מטא נמצאת תחת חקירת ענק של האיחוד האירופי. זו הסיבה

הנציבות האירופית פרסמה כי היא חוקרת את הפלטפורמות של פייסבוק ואינסטגרם בבעלות מטא, ובודקת האם ביכולתן לגרום ל"התמכרות התנהגותית בקרב ילדים" • במידה וימצאו הפרות צפויה החברה לקנסות כבדים • נציב האיחוד האירופי: "אנחנו לא משוכנעים שמטא עשתה מספיק"

מארק צוקרברג. מנכ''ל מטא / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג. מנכ''ל מטא / צילום: Shutterstock

מטא , חברת האם של פייסבוק, עומדת בפני חקירת ענק מצד האיחוד האירופי, בנוגע להפרות אפשריות של חוקי התוכן המקוון מטעם האיחוד האירופי הנוגעים לבטיחות ילדים - כך פורסם היום (ה'). 

שתי ענקיות, מודל עסקי שעומד למבחן ויכולות דמיוניות: מרוץ ה-AI בנקודת רתיחה
200 עובדים יתחלקו ב-40 מיליון דולר: הסטארט-אפ הישראלי שהופך לחד קרן

הנציבות האירופית פרסמה בהצרה כי היא חוקרת את הפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם, שתיהן בבעלות מטא, ובודקת האם ביכולתן לגרום ל"התמכרות התנהגותית בקרב ילדים", כך לפי CNBC.

"אנחנו לא משוכנעים שמטא עשתה מספיק כדי לעמוד בהתחייבויות חוק השירותים הדיגיטליים על מנת להפחית את הסיכונים של השפעות שליליות על הבריאות הפיזית והנפשית של צעירים אירופאים בפלטפורמות שלה פייסבוק ואינסטגרם", אמר תיירי ברטון, נציב האיחוד האירופי, כך לפי ה"גרדיאן". 

עוד בהצהרה מטעם האיחוד נכתב כי ישנה דאגה משיטת אימות הגיל שמפעילה מטא, ובמדיה, ומכיוון שאימות הגיל אינו מפוקח מספיק, חוששים הרגולטורים שילדים המשתמשים בפלטפורמות מתאפשרת להם גישה לתוכן בלתי הולם. 

במידה וימצאו הפרות מצד האיחוד, צפויה החברה לשלם קנסות גבוהים, שיכולים להגיע עד לכ-6% מהמחזור השנתי של החברה. 

במסגרת החקירה, תבדוק הנציבות השפעות ממכרות אפשריות המתרחשות בשתי הפלטפורמות, במסגרתן האלגוריתם מציג לצעירים תוכן שלילי, הנוגע לנושאים כמו דימוי גוף.

הודעה זו מגיעה על רקע כך שבחודש שעבר פתח האיחוד האירופי בהליכים רשמיים נגד מטא, גם כן במסגרת חוק השירותים הדיגיטליים, בנוגע להתנהלות חברת האם והפלטפורמות שלה סביב תוכן פוליטי. זאת על רקע חששות שהחברה לא עושה מספיק בכדי להתמודד עם דיסאינפורמציה המגיעה מצד רוסיה, זאת לקראת הבחירות לאיחוד האירופי ביוני, כך לפי ה"גרדיאן".