראש עיריית קריית שמונה: "לא נחזור לעיר אם האיום לא יוסר"

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, הגיב על הפרסומים בדבר בחינה של החזרת תושבי העיר לבתיהם: "כל זמן שלא יהיה שינוי במצב הביטחוני בצפון, וכל עוד האיום הביטחוני לא יוסר, תושבי קריית שמונה לא יחזרו לעיר - לא מחר, לא ב-29 בפברואר וגם לא בעוד חודשיים".

"יש לנו סבלנות. הפעם אנחנו דורשים הכרעה ולא כניעה", הוסיף שטרן. "אם צריך לצאת לרחובות, נעשה גם את זה. התפננו מהעיר כדי לחזור למציאות אחרת ולא למצב שהיה ערב הפינוי. לא נסכים שמה שקרה ב-7 באוקטובר, יקרה חלילה גם בצפון".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12