בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות קפצו

הנאסד"ק עלה ב-0.1% • מדד שנגחאי עלה ב-1% • עלייה במדד מנהלי הרכש בסין • באירופה, לרגל חג הפסחא, לא התקיים היום מסחר • הרבעון שטסלה תרצה לשכוח • אנליסטים בכירים בוול סטריט ממליצים על שלוש מניות

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו במגמה מעורבת. הנאסד"ק עלה ב-0.1%, ה-S&P 500 ירד ב-0.2% והדאו ג'ונס השיל מערכו כ-0.6%.

בקרב מניות השבבים וה-AI, אנבידיה  ננעלה סביב רמות הבסיס, AMD  עלתה ב-1.6%, סופר מיקרו קומפיוטר  עלתה בכ-3% ומיקרון  זינקה בכ-5.5%. 

התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים קפצה בכ-13 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.32%. התשואה על אג"ח לשנתיים זינקה ב-9 נקודות בסיס לרמה של 4.71%. 

21:40

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה בירידות קלות. הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 ב-0.3% והדאו ג'ונס ב-0.7%.

מניית קמקו  נסחרת בעליות חדות לאחר שגולדמן זאקס העלתה את הדירוג של המניה ל-'קניה' וציינה כי יש לה פוטניצאל לאפסייד של כ-25%.

גם מניית סמטק  ממשיכה במומנטום החיובי לאחר שחברת השבבים דיווחה בשבוע שעבר דוחות רבעוניים שעקפו את התחזיות המוקדמות. 

20:16

מניית טראמפ מדיה אנד טכנולוג'י גרופ  צונחת בכ-30% לאחר שדיווחה על הפסד נקי של כ-60 מיליון דולר בשנת 2023 והכנסות של 4.1 מיליון דולר. עוד דווח כי חלק ניכר מההפסד הנקי נובע מהוצאות ריבית של 39.4 מיליון דולר. 

גם מניית איי.טי אנד טי  נסחרת בירידות לאחר שהחברה דיווחה כי היא חוקרת דליפת נתונים מהחברה. עוד דווח כי מבדיקה ראשונית נמצא כי נתונים של יותר משבעה מיליון לקוחות הודלפו כתוצאה מהאירוע. 

מנגד, מניית מיקרוסופט  עולה קלות ב-0.7% בעקבות דיווח כי מיקרוסופט ו-OpenAI מתכננות פרויקט של 100 מיליארד דולר. 

19:33

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב קופצות בשעה זו בהמשך לדבריו של ג'רום פאוול ביום שישי האחרון כי הפד אינו ממהר להוריד ריבית לאור הצמיחה הכלכלית החזקה ורמות האינפלציה שנמצאות מעל יעד יציבות המחירים של הבנק הפדרלי. 

התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים קופצת בכ-14 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.32%. התשואה על אג"ח לשנתיים קופצת ב-9 נקודות בסיס לרמה של 4.71%. 

19:01

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה בירידות קלות. הנאסד"ק יורד ב-0.3%, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.4% והדאו ג'ונס יורד ב-0.7%.

מניית טסלה  יורדת בכ-2.5% לאחר שהעלאת המחירים על דגם Y שהכריזה החברה בעבר נכנסה לתוקף היום. 

גם מניית יו.פי.אס  נסחרת בירידות למרות שדווח כי החברה צפויה להפוך לספקית המטענים האווירית העיקרית של שירות הדואר של ארצות הברית. 

17:19

מאקרו ארה"ב: מדד ה-ISM במגזר הייצור עלה בחודש מרץ ל-50.3 נקודות. הצפי המוקדם עמד על 48.5 נקודות. במקביל, מנהלי הרכש במגזר הייצור ירד ל-51.9 נקודות בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 52.5 נקודות.

16:45

מניית השבבים מיקרון  מזנקת בשעה זו ב-7% לאחר שבנק אוף אמריקה העלה את מחיר היעד שלו למניה וציין כי להערכתו, הביקוש לשבבי החברה יגדל ליותר מ-20 מיליארד דולר עד 2027.

16:30

פתיחה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק עולה ב-0.3%, הדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הבסיס וה-S&P 500 נסחר במגמה דומה.

מחיר הזהב קופץ בכ-1.5% בשעה זו ונסחר סביב 2,272 דולרים לאונקיה.

15:01

חברת טכנולוגיית התקשורת הלוויינית גילת  הודיעה היום על הזמנות בהיקף מצטבר של למעלה מ-13 מיליון דולר, שקיבלה ממספר מפעילות לוויין לצורך הרחבת רשתות התקשורת הלוויינית הגלובלית שלהן. ההזמנות הן לפלטפורמות ה-SkyEdge של גילת המאפשרות בין היתר קישוריות בטיסה, תקשורת ימית ועוד.

גילת נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 310 מיליון דולר אחרי ירידה של 11% במניה מתחילת השנה.

13:35

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עולות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נסחרת בשעה זו סביב 4.24%. התשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.02%.

08:42

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת, הניקיי ירד ב-1.3%, בסין מדד שנגחאי עולה ב-1% ומדד קוספי ב-0.2%. העליות בסין הן כתוצאה מפרסום סקר העסקים שהראה שהפעילות היצרנית התרחבה במרץ, מדד מנהלי הרכש עמד הבוקר על 50.8 לעומת 49.1 בפברואר.

החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בעליות - נאסד"ק ב-0.5%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ב-0.3%. הרבעון  השני יחל היום לאחר השבוע המקוצר בשבוע שעבר. בסיכום רבעוני, S&P 500 עלה בכ-10% וזהו הרבעון הראשון הטוב ביותר של המדד מאז 2019, דאו ג'ונס עלה באותה תקופה בכ-6% ונאסד"ק בכ-9%. דו"ח התעסוקה ביום שישי יקבע לא מעט לגבי המשך המומנטום. 

טסלה  בוודאי תרצה לשכוח את הרבעון הזה, הרבעון הראשון הגרוע בתולדותיה. עבור יצרנית המכוניות החשמליות וחברה קבועה ב"שבעת המופלאות" של וול סטריט היה זה רבעון קשה. שווי החברה נחתך בכ-30%, הרבעון הגרוע ביותר של החברה מאז סוף 2022, זוהי החברה שירדה הכי הרבה מבין חברות השייכות למדד S&P 500.

כעת החברה עומדת בפני אתגרים רבים - ריקול למכוניות ותחרות מחירים, אליהם מצטרף גם בעיות שקשרות אל המנכ"ל אלון מאסק. טסלה תפרסם מחר את מספר המסירות של המכוניות החדשות לרבעון הראשון והאנליסטים צופים לתוצאות רעות למרות הורדת המחירים והתמריצים השונים. האנליסטים מצפים ל-457 אלף מכוניות שנמסרו, 8% יותר מהרבעון המקביל אשתקד.

בסין מחריפה התחרות מצד מכוניות זוולות מהמכוניות של טסלה. נכון לסוף 2023, BYD הסינית עקפה את טסלה כיצרנית המובילה בשוק המכוניות החשמליות.

מי שמנצלת את הירידות במניית טסלה היא קתי וודס, מייסדת קרן ההשקעות ARK, זו רכשה השבוע 65 אלף מניות החברה בשווי של כ-14 מיליון דולר.

מדדי המניות מסכמים רבעון של אופוריה. מומחים מנתחים לאן הולך השוק 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עלו קלות בסוף השבוע האחרון, ובסיכום שבועי נותרו יציבות - באיגרת ל־10 שנים התשואה הייתה סביב 4.23% ובאיגרת לשנתיים - 4.62%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים הבוקר ביציבות, 83.5 דולר לחבית נפט אמריקאי ו-87.4 לחבית נפט מסוג ברנט. 

מחיר הזהב שוב עולה הבוקר בעקבות נתוני המאקרו והתגברות המתח הגאו פוליטי בעולם, מחיר אונקיית זהב נסחר הבוקר ב-2,260 דולר ובעלייה של כ-1.5% לעומת מחיר הסגירה בחמישי שעבר. גם הביטקוין עולה הבוקר ב-2% ונסחר ב-70,900 דולר. 

החברה שהימרה בגדול על הביטקוין ומציגה תשואה של 483% בשנה 

בשישי פורסם בארה"ב מדד המחירים של ההוצאה לצריכה פרטית, ה-PCE, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפדרל ריזרב, וזה עמד על 2.8% בחישוב שנתי, כצפוי ופחות מהמדד שנרשם בחודש הקודם, 2.9%. 

בהתייחסותו לנתונים אמר ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב שהתוצאות הם "בהתאם למה שאנחנו רוצים לראות". פאוול הדגיש שוב שהאינפלציה היא "שביל מהמורות" בדרך של הבנק המרכזי אל אינפלציה של 2%. "השאלה היא, האם אלו מהמורות בלבד או מעבר לכך? האם האינפלציה מתקררת לאט מידי בחודשים האחרונים?", פאוול שמר על אופטימיות לכך שהאינפלציה תרד, "אבל אם לא, המדיניות המוניטרית שלנו תהיה שונה".

יוני פנינג אסטרטג עסקאות ראשי בחדר המסחר של מזרחי טפחות הגיב וכתב ש"למרות הנתון הנמוך מהצפי, הוא עדיין גבולי קצת, ומספיק כדי לדחוף מעלה את האינפלציה השנתית של ה-PCE לרמה של 2.5%".

"בפרט", הוסיף פנינג, "בעוד שיו"ר הפד הצביע בהודעת הריבית האחרונה על כוונות להתחיל להוריד את הריבית ביוני, היכולת להשתכנע שאכן האינפלציה יורדת לכיוון היעד, היא קריטית לעניין הזה. ובשורה התחתונה, אי ההפתעה פה תומכת להערכתנו בתוואי הפד הנוכחי".

בגוש האירו יתפרסם ביום רביעי מדד האינפלציה.

הנתון הכלכלי החשוב השבוע יתפרסם רק בסופו - בצהרי יום שישי - נתוני התעסוקה בארה"ב, הצפי עומד על תוספת של 200 אלף משרות במרץ, שיעור האבטלה צפוי לרדת מעט ל-3.8%.

מדד המחירים של ההוצאה לצריכה פרטית, ה-PCE שפורסם בארה"ב ביום שישי , הוביל למספר תחזיות לגבי הורדות הריבית בכלכלה הגדולה בעולם - כלכלני גולדמן סאקס שניבאו לאחרונה שהפד יוריד את הריבית ארבע פעמים השנה, הראשונה במאי, צופים עתה רק שלוש הורדות ריבית, הראשונה ביוני. בנוסף, הם צופים ארבע הורדות ב-2025 ואחת נוספת ב-2026 - התחזית שלהם לריבית בסופו של דבר, 3.25%-3.5%.

WSJ | הפסיכולוג שהפך את עולם ההשקעות על ראשו: מה שלמדתי מפרופ' דניאל כהנמן 

ב-CNBC מציינים הבוקר שלוש מניות מועדפות על ידי אנליסטים בכירים בוול סטריט לפי נתונים שנאספו ב-TipRanks.

יצרנית שבבי הזכרון מיקרון טכנולוג'י  היא הבחירה הראשונה. לא רק שתוצאותיה הרבעוניות הדהימו את האנלסיטים, החברה צופה שנה חזקה תודות לביקושים בשוק ה-AI. אנליסט ב-Needham, קווין בולטון חזר על המלצת "קניה" והעלה את מחיר המטרה ל-120 דולר. בולטון ציין את שבב הזיכרון רחב הסרט של החברה כמנוע צמיחה בולט.

בולטון גם מצפה שהרווח הגולמי של החברה יגדל הן השנה והן בשנה הבאה בזכות יתרונה התחרותי, "בטווח הארוך אנו צופים שמיקרון תרוויח מהביקוש למרכזי נתונים ומהביקוש הגובר לאפליקציות AI".

לולולמון אתלטיקה , יצרנית ביגוד הספורט היא החברה המומלצת הבאה. החברה דיווחה לאחרונה על תוצאות הרבעון ועקפה את הציפיות. למרות זאת מניית החברה ירדה בעקבות תחזית מאכזבת.

בעקבות התוצאות, רוברט דרבול, אנליסט בגוגנהיים הוריד מעט את תחזית הרווח של החברה כדי לשקף את הצורך בהוצאות שיווק גדולות יותר. האנליסט אף הוריד את מחיר המטרה מ-550 דולר ל-525 דולר אבל חזר על המלצת "קניה" וקרא לה "סיפור הצמיחה המועדף עלי. אנחנו אופטימים לגבי לולו למון ומאמינים שהחברה תהנה מטרנד הבריאות והספורט".

ענקית טכנולוגיה נוספות מומלצת היא יצרנית השבבים ברודקום . החברה נחשבת כאחת המרוויחות ביותר בגל ה-generative AI. בכנס המשקיעים האחרון, ציינה החברה שמטרתה היא מכירות של 10 מיליארד דולר השנה.

בסיום הכנס, אנליסט ב- Susquehanna, כריסטופר רולנד העניק לחברה המלצת "קניה" ומחיר מטרה של 1,650 דולר, רולנד מאמין שהחברה תעמוד ביעד שהציבה, מה גם שלחברה יש מגוון מוצרים לאורך ולרוחב שוק ה-AI.

רולנד הדגיש גם את העובדה שהמוצרים של ברודקום "ניתנים להתאמה ולכן יעילים יותר באפליקציות AI. החברה עובדת מול הלקוח כדי לתכנן ביחד את הארכיטקטורה של מאיצי ה-AI, יתרון תחרותי".