התאגיד פנה לאוצר: מעוניינים להעסיק טאלנטים בשכר של כ-60 אלף שקל בחודש

עפ"י מידע שהגיע לגלובס, מדובר בסכום שמיועד למספר קטן של עובדים • לדברי התאגיד, מודל השכר הקיים נוצר לפני 8 שנים, והוא אינו מעודכן לתרחישי השכר הקיימים כעת בענף

תאגיד השידור הציבורי "כאן" / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור הציבורי "כאן" / צילום: שלומי יוסף

בתאגיד השידור הציבורי פנו לממונה על השכר במשרד האוצר כדי שיאשר לו לספק שכר טאלנטים בגובה של 60 אלף שקל בחודש - כך נודע לגלובס. למעשה, כיום ניתן להגיע במודל הקיים ל-45-50 אלף שקל בחודש, ולטענת התאגידף אין אלה סכומים גבוהים מספיק כדי להצליח למשוך את הטאלנטים הקיימים.

על-פי המידע שהגיע לגלובס, מדובר למעשה בסכום שמיועד למספר קטן של עובדים, מה שנקרא "סופר-טאלנטים". 

מנהל חטיבת החדשות בתאגיד, ברוך שי, מודיע על עזיבה טרם סיום הקדנציה
בלעדי | מתיחות במועצת התאגיד סביב עלות שידורי היורו: "הצגת נתונים שקריים" 

לדבריהם, המודל הקיים נוצר לפני 8 שנים, והוא לא מעודכן למה שקורה בשוק כעת - ואי-אפשר להתחרות בערוצי הטלוויזיה עם רמות השכר הגבוהות שם. השבוע הייתה פגישה במועצת התאגיד בנושא הזה. עוד נודע כי בישיבת המועצה המהלך הוצג כחלק משינוי תפיסה כולל לחטיבת החדשות של התאגיד.

נזכיר כי השבוע מנהל חטיבת החדשות ברוך שי, הודיע על פרישה. עם זאת, על-פי מידע שהגיע לגלובס, כבר קרוב לשנה מתקיימים דיונים בתוך התאגיד איך ניתן לשנות את מדרגות השכר. משמע, אין לכך קשר לעזיבתו של שי.

בתאגיד השידור ייאלצו להתמודד עם משרד האוצר

לא ברור בשלב זה אם זה מיועד לגיוס טאלנטים חדשים או בהעלאות שכר לעובדים קיימים בתאגיד. ברמה העקרונית, אם מדובר בכמות קטנה של עובדים, באוצר עשויים לאשר את שינוי מודל השכר, מאחר שמדובר רק התאמה פרופורציונלית ביחס לכמה משרות בודדות. עם זאת, אפשר להניח כי אם מספר האנשים עליהם זה יוחל יהיה גדול יותר, התאגיד יצטרך להתמודד עם מורכבות מצד האוצר. הבקשה מגיעה ברקע קריאות לקיצוצים במשק בצל המלחמה, ובימים הקרובים באוצר יבחנו אותה.

המהלך לא קשור לגיוס מנהל חדשות במקום עזיבתו של ברוך שי. לגיוסי עובדים לדרגות הניהוליות יש פירמידה ניהולית, ושם נתוני השכר שונים. יתרה מכך, אף עובד מנהל לא יכול להרוויח מעל למנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז. על-פי פרסום בוואלה, יוכפז מרוויח כ-45 אלף שקל בחודש, ולפי פרסומים, מדובר בסכום שהוא כמחצית ממה שהרוויח במגזר הפרטי.

במשרד האוצר החליטו שלא להגיב לידיעה. 

מתאגיד השידור הציבורי "כאן" נמסר בתגובה: "לא נתייחס לפגישות פנימיות עם משרד האוצר".