אבי חימי תובע את אילה חסון, הילה יחזקאל וחדשות 13 ב-9.2 מיליון שקל

התביעה שהגיש יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר נסובה על כתבה ששודרה ברשת 13, בה דווח כי ביצע מעשה מגונה לעיני עורכת דין שביקשה ממנו המלצה לשיפוט, ללא הסכמתה • לטענת חימי, בינו לבין עו"ד יחזקאל היה קשר אינטימי מוסכם, ובין הדיווח של חסון לבין האמת "פעורה תהום" • חסון בתגובה: "חימי הודה ששלח המלצה כתובה על אותה עורכת דין להיות שופטת" • עו"ד יחזקאל: "תביעת סרק"

עו"ד אבי חימי / צילום: איל יצהר
עו"ד אבי חימי / צילום: איל יצהר

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אבי חימי, הגיש הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד אילה חסון, חדשות 13 ועו"ד הילה יחזקאל, בסך של 9.2 מיליון שקל.

התביעה - שהוגשה בעיקרה בגין לשון הרע אך גם בשל פגיעה בפרטיות, הטרדה מינית ורשלנות - נסבה על כתבה מ-30 בינואר 2023, בה דיווחה חסון כי חימי ביצע מעשה מגונה לנגד עיניה של עורכת דין שביקשה ממנו המלצה לשיפוט, ללא הסכמתה. בהמשך התראיינה יחזקאל ואמרה כי היא עורכת הדין שבה מדובר, והוסיפה כי חימי ביצע כלפיה עבירת מין בתא שירותים.

לטענת חימי, בעקבות הפרסומים נגרמו לו נזקים בכל תחומי החיים, לרבות במשרד עורכי הדין שלו - שקרס לדבריו. 

נציין כי סכום התביעה - 9.2 מיליון שקל כאמור - הוא חריג ביחס לתביעות מהסוג הזה. 

אבי חימי מתפטר מראשות לשכת עורכי הדין. ברקע: טענה למעשה מגונה
הטענות נגד אבי חימי: עורכת הדין התייעצה עם סנגור פלילי אחרי האירוע

"גרסה כוזבת" 

חימי טוען - באמצעות עורכי דינו, אוהד רוזן ונתן שוורצמן ממשרד קלעי, רוזן ושות' - כי בין הדיווח של חסון לבין האמת "פעורה תהום", וכי "מדובר בגרסה כוזבת" שנמסרה על-ידי יחזקאל לחסון, בידיעה כי היא כוזבת ובמטרה לפגוע בחימי ולהזיק לו.

לטענתו, חסון "לא טרחה לברר את המידע שנמסר לה" - לגרסתו על-ידי יריבים פוליטיים שלו בלשכת עורכי הדין, "והאמת לא עניינה אותה". לדברי חימי, הכתבה נעשתה ללא בירורים, חרף ראיות שהציג המלמדות כי בינו לבין יחזקאל התקיים קשר אינטימי מוסכם וממושך. 

לטענת חימי, "הגרסה הכוזבת, כאילו התובע ביצע עבירת מין באופן פתאומי בשיחת וידאו לאחר שביקשה ממנו המלצה לשיפוט", שודרה במשך למעלה משבוע ימים, מדי יום, וכללה פרשנויות שהיו בעצמן שקריות ודיבתיות.

חימי מפנה בין היתר לתוכנית ששודרה לאחר הכתבה הראשונה, שבה הוא הוצג תחת הכותרת "פני הרוע", בסמוך לאחר שהוצגה תמונתו של אדם שאנס אישה בגדרה תוך שאיים בסכין שירצח את ילדיה, מה שיצר לטענתו השוואה בין המקרים. כן טוען חימי כי כאשר חשף שבינו לבין יחזקאל התנהל רומן, חסון טענה כי הוא משקר ואמרה שמדובר בגרסה שהוכתבה לו על-ידי "יועצים שעולים הון". 

אילה חסון / צילום: רונן אקרמן
 אילה חסון / צילום: רונן אקרמן

"נזקים אדירים" 

חימי טוען בכתב התביעה כי ספג נזקים אדירים בכל תחומי החיים, שאותם הוא מעריך כאמור ב-9.2 מיליון שקל - 7.2 מיליון שקל בגין הפסדי ממון ומוניטין ו-2 מיליון שקל בגין נזקים לא ממוניים - כאב וסבל, פגיעה בפרטיות ופגיעה באוטונומיה. לטענתו, הוא השיל 15 ק"ג ממשקלו בעקבות הפרסומים, מתקשה לישון בלילות וסובל מפגיעה נפשית ורגשית עמוקה.

במישור המוניטין הוא טוען כי הפרסומים יצרו לו תדמית כוזבת של עבריין מיני או תוקף מיני, לאחר 33 שנות קריירה שבהן לא דבק בו כל רבב. כן הוא טוען כי משרד עורכי דינו קרס. "לקוחות פוטנציאליים שעמדו לשכור את שירותיו, בחרו בעורכי דין אחרים", נטען בכתב התביעה. "לקוחות חדשים כמעט שאינם מגיעים. הכנסותיו של התובע ירדו באופן דרמטי וצפויות להמשיך ולרדת במהלך השנים הקרובות (בהשוואה לשנים שקדמו למועד הפרסומים)". 

חימי, ששילם עם הגשת התביעה אגרה בסך 115 אלף שקל, מבהיר באמצעות עורכי דינו כי פניו אינן לפשרה, ומבקש מבית המשפט שלא להציע זאת לצדדים. "התובע יבקש כי בית המשפט הנכבד יראה את הראיות, ישמע את העדים ויקבע ממצאים עובדתיים בשאלה האם התקיימו יחסים אינטימיים מוסכמים והדדיים בין התובע לנתבעת 1, אם לאו", נכתב בכתב התביעה.

חימי הוא עורך דין מוכר למשפט פלילי וצווארון לבן שכיהן בין השנים 2023-2019 כיו"ר לשכת עורכי הדין. הוא בלט במחאה נגד השינויים במערכת המשפט, ובעקבות פרסום הכתבה של חסון, פרש מהלשכה. באוקטובר האחרון הוא הורשע על-פי הודאתו בבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין בגין כך שלא דיווח על הקשר שניהל עם יחזקאל. 

תגובות: "תביעת סרק" 

אילה חסון מסרה בתגובה: "עו"ד אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אישר בשיחת טלפון מתועדת איתי (שיחה ששודרה) את שיחת הטלפון המינית המצולמת עם עורכת הדין (סרטון מיני שלא שידרתי). עו"ד חימי הודה ששלח המלצה כתובה על אותה עורכת דין להיות שופטת, מבלי שעדכן את חברי הוועדה לבחירת שופטים על הקשר האינטימי איתה. בעקבות הפרסום הוא נשפט בלשכת עורכי הדין והורשע. סיפור עיתונאי!". 

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "לא התקבל כתב תביעה. אם וכאשר יגיע, נגיב בצינורות המקובלים".

עו"ד אילן בומבך, בא-כוחה של עו"ד הילה יחזקאל, מסר בתגובה: "מצערת העובדה שכתב התביעה מוגש קודם לתקשורת ולא לעו"ד יחזקאל. עו"ד אבי חימי נוקט אסטרטגיה פסולה של הפיכת קורבן עבירת מין לנתבעת תוך ניסיון פסול להשפיע על החקירה המתנהלת נגדו. ככל שנגרם לעו"ד חימי נזק כלשהו, הרי שעליו להאשים בכך את עצמו. במקום לקבל אחריות על מעשיו והתנהלותו החמורה כלפי עו"ד יחזקאל, הוא מנסה להלך עליה אימים באמצעות הגשת תביעת סרק נגדה.

"חבל שאדם שכיהן כראש לשכת עורכי הדין מטיל דופי ברשויות האכיפה ונותן יד לשיבוש הליכי משפט, במקום לעשות את המעשה הראוי, שהוא לקבל אחריות על מעשיו. עו"ד יחזקאל תגיש בקרוב תביעה נגד עו"ד חימי בגין הבגין העוולות הרבות שהוא ביצע נגדה, והדברים יתבררו בבית המשפט".