ניר דוד נבחר למנכ"ל החדש של בזק

לפני כשבועיים מנכ"ל קבוצת התקשורת בזק רן גוראון פרש במפתיע לאחר פחות משנתיים מתפקידו • הבוקר קבוצת בזק דיווחה כי ניר דוד צפוי לכהן בתפקיד המנכ"ל החל מחודש אפריל • דוד מנהל כיום את החטיבה העסקית של בזק והצטרף לחברה לפני כ-30 שנה

ניר דוד, מנכ''ל בזק החדש / צילום: רמי זרנגר
ניר דוד, מנכ''ל בזק החדש / צילום: רמי זרנגר

חברת בזק  הודיעה הבוקר (א') כי דירקטוריון החברה החליט למנות את ניר דוד לתפקיד מנכ"ל החברה. מטעם החברה נמסר כי תחילת הכהונה צפויה להתחיל ב-01.04.2024. 

צל כבד הוטל על התעשייה הפיננסית של קרנות החוב. האם זה הזמן להשקיע או להתרחק? 
הכוכבות החדשות: 11 המניות שסוחפות את מדדי אירופה כלפי מעלה

דוד (54) מנהל כיום את החטיבה העסקית של בזק מאז שנת 2020 והצטרף לחברה בשנת 1993. לאורך שנותיו בחברה ביצע תפקידים ניהוליים רבים בחטיבות השונות, כולל תפקידים בכירים בחטיבה העסקית, הפרטית ובחטיבת טכנולוגיה ורשת. 

יו"ר קבוצת בזק, תומר ראב"ד, התייחס למינוי: "ניר צמח בחברה יותר מ-30 שנה, והפך לאחד המנהלים המוערכים, והמקצועיים ביותר המצויים בשוק התקשורת הישראלי. לאורך שנותיו בבזק מילא שורה ארוכה של תפקידי ניהול בהם הציג יכולות עסקיות וניהוליות מצוינות, וב-4 השנים האחרונות, כסמנכ"ל החטיבה העסקית, היה אמון על פריצות דרך רבות והובלת השוק. אני מודה לרן גוראון על 4 שנים של עבודה משותפת ותרומתו לקבוצת בזק, מאחל לניר הצלחה רבה בתפקיד, ומצפה לעבודה המשותפת איתו ועם שאר המנכ"לים בקבוצה, לצורך קידום האסטרטגיה הקבוצתית, וחיזוק הקבוצה כמובילה בתחומה, חדשנית, וכעוגן התקשורת בישראל. נמשיך לשרת את לקוחותינו בכל מקום ובכל זמן, בייחוד בימים מורכבים אלו העוברים על אזרחי המדינה".

מינויו של דוד מגיע כשבועיים לאחר התפטרותו של רן גוראון, מנכ"ל קבוצת בזק, שהודיע במפתיע על סיום כהונתו בתפקיד לאחר פחות משנתיים. גוראון הצטרף לבזק כסמנכ"ל שיווק עם הפרטתה. לאחר ששימש כמשנה למנכ"ל בזק, גוראון מונה למנכ"ל חברת פלאפון, ובהמשך ובמקביל ניהל גם את yes ואת בזק בינלאומי. 

ככל הידוע הוא עוזב בעיקר בשל תחושת מיצוי אחרי התקופה הארוכה. גוראון מתכנן כעת לצאת להשלמת לימודים בקורס המנהלים הבכיר של אוניברסיטת הרווארד. 

במקביל, התחלף גם יו"ר דירקטוריון בזק, כשתומר ראב"ד נכנס לתפקיד במקום גיל שרון, שכיהן בו שלוש שנים - מה שאולי תרם להחלטת הפרישה של גוראון.