מחשש לחיסולים של ישראל: איראן מוציאה את הבכירים מסוריה

הצעד מתבצע בתגובה למתקפות שמיוחסות לישראל בסוריה - כך עפ"י סוכנות הידיעות רויטרס • עוד דווח כי ההסגה של הבכירים האיראנים נובעת משאיפת טהרן שלא להישאב בעצמה לפעילות איראנית ישירה במלחמת "חרבות ברזל"

הפצצה בדמשק, סוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים
הפצצה בדמשק, סוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

משמרות המהפכה של איראן החלו להסיג מסוריה מפקדים בכירים שלהם ועשרות מפקדים בדרג ביניים, בתגובה למתקפות שמיוחסות לישראל במדינה - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. הצעד מתרחש לאחר שלאחרונה חוסלו במדינה בכיר כוח קודס בסוריה, ראזי מוסאווי, וכן חאג' סאדק - מפקד מודיעין במשמרות המהפכה שהיה אמון על בחירת יעדים לתקיפת מטרות אמריקאיות בסוריה.

תרחיש האימים הימי: מה יקרה אם איראן תחליט להשתמש בנשק יום הדין
שלוש ספינות, רק להגנה: כך תיראה הקואליציה האירופית בים האדום

לצד התקיפות הישראליות, לאחרונה נהרגו שלושה לוחמים אמריקאים בירדן מתקיפת מל"ט מתוצרת איראן. ממשל ביידן צפוי להגיב בקרוב, ותקיפות אמריקאיות לא צפויות להתרחש בשטח איראן - במטרה לא להוביל למלחמה ישירה עם טהרן.

לפי הדיווח ברויטרס, ההסגה של הבכירים האיראנים נובעת משאיפת טהרן שלא להישאב בעצמה לפעילות איראנית ישירה במלחמת "חרבות ברזל". משטר האייתוללות מעוניין להמשיך להתבסס על המיליציות הפרו־איראניות בעיראק ובסוריה, וכן בחיזבאללה בלבנון, בחמאס ובג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, וכמובן המורדים החות'ים בתימן.

באיראן מבינים היטב כי המרחק הגדול בין ישראל לבין תימן נותן את אותותיו, וכל עוד הלחימה הישראלית מול חיזבאללה מתרכזת באזור הגבול - הדרך שמיוחסת לישראל, לפי פרסומים זרים, להכאיב להם היא דרך תקיפות בסוריה. זה אומנם לא אומר שטהרן ויתרה על נוכחותה בסוריה, רחוק מכך, אבל שהיא בהחלט חוששת מעומק החדירה המודיעינית לכוחותיה, שמאפשרת את הפגיעות המדויקות.