"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם • הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

מנכ"ל אפל טים קוק ומנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press
מנכ"ל אפל טים קוק ומנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

על פי דיווחים, שתי ענקיות טכנולוגיה נמצאות במגעים לשיתוף פעולה, במסגרתו מערכת ה-AI של גוגל, ג'מיני, תוטמע במכשירי אפל כבר השנה. גורמים המכירים את הנושא אמרו לבלומברג ששיתוף פעולה כזה, אם יצא לפועל, צפוי לנער את עולם הבינה המלאכותית ואף כינו אותו "בלוקבסטר דיל". עם זאת, שיתוף הפעולה לא צפוי להיחתם עד הכנס השנתי שעורכת אפל ביוני, בו היא חושפת את המכשירים החדשים שהיא מוציאה לשוק. 

ותודה לביטקוין: המניה בבורסת תל אביב שזינקה ב-271% בתוך שבוע
ראיון | היזמים שהגיעו לסייבר ללא רקע ועומדים מאחורי אקזיט של 350 מיליון דולר

גורמים המכירים את פרטי המשא ומתן, שביקשו שלא להזדהות, אמרו לבלומברג כי אפל מעוניינת להפעיל בעזרת ג'מיני מספר פיצ'רים חדשים במכשירי החברה כמו יצירת תמונות וטקסטים שלמים לפי הנחיות פשוטות. השימוש במערכת ה-AI החיצונית צפוי להיות בנוסף למערכת בינה מלאכותית פנימית עליה עובדת אפל, ושצפויה להיחשף ביוני. לפני השיחות על שיתוף הפעולה בין אפל וגוגל, ניהלה אפל שיחות עם Open AI, למטרה דומה.

הדיווח על שיתוף הפעולה הצפוי מקפיץ את מניית  אלפאבית  בכ-5% במסחר המוקדם, ומניית אפל  עולה ב-0.5%. מתחילת השנה איבדה אפל כ-7%, ובמספר ידיעות בנושא הוזכרה היעדרותה הכמעט מוחלט של אפל משוק ה־ AI.

שיתוף הפעולה רווחי, אך לא נטול חששות

אם השיחות בין שתי ענקיות הטכנולוגיה יושלמו בהצלחה, שיתוף הפעולה צפוי להיות רווחי לשתי החברות. מצד גוגל, יהיה זה שיתוף הפעולה הגדול ביותר לג'מיני. מודל השפה יקבל גישה לכ-2 מיליארד מכשירים פעילים של אפל.

גוגל מגיעה מוכנה לשיתוף הפעולה. מוקדם יותר השנה, היא הטמיעה את ג'מיני במערכת ההפעלה של מכשירי סמסונג גלקסי S24 , בנוסף להוספת הפיצ'ר לפיקסל, סדרת הטלפונים שמייצרת גוגל.

ג'מיני הושק באופן רשמי בדצמבר 2023. בעת ההשקה הצהירה גוגל שג'מיני מתעלה על GPT-4 של המתחרה השולטת בשוק, Open AI, כמעט בכל תחום אפשרי. יחד עם זאת, לפי הטבלה שפרסמה גוגל באותה השקה, עלה כי ההבדלים בין המודלים הם מינוריים.

מצד אפל, שיתוף הפעולה נושא ככל הנראה רגשות מעורבים. מצד אחד, הטמעת ג'מיני תאפשר ליצרנית האייפון להצטרף לתחרות הבינה המלאכותית. כאשר לפי בלומברג הבינה המלאכותית היוצרת תשמש כבר בשדרוג הקרוב למערכת ההפעלה - IOS 18. אולם, במקביל המהלך עשוי לאותת למשקיעים כי מודל ה-AI עליו עובדת החברה, המכונה, Ajax, לא בשל כרגע. זאת למרות שמנכ"ל אפל טים קוק הבטיח כי כבר השנה תצא החברה בהכרזה משמעותית בנוגע לבינה מלאכותית.

למרות ששתי החברות מתחרות בשוק הטלפונים, זוהי לא הפעם הראשונה בה אפל וגוגל משתפות פעולה. במסגרת הסכם שחתמו, חברת האם של גוגל, אלפאבית, משלמת מיליארדים כל שנה בשביל שגוגל יהיה מנוע החיפוש המופיע כברירת מחדל בדפדפן האינטרנט של אפל.

עם זאת שיתוף הפעולה עלול למשוך את תשומת הלב של הרגולטורים בתחום התחרות, גם בארה"ב וגם באירופה, שכבר עכשיו בוחנים את החברות מקרוב.