בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; בימר הישראלית צללה ב-40%

הנאסד"ק עלה ב-0.3% • גרמניה עקפה את יפן והיא הכלכלה השלישית בגודלה בעולם • כלכלת בריטניה התכווצה • סיסקו תפטר 4,000 עובדים • הכלכלן הראשי במיטב: "לא רק עליית הריבית מאיימת על המניות, אלא גם הרעה בפעילות הכלכלית, וזאת אף סבירה מאוד"

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו במגמה חיובית. הנאסד"ק עלה ב-0.3%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.6% והדאו ג'ונס קפץ בכ-0.9%.

מניות הטק ננעלו במגמה מעורבת. אנבידיה ירדה ב-1.7%, אפל השילה מערכה 0.2%, מיקרוסופט  ואמזון  ירדו ב-0.7% כל אחת ואפל  צללה בכ-2%. מנגד, טסלה  זינקה בכ-6%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתי ירדו קלות על רקע נתוני המכירות הקמעונאיות שפורסמו מוקדם יותר בארה"ב ואכזבו את הצפי המוקדם כאשר ירדו ב-0.8% בקצב חודשי בינואר.

21:58

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת.

מניית חברת טווילו  יורדת בחדות לאחר שפרסמה תחזית מאכזבת לרבעון הראשון של השנה. בדוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2023 טוויליו עקפה את הצפי המוקדם אך דיווחה כי היא צופה שההכנסות שלה ברבעון הראשון של 2024 ינועו בין 1.025 מיליארד דולר ל-1.035 מיליארד דולר, לעומת ההערכות המוקדמות שעומדות על 1.049 מיליארד דולר.

מנגד, מניית חברת סופר מיקרו קמפיוטר  מזנקת בחדות לאחר שבבנק אוף אמריקה פרסמו שמניית החברה צפויה לשבור שיא ולהיסחר תמורת 1,040 דולרים. המלצת הבנק מגיעה לאחר שמניית החברה זינקה בחדות לאחרונה ואנליסטים רבים מצפים דווקא לנסיגה במחיר המניה. 

מניית מפתחת המשחקים, אפלווינג , מזנקת במעל ל-20% לאחר שהציגה תוצאות חזקות לרבעון הרביעי של שנת 2023 ועקפה את תחזיות האנליסיטים הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות. החברה דיווחה על רווח של 49 סנט למניה והכנסות של 953 מיליון דולר. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת סביב 4.23%. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.56%

20:38

מגמה חיובית בוול סטריט. הנאסד"ק עולה ב-0.3%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.5% והדאו ג'ונס מטפס ב-0.7%.

מניית הספאק שאמורה להתמזג עם הרשת החברתית (Truth Social) של המועמד לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, זינקה בתחילת המסחר ב-26% וכעת מזנקת בחדות אחרי שה-SEC, רשות ניירות ערך אמריקאית, אישרה את תוכנית המיזוג. השלב הבא הוא אישור של בעלי מניות ה-SPAC לעסקה. המיזוג צריך להתבצע לכל המאוחר עד חודש ספטמבר הקרוב, אחרי שהמועד האחרון כבר הוארך.

19:43

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת. הנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס, ה-S&P 500 עולה ב-0.3% והדאו ג'ונס עולה ב-0.5%.

מניית בימר הישראלית זינקה מוקדם יותר השבוע במאות אחוזים, כאשר בשלב מסוים זינקה ב-1500% ביום שני. שום דבר מהותי לא קרה בחברה למעט הודעה שלה על שיתוף פעולה עם ענקית השבבים אנבידיה, אך מבלי לספק מספרים קונקרטיים. זה הספיק כדי להצית את דמיון המשקיעים ומחזורי המסחר במניה היו עצומים. החברה שהוקמה ע"י שרון כרמל מספקת פתרונות בתחומי הווידאו והשידור, כגון אופטימיזציה של וידאו, לשיפור האיכות והיעילות ניצלה את הזינוק במניה וגייסה 12 מיליון דולר. בשעה זו המניה צוללת ב-30%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט מזנקים בכ-2%. מחירה של חבית מסוג ברנט נסחר בשעה זו ב-83 דולרים.

18:47

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת.

מניית חברת השבבים הישראלית נובה , ממשיכה ליהנות מתחום ה-AI ומטפסת בחדות אחרי דוחות רבעוניים חזקים. ברבעון הרביעי החברה הרוויחה 1.28 דולר על הכנסות של 134 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים לרוח מתואם של 1.23 דולר למניה על הכנסות של 128 מיליון דולר. גם התחזית של החברה להמשך טובה. ברבעון הראשון החברה צופה רווח מתואם של 1.27 דולר למניה על הכנסות של 137 מיליון דולר בעוד האנליסטים מצפים לראות רווח מתואם של 1.19 דולר למניה על הכנסות של 134 מיליון דולר. 

מנגד, חברת התקשורת הישראלית אלוט  הציגה תוצאות חלשות לרבעון. המניה שכבר איבדה יותר מ-90% מאז השיא באמצע שנת 2021, ממשיכה לאכזב את המשקיעים. החברה אמנם עקפה את התחזיות בשורה העליונה כשהכניסה 24 מיליון דולר (מעל הצפי ל-22.3 מיליון דולר) אך רשמה הפסד הרבה יותר גדול מתחזיות האנליסטים. החברה רשמה הפסד מתואם של 43 סנט למניה כאשר בשוק ציפו להפסד של 16 סנט בלבד למניה. גם התחזית של החברה לשנת 2024 חלשה כשהחברה רק מקווה להגיע לאיזון בתזרים המזומנים החופשי וברווח תפעולי מתואם.

באירופה, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה חיובית. הפוטסי הוסיף לערכו 0.4%, הדאקס טיפס ב-0.5% והקאק הצרפתי עלה ב-0.9%.

17:01

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת.

מניית חברת התוכנה הישראלית ג'יי פרוג  מזנקת ב-28% אחרי דוחות חזקים לרבעון הרביעי ותחזית טובה לרבעון הקרוב. ברבעון הרביעי החברה רשמה רווח של 19 סנט למניה על הכנסות של 97.3 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים לרווח מתואם של 12 סנט למניה על הכנסות של 92.85 מיליון דולר. ברבעון הקרוב החברה צופה הכנסות של 98.5 מיליון דולר (אמצע טווח) זאת מעל תחזית קונצנזוס האנליסטים שעמדה על 97.3 מיליון דולר.

16:30

וול סטריט נפתחה בעליות. הנאסד"ק עולה ב-0.1%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.2% והדאו ג'ונס עולה ב-0.3%.

מאקרו ארה"ב: המכירות הקמעונאיות ירדו בחודש ינואר ב-0.8%. הצפי המוקדם חזה ירידה של 0.2%.

15:28

המסחר באירופה מתנהל הבוקר ברובו בעליות שערים, הקאק ב-1% והדאקס ב-0.6%, הפוטסי מוסיף 0.1%. 

כלכלני גולדמן סאקס עידכנו את תחזיתם לגבי שוק המניות באירופה. ובפרט את מדד ה-סטוקס 600 לשער של 510, יותר מאשר התחזית הקודם שעמדה על 500. התחזית החדשה שהיא ב-5% יותר מאשר שער המדד משקפת את האופטימיות של האנלסיטים לגבי הכלכלה האירופאית.  

בניו יורק, החוזים העתידיים מצביעים על עליות קלות של 0.1%. 

14:20

איתקה אנרג'י , חברה שנסחרת בלונדון ובשליטת קבוצת דלק  הודיעה כי סיימה את תהליך הבחינה מחדש למסגרת האשראי יחד עם קונסורציום הבנקים המלווים שלה כאשר יתרת מסגרת האשראי הזמינה למשיכה עומדת על כ-835 מיליון דולר.

בנוסף עדכנה איתקה, כי במסגרת הבחינה האמורה אושר בהתייחס לשנת 2023 חלוקת דיבידנד בהיקף כולל של 400 מיליון דולר, הכוללת חלוקה עתידית בסך 134 מיליון דולר הצפויה להיות מוכרזת בסמוך לפרסום הדוחות השנתיים של איתקה לשנת 2023 אשר מתוכננים ליום ה - 21 במרץ .

13:40

המסחר באירופה מתנהל הבוקר ברובו בעליות שערים,  הקאק ב-0.7% והדאקס ב-0.6%, הפוטסי נסחר ללא שינוי. 

מניית רנו  מזנקת במסחר בבורסת פריז לאחר שיצרנית המכוניות על הגדלת הדיבידנד ל-1.85 אירו למניה (1.99 דולר), הרבה יותר מ-0.25 אירו למניה שחילקה עד כה.

רנו אף דיווחה ששולי הרווח הגולמי של החברה עלו ב-8%, מעבר לציפיות, בנוסף מצפה החברה שרווח השולי יהיה בן שתי ספרות עד שנת 2030. הנכסות החברה צמחו ב-13% ל-52.4 מיליארד אירו, הרווח  הנקי מעט מתחת לצפי. 

10:56

המסחר באירופה מתנהל הבוקר בעליות שערים, הפוטסי עולה כעת ב-0.3%, הקאק ב-0.9% והדאקס ב-0.7%. 

בתוך כך, גרמניה עקפה את יפן והפכה לכלכלה השלישית בגודלה בעולם לאחר פרסום נתוני התוצר ביפן. ביפן מסתמן מיתון טכני לאחר שהבוקר פורסמו נתוני התוצר. אלה הראו שהתוצר הגולמי ברבעון הרביעי ירדו ב-0.4% בחישוב שנתי והרבה פחות מצפי האנליסטים שעמד על צמיחה של 1.4%. זהו כבר הרבעון השני בו התוצר מתכווץ.

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. מדד ההנג סנג עלה -0.4% ומדד הקוספי הדרום קוריאני ירד בכרבע אחוז. מוקדם יותר ננעלה הבורסה ביפן כשמדד הניקיי עלה ב-1.2%. 

10:15

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה חיובית, הפוטסי עולה כעת ב-0.6%, הקאק ב-0.4% והדאקס נפתח ללא שינוי. 

ברבעון האחרון של 2023 נכנסה הכלכלה הבריטית למיתון טכני, הלשכה הסטטיסטית של המדינה דיווחה שהתוצר הגולמי התכווץ ב-0.3% ברבעון האחרון. למרות שאין הגדרה מדוייקת למיתון, שני רבעונים רצופים של ירידה בתוצר נחשבים כמיתון טכני.

לשנה כולה, התוצר בבריטניה עלה ב-0.1% לעומת 2022. 

08:10

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים ובעיקר במניות הטכנולוגיה הגדולות שעולות בעקבות העליות אתמול בוול סטריט. מדד הניקיי היפני הוסיף ועלה ב-1.4% למרות נתוני התוצר החלשים שהתפרסמו הבוקר. מדד ההנג סנג עולה ב-0.4% והקוספי הדרום קוריאני יורד ב-0.1%. הבורסה בסין סגורה לרגל ראש השנה שם. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר ביציבות סביב שערי הבסיס.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים, לקראת סיום המסחר אף התחזקו העליות והנאסד"ק נסגר בעלייה של1.3%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.4% וה-S&P 500 ב-0.9%.

מניית פלטפורמת ההלוואות מבוססת ה־AI אפסטארט הולדינגס  פרסמה אמנם תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי, אבל התחזית לרבעון הראשון השנה איכזבה והמניה ירדה בכ-20%.

מניית אובר  זינקה ב-15% לאחר שהחברה הודיעה על רכישה עצמית של מניות בסך כולל של 7 מיליארד דולר, וזאת בפעם הראשונה אי פעם.

ליפט  זינקה ב-35% למרות ה"טעות המצערת". כזכור שלשום זינקה מניית החברה ב-60% מיד לאחר פרסום הדוח הרבעוני שלה שכלל טעות מביכה בנקודה העשרונית שעיוותה לגמרי את הדוח.

סיסקו  דיווחה עם נעילת המסחר את תוצאותיה הרבעוניות ואלה עקפו את ציפיות האנליסטים עם רווח של 0.87 דולר למניה לעומת צפי של 0.84 דולר, אך תחזית חלשה הפילה את שער המניה במסחר המאוחר. בתוך כך הודיעה החברה על פיטורים של כ-5% מכח האדם שלה ברחבי העולם, כ-4,000 עובדים.

"אין לי שום רצון לפרוש": מנכ"ל טאואר טוען שהיא במצב הטוב ביותר אי פעם  

בשוק החוב בניו יורק נרשמו אתמול ביקושים כשתשואת איגרת החוב הממשלתית ל-10 שנים ירדה ל-4.27% בניגוד ליום קודם לכך כשהתשואה זינקה, בעקבות נתוני האינפלציה, ב-15 נקודות בסיס, הרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר בשנה שעברה.

בשוקי הסחורות בשוק הסחורות, מחירי הנפט בעלייה: חבית מסוג ברנט נסחרה ב־83 דולר, מחיר הנפט הגולמי עלה ל־78 דולר לחבית.

בשוק הקריפטו, שווי השוק של הביטקוין עבר את רף הטריליון דולר, הגבוה ביותר מאז סוף 2021, גם הבוקר נסחר המטבע בעליה, 52,300 דולר.

מאקרו: ביפן מסתמן מיתון לאחר שהבוקר פורסמו נתוני התוצר. אלה הראו שהתוצר הגולמי ברבעון הרביעי ירדו ב-0.4% בחישוב שנתי והרבה פחות מצפי האנליסטים שעמד על צמיחה של 1.4%. זהו כבר הרבעון השני בו התוצר מתכווץ.

לגבי ארה"ב, אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי במיטב, אומר כי "החוזים בארה"ב מגלמים ציפיות לריבית של כ־4.3% בסוף השנה לעומת הציפיות שהיו נמוכות מ־4% רק בסוף ינואר. עם זאת, העלייה המהירה בציפיות הללו ובתשואות האג"ח לא הפריעה לשוק המניות לקבוע שיא חדש. עד לאחרונה הציפיות לריבית ותשואות אג"ח הממשל נעו בכיוון הפוך ממדדי המניות".

הוא רואה בהתנהגות שוק המניות עדות לכך שהתחמם מדי: "ניתן לראות זאת גם בסקרי המשקיעים המוסדיים והפרטיים שמדווחים על אופטימיות גבוהה מאוד. צריכים לזכור שלא רק עליית הריבית מאיימת על המניות, אלא גם הרעה בפעילות הכלכלית, שעדיין אפשרית ואף סבירה מאוד בחודשים הקרובים", ציין זבז'ינסקי. 

דוח של בנק אוף אמריקה מציג סקר שערך ובו נמצא כי 62% מהמשקיעים סבורים שכלכלת ארה"ב תישאר איתנה, כאשר השיעור שרואה האטה מיידית בארה"ב עקב ההידוק המוניטרי הוא 32%.

באשר לאירופה, נרשמה פסימיות לגבי הצמיחה, כאשר 62% צופים כלכלה אירופית חלשה יותר בהינתן נסיגה בהידוק המוניטרי. בעוד ש־37% רואים את המדיניות הפיסקלית העולמית כתומכת יתר על המידה, 3% חושבים שהגישה הפיסקלית של אירופה מגבילה מדי. 65% מהנשאלים סבורים שנחיתה רכה היא התוצאה הסבירה ביותר עבור הכלכלה העולמית.