עזיבה נוספת בשופרסל: מנכ"ל זרוע הנדל"ן פורש מתפקידו

אורן הוד, מנכ"ל חברת שופרסל נדל"ן, עוזב את הרשת פחות משנתיים לאחר שמונה • ברקע העזיבה: פערים משמעותיים בין הוד לבין המנכ"לים המשותפים ובעלי הבית החדשים בשופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר

אורן הוד, מנכ''ל שופרסל נדל''ן / צילום: כרמל שירן
אורן הוד, מנכ''ל שופרסל נדל''ן / צילום: כרמל שירן

נמשכת העזיבה בצמרת רשת שופרסל . אורן הוד, מנכ"ל חברת שופרסל נדל"ן, המחזיקה בנכסי הרשת ועוסקת בהשבחתם, הודיע להנהלה על התפטרותו. המהלך מגיע לאחר שנוצרו פערים משמעותיים בתפיסה של דרך ניהול החברה בין הוד לבין המנכ"לים המשותפים ובעלי הבית החדשים בשופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר.

אחרי 25 שנה: שופרסל ורני רהב נפרדים
טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר יצחק שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות
בלעדי | רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים 
עזיבה שלישית בתוך חודש: המשנה למנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרות 
בלעדי | בכירה נוספת עוזבת את שופרסל: סמנכ"לית משאבי האנוש התפטרה

הוד מונה לתפקיד מנכ"ל שופרסל נדל"ן ב-1 בינואר 2023. עלות שכרו הייתה השנייה בגובהה בסיכום השנה שעברה ועמדה על 6.9 מיליון שקל. תנאיו הורכבו משכר בעלות של 2.1 מיליון שקל, בונוס של 889 אלף שקל ותגמול מבוסס מניות של 3.88 מיליון שקל.

הוד הגיע לשופרסל לאחר שכיהן במשך שנתיים בתפקיד המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל התפעול של ג'י סיטי (גזית גלוב לשעבר), חברת מרכזים מסחריים שבשליטה של חיים כצמן. עזיבתו את ג'י סיטי נחשבה למפתיעה, והוא הוחלף בתפקידו על-ידי קרן כליפה. קודם לכן שימש בתפקיד מנכ"ל חברת אפריקה מגורים, המקימה בעיקר פרויקטי דיור.

שופרסל נדל"ן נוסדה בשנת 2013 כחברת-בת של שופרסל. שווי נכסי הנדל"ן של הרשת נאמד ב-3.7 מיליארד שקל, יש לה 83 נכסים שונים. גודל השטחים המניבים שלה נאמד ב-227 אלף מ"ר, ובנוסף יש לה זכויות בנייה בשטח של 160 אלף מ"ר. דמי השכירות נטו (NOI) שגבתה אשתקד הסתכמו ב-206 מיליון שקל.

שופרסל נדל"ן רוכשת ומשכירה מתחמים שכוללים שטחי מסחר שבהם ממוקמים חלק מסניפי הרשת, אך פעילותה כוללת גם פיתוח והשבחה של נכסים קיימים וגם נכסים מסוים נוספים. החברה עוסקת בין היתר בקידום תוכניות בניין עיר (תב"ע) כדי לשדרג נכסים והחזקות נדל"ן שונות שבידי הרשת.