האשמות, קללות ואיומים: כך נקלע כתב גלובס לסערה בשל ציוץ על טורקיה

ביממה האחרונה ראה הכתב הגאו-פוליטי של גלובס, דין שמואל אלמס, בחשבון הטוויטר שלו עשרות התראות מחשבונות שאינו מכיר או מזהה • כשהחל לבדוק אותם, ראה כי בין-לילה הפך למטרה ממוקדת של איסלמיסטיים-טורקיים, שאיחלו לו "מוות" והטיחו בו אשמות חסרות שחר על כך שהוא רומז כי ישראל מתכננת פלישה לאנטליה

דין שמואל אלמס, הכתב הגאו-פוליטי של גלובס / צילום: איל יצהר
דין שמואל אלמס, הכתב הגאו-פוליטי של גלובס / צילום: איל יצהר

"דין שמואל אלמס, אשר מחזיק בשני דרכונים ובהם גם דרכון טורקי, רומז בציוץ בטוויטר כי לאחר עזה ישראל תפלוש גם לאנטליה". זו רק דוגמה אחת מיני רבות לציוץ שרץ בטוויטר והציב את הכתב הגאו-פוליטי של גלובס, דין שמואל אלמס, בעין הסערה ביממה האחרונה.

כותרות העיתונים | ארה"ב נערכת לתביעת ענק נגד חמאס. כך זה יעבוד
בחצר האחורית של סין: המדינה שהציגה מערכת הגנה אווירית ישראלית

אתמול (ג') בשעות הבוקר ראה אלמס בחשבון הטוויטר שלו עשרות התראות מחשבונות שאינו מכיר או מזהה. כשהתחיל לרדת לעומקם של דברים, ראה כי בין-לילה הפך למטרה ממוקדת של איסלמיסטיים-טורקיים, אשר תייגו אותו והטיחו בו אשמות חסרות שחר על ניצול האזרחות הכפולה שלו ואפילו טיעונים מרחיקי לכת ודמיוניים על כך שישראל עוזרת למחתרת הכורדית, ה-PKK.

ביממה החולפת, מספר אלמס, הוא הפך ליעד של השנאה הטורקית, ועשרות חשבונות מאוד מוכרים בטורקיה הטיחו בו, כפי שהוא תיאר, "שנאה יוקדת שלא הכרתי עד כה". אותם מצייצים לקחו תמונות פרטיות מהפיד שלו, בהם גם תמונות עם מדי צבא משירות המילואים שלו, והציגו אותו כאויב האומה הטורקית, וחלקם גם איחלו לו מוות.

התבדח על דברי נשיא טורקיה

אלמס לא נקלע במקרה לסערה הזו. הוא עוסק בהסברה ישראלית בשפה הטורקית כבר שנים ומכיר לעומקם את התנודות ומאבקי הכוחות בתוך הפרלמנט הטורקי. באחד הציוצים שלו לפני מספר חודשים, הוא התבדח על דברי נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שאמר למחוקקים באנטליה: "אל תחשבו שישראל תעצור בעזה. אם תנצח, תפנה את מבטה לאנטוליה".

בתגובה לדברים הללו פרסם ציוץ בו הוא כתב בטורקית: "לקראת סוף הכיבוש של עזה, התחלתי לתכנן תוכניות לפלישה לאנטוליה", תוך שרואים אותו מחזיק ביד במפת טורקיה. מבחינתו זו הייתה כמובן רק תגובה סאטירית למציאות העגומה שנשקפת ממסדרונות הפרלמנט הטורקי. מהצד השני ראו בכך קריאת תגר על ריבונותה של טורקיה.

כתב גלובס עם מפת טורקיה שעוררה סערה
 כתב גלובס עם מפת טורקיה שעוררה סערה

למרות ההאשמות שמטיחים בו ללא הרף בציוצים, אלמס לא היה מעולם אזרח טורקי ואינו מחזיק בדרכון שכזה. הוא אומנם ממוצא טורקי וביקר פעמים רבות בטורקיה, אך מחזיק רק בדרכון ישראלי.

לא ברור אם יש קשר או לא, אך באותו יום בו התחילה מתקפה עם שחר על אלמס, עלתה בפרלמנט הטורקי הצעת חוק שאושרה בקריאה ראשונה, הקובעת שלילת אזרחות, החרמת נכסים ומאסר עולם לאזרח טורקי שהשתתף במה שהם טוענים לכאורה "רצח עם בעזה".

בציוץ האחרון שלו כתב אלמס: "לכל האיסלמיסטיים, אני רואה שאתם רגילים להפחיד עיתונאים על-ידי איומים עליהם ברשתות החברתיות. אבל לא ככה הדברים עובדים בישראל. לא תשתיקו אותי, ולא אשאיר לאנשי חמאס-דאעש את הזירה ללא מענה. מעולם לא הייתי אזרח טורקי, ואני גם לא מתכנן להיות כזה. ישראל תחיה לנצח!".