החורף נמשך בשוק הראשוני בת"א: יוסי אברהמי דחה את ההנפקה

חברת הנדל"ן תכננה לגייס 200 מיליון שקל לפי שווי של מיליארד • בין הסיבות: החולשה בשוק המניות והתלבטות הבעלים באשר למהלך

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר
יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות התל אביבי נמשכת מזה כשנה וחצי. מתחילת 2024 בוצעו רק שלוש הנפקות ראשוניות (IPO) בהמשך לאחת בלבד בשנה שעברה. בשבועות האחרונים נראה היה שנרשמת התעוררות מחודשת בשוק, עם  גיוס הון מוצלח של חברת הבנייה למגורים עמרם אברהם, כאשר חברת נדל"ן נוספת, יוסי אברהמי, שהחלה להיפגש עם משקיעים מוסדיים לקראת הנפקת מניות ראשונית שאמורה הייתה להתבצע בימים אלה .

עוד הנפקות בדרך? אלה חברות הנדל"ן שהשוק מעריך שייכנסו בקרוב לבורסה
"היום 80/20 זה כבר עולם ישן": מנכ"ל חברת הנדל"ן הכי חדשה בבורסה בראיון

ההערכות היו כי בכוונת החברה לגייס 200 מיליון שקל, לפי שווי של מיליארד שקל (לפני הכסף), כשמי שמובילה את מהלך ההנפקה  היא חברת אקטיב חיתום של עומרי לוי .

אלא שלגלובס נודע כי בסוף השבוע התקבלה אצל יוסי אברהמי החלטה לדחות את ההנפקה ברבעון אחד לפחות .  ההערכות הן שהסיבות  להחלטה הן חשש של יוסי אברהמי - בעלי החברה הנושאת את שמו - כי חולשת שוק המניות בת"א  תפגע בשווי שיוכל לקבל לחברה בבעלותו, וכן התלבטות שלו באשר לעצם המהלך של הפיכה מחברה פרטית לציבורית על כל המשתמע מכך .  

חברת יוסי אברהמי מחזיקה בצבר של אלפי דירות לבנייה עתידית. לחברה הון עצמי של כ-600 מיליון שקל. באתר האינטרנט שלה היא מתגאה בכך שבנתה מאז הקמתה בשנות התשעים  כ-6,000 דירות ברחבי ישראל. בערים תל אביב, חיפה, נתניה, כאש דגש מיוחד שמה החברה על העיר אילת. הבעלים אברהמי מכהן כיו"ר החברה והמנכ"ל  הוא צחי דידי.