נילסן | בלעדי

נילסן העולמית מצמצמת את כוח העבודה בישראל ומתכננת להעביר חלק מהפעילות להודו

נילסן ישראל מהווה את מרכז המחקר והפיתוח של החברה העולמית • לפי מידע שהגיע לגלובס, בכוונת החברה לצמצם את פעילותה של החטיבה הישראלית ולהעביר חלק מהמחקר והפיתוח להודו בעתיד

משרדי נילסן בקנדה / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto
משרדי נילסן בקנדה / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto

השלוחה הישראלית של נילסן, ענקית מדידת הנתונים והשוק האמריקאית, שמודדת בין היתר קהלי מדיה בשלל ערוצי התקשורת, מצמצמת את כוח העבודה שלה בארץ. נילסן ישראל מהווה את מרכז המחקר והפיתוח של החברה ולפי מידע שהגיע לגלובס, בכוונת החברה לצמצם את פעילותה של החטיבה הישראלית ולהעביר חלק מהמחקר והפיתוח להודו בעתיד הקרוב.

פרשנות | זו שעולה וזו שיורדת: היום הדרמטי שעבר על שתי ענקיות השבבים
ניתוח | בעיצומו של המחסור האדיר בשבבי בינה מלאכותית: אינטל מכריזה על השינוי הגדול בתולדותיה

חברת נילסן מפורסמת בעיקר בזכות ״רייטינג נילסן״, מערכת מדידת צפיות קהל בטלוויזיה שבמשך שנים היוותה גורם מכריע בהחלטה האם לבטל או לחדש תוכניות טלוויזיה ברשתות השידור הגדולות. במקור, החברה הקומה בשנת 1923, כחברה למדידת תוצאות מכירות תחרותיות. בשנת 1999, נרכשה על ידי הקונגלומרט ההולנדי VNU. בשנת 2007 החברה אורגנה מחדש ושמה שונה לנילסן. בשנת 2022 נרכשה החברה על ידי קונסורציום של משקיעים פרטיים בסכום של כ-16 מיליארד, כך לפי יאהו פיננס.

החברה נכנסה לישראל בשנת 2015, כאשר רכשה את הסטארט-אפ הישראלי eXelate, שפיתח פלטפורמה לניתוח מידע על גולשים לצורך מיקוד וייעול הפרסום באינטרנט, זאת בסכום של 200 מיליון דולר. בשנת 2017 רכשה נילסן את הסטארט-אפ הישראלי vBrand, העוסק במדידת השווי וההשפעה של קמפיינים מבוססי חסויות בענף הספורט, שנטמע גם הוא במרכז הפיתוח.

בספטמבר האחרון פורסם כי החברה מתכננת לצמצם את כוח העבודה הגלובלי שלה בכ-9%. עוד פורסם כי מהלך הקיצוצים הוא חלק מהמאמץ ליצור הלימה בין העלויות לבין ההכנסות ו"להבטיח את כוחה של החברה בעתיד", כך לפי יאהו פיננס.

החברה עצמה פועלת בעשרות מדינות, ובשנת 2022 פורסם כי היא מעסיקה למעלה מ-17 אלף עובדים ברחבי העולם, כשבארץ ישנם עשרות עובדים, כך לפי לינקדאין.

עם זאת, גורמים בתעשייה מסבירים לגלובס כי למרות הצמצומים בכוח העבודה המקומי ולמרות תוכנית עתידית להעביר את הפיתוח להודו, אין האמור בהפסקת הפעילות של החברה בישראל לחלוטין. 

מהחברה לא התקבלה תגובה.