מנורה ומגדל בראש: מיהם החוסכים שנהנים הכי הרבה מהזינוק במניית אנבידיה?

ענקית השבבים עקפה השבוע את אפל בשווי השוק, וגופי החיסכון הישראלים שרכשו את המניות רשמו עבור העמיתים והמבוטחים רווחי עתק • המחזיקים הבולטים: מנורה מבטחים ומגדל, שיחד עם החזקות עקיפות השיאו רווח של יותר מ-1.5 מיליארד כל אחת

אנבידיה. שברה את רף ה-3 טריליון דולר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אנבידיה. שברה את רף ה-3 טריליון דולר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היא עשתה זאת שוב. אנבידיה , ענקית השבבים שמסחררת את וול סטריט כבר שנתיים עלתה אתמול (ד') לשווי של יותר מ־3 טריליון דולר, בעודה עוקפת את אפל  והופכת לחברה השנייה בגודלה בעולם.

"ידידותית יותר": הבורסה החדשה שרוצה להתחרות בוול סטריט
בנק אוף אמריקה מסמן מניות "קטנות" מבטיחות, 4 מהן ישראליות
ניתוח גלובס | בריחת כספים מישראל מתבצעת בעיקר דרך אפיקי ההשקעה הללו

לפני עשור, יצרנית האייפונים הייתה שווה פי 53 מאנבידיה, אבל בשנתיים האחרונות, מניית ענקית השבבים הציגה ראלי חסר־תקדים, במסגרתו היא זינקה ביותר מ־316%. החברה דילגה משיא לשיא, צמחה במאות אחוזים והשאירה אבק לחברות הכי גדולות בעולם.

כמה הרוויחו הישראלים מהעלייה המטאורית של אנבידיה? בדקנו את ההחזקות של גופי ההשקעה והחיסכון הגדולים בישראל בחברה הלוהטת בעולם.

על־פי התשובות של החברות המנהלות, מגדל ומנורה מבטחים הן החברות עם ההחזקות הגדולות ביותר במניות ענקית השבבים. מנורה מבטחים מחזיקה באופן ישיר במניות אנבידיה, בהיקף של 2.16 מיליארד שקל. לכך, יש להוסיף עוד כ-650 מיליון שקל בהחזקות עקיפות, למשל, דרך תעודות סל בהן כלולה המנייה. בסך הכל, בגין ההחזקה הישירה, רשמו עמיתי ומבוטחי מנורה מבטחים רווח של 1.235 מיליארד שקל בעקבות עליית מניית אנבידיה מתחילת השנה, ועוד כ-250 מיליון שקל רווחים בשל ההחזקות העקיפות (בסה"כ כ-1.5 מיליארד שקל רווחים).

מגדל מחזיקה במניות אנבידיה הן באופן ישיר והן דרך תעודות סל על סקטור השבבים בהיקף של 3.5 מיליארד שקל - כלומר, כמעט מיליארד דולר. בהתאם, הרווח שרשמו עמיתיה עומד על 1.7 מיליארד שקל. עמיתי ומבוטחי כלל רשמו מתחילת השנה רווח של 777 מיליון שקל בעקבות הזינוק במניית ענקית השבבים, וזאת בעקבות החזקה ישירה במניות אנבידיה.

בית ההשקעות מיטב מחזיק במניות בשווי של כ-190 מיליון שקל והרווח של העמיתים עומד על כ-170 מיליון שקל.

על־פי נתונים של חברת סמארטבול, שורה של עשרות קרנות פנסיה, קופות גמל וקופות ביטוח מחזיקות במניה בהיקפים של מיליוני דולרים כל אחת. כך, לדוגמה, הפניקס מחזיקה במניות בשווי של יותר מ-80 מיליון דולר, כשקסם קרנות נאמנות מחזיקה בעוד למעלה מ-20 מיליון דולר.