הזוכים הגדולים בתחרות הפרסום גרנות: באומן-בר-ריבנאי, בלאנקו ומנצ'

תחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות, שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן, התקיימה הערב בפעם הרביעית והצדיעה למהלכי ענף הפרסום בזמן המלחמה • התחרות כללה 15 קטגוריות, והוגשו אליה 120 עבודות

הזוכים של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בתחרות הפרסום גרנות / צילום: אלון גלבוע
הזוכים של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי בתחרות הפרסום גרנות / צילום: אלון גלבוע

שלושה משרדי פרסום זכו הערב (ד') בפרס הזהב בקטגוריית קריאייטיב מדיה של תחרות הפרסום גרנות: באומן-בר-ריבנאי על "שתהיי לראש ולא לזנב" עבור טיב טעם; גיתם BBDO על "הנשר שהציל את הנשרים בישראל" עבור רשות הטבע והגנים; ובלאנקו (בשיתוף Extra Mind והירשמן תקשורת) על "יום שחור לדמוקרטיה" עבור מחאת ההייטקיסטים.

הסטארט-אפ שמפצח כמה מכירות מייצרים שלטי חוצות ופרסומות
המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

תחרות הקריאייטיב העצמאית "גרנות", שיזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן, התקיימה זו השנה הרביעית, ולמרות שנערכה בצל המלחמה, הוגשו אליה כ-120 עבודות לעומת 100 בשנה שעברה. בין המשרדים שבלטו בהגשות, ונכנסו לרשימת הפיינליסטים, נמנים באומן-בר-ריבנאי, גיתם BBDO, פרסמן-ברוך ובלאנקו.

מירן פחמן / צילום: אלון גלבוע
 מירן פחמן / צילום: אלון גלבוע

מנצ' וטוויסטד הם המצטרפים החדשים, ולעומתם אלדר-חומסקי, ראובני-פרידן וענבר-מרחב (שזכו בשנים קודמות) הם מהבולטים שבחרו להישאר בחוץ. מקאן תל אביב, המשרד הגדול בישראל, לקח חלק רק בקטגוריית השילוט עם מהלך "הצבע של ישראל" - ואת העבודה הגיש דווקא הלקוח, טמבור. העבודה זכתה בפרס זהב.

מודל התחרות, שהתקיימה בשיתוף עם המסלול האקדמי המכללה למינהל, דומה לזה של תחרות הפרסום העולמית בקאן. לאחר שלב ההגשות, שאינו כולל הצגת קייס, מתקיים תהליך שיפוט של in-out, שבו כל אחד מהשופטים בוחר אילו עבודות עולות לגמר. לאחר מכן מתקיים שלב שיפוט סופי - דיון פתוח בין השופטים שמביעים את עמדתם ומחליטים ביחד מי זוכה בפרסים.

 15 קטגוריות, מתוכן ארבע חדשות

בסך-הכול כללה התחרות השנה 15 קטגוריות, מתוכן ארבע חדשות: השימוש הטוב ביותר במשפיענים, ב-RTM, בטיקטוק ובמוזיקה בפרסומות.

"לא הייתה לנו התלבטות אם לקיים את התחרות, וגם לא היו משרדים שנימקו את המלחמה כסיבה למה לא להשתתף", סיפר פחמן לגלובס. "האירוע מתייחס ברגישות למצב. למשל, אנחנו מצדיעים לענף, שהתגייס במלחמה עם לא מעט פרויקטים גם בנושא החטופים, והוקרן סרטון שמרכז את העשייה הזו. גם ההגשות כללו מהלכים שקשורים למלחמה". 

בסך-הכול, הזוכים הגדולים של הערב היו באומן-בר-ריבנאי, בלאנקו ומנצ'. לדברי שלי שמיר-קינן, מנכ"לית באומן-בר-ריבנאי, "על אף השנה המורכבת, הצוותים שלנו הצליחו להביא קריאייטיב פורץ דרך. קריאייטיב מצוין הוא זה שמביא ערך למותגים. אני מודה ללקוחות על האמון והשותפות שמאפשרים לנו ליישם את התפיסה הקריאטיבית שלנו".

אביתר סדון, מייסד ומנכ"ל בלאנקו, שזכו בשלושה פרסי זהב, ציין כי "גם בתקופה מאתגרת אנו פועלים כדי לשמור על מצוינות קריאטיבית שמביאה תוצאות עסקיות ללקוחות שלנו. לצד זאת, אנו לא שוכחים לתרום מהזמן ומהמשאבים של המשרד לטובת יוזמות חברתיות ועמותות אשר עושות עבודת קודש. מרגש לקבל את ההוקרה על כך". 

הזוכים של משרד הפרסום בלאנקו בתחרות הפרסום גרנות / צילום: אלון גלבוע
 הזוכים של משרד הפרסום בלאנקו בתחרות הפרסום גרנות / צילום: אלון גלבוע

עוד זכיות

אלה יתר הזוכים בתחרות: בקטגוריית אינטגרייטד זכו בזהב קמפיין מטה משפחות החטופים והנעדרים באמצעות קבוצת פובליסיס ישראל, וקמפיין תל אוויר של אמפמ באמצעות מנצ'. בקטגוריית דיירקט זכה בזהב מהלך הפאבים הקיבוציים של גולדסטאר, באמצעות G group. בקטגוריית פרינט לא היו זוכים בזהב. מהלך "החופש לבחור לא להסכים" של טיב טעם, באמצעות באומן-בר-ריבנאי זכה בכסף.

בקטגוריית הסרטים זכה בזהב המהלך Our children are missing של ההתאחדות לכדורגל בישראל, באמצעות F&F שחר פילר, יוסי ברקוביץ' ודוד ברקוביץ'. בקטגוריית השימוש הטוב ב-RTM זכה מהלך הגרביים של אמ:פמ (הפרסומת של קלווין קליין) של מנצ'. למקום השני הגיע מהלך הקופון לטיב טעם לשרים שלא גומרים את החודש, של באומן-בר-ריבנאי. בקטגוריית השימוש הטוב ביותר בטיקטוק זכה "מישהו פעם" של האגודה למען הלהט"ב, באמצעות באומן-בר-ריבנאי.

בקטגוריית השימוש הטוב ביותר במשפיענים זכה המהלך של "תוסיפו אופליין לאונליין" ו-AZRIELI POP UP ACADEMY של קניוני עזריאלי, באמצעות GOAT, שכלל הקמת כ-25 חנויות פופ-אפ למשפיענים וזכה לחשיפה של כ-8 מיליון יוניקים.

בקטגוריית יחסי ציבור נרשמו ארבעה זוכים בזהב, חלקם זכו גם בקטגוריות אחרות: יום שחור לדמוקרטיה, מחאת ההייטקיסטים, באמצעות בלאנקו, Extra Mind והירשמן תקשורת; הפאבים הקיבוציים של גולדסטאר, באמצעות G group; "הנשר שהציל את הנשרים בישראל" של רשות הטבע והגנים, באמצעות גיתם BBDO; ונאום הרמטכ"לים של עמותת "שומר אחי", באמצעות בלאנקו ו-Baysberg team.

בקטגוריות הסושיאל והדיגיטל - שדווקא היו פעילות מאוד בתקופת המלחמה - לא היו זוכים.