בקרוב בראשון לציון: עוד שלושה מגדלים בני 25 קומות

הוועדה המקומית בראשל"צ המליצה להוסיף למתחם G City במערב העיר זכויות בנייה • מכרז "מחיר מטרה" ראשון נסגר בדליית אל כרמל • ומשרד הבינוי והשיכון מפרסם קול קורא לחברות בנייה זרות נוספות • חדשות השבוע בנדל"ן

הרחבת הנכס של G סיטי בראשון לציון / הדמיה: viewpoint
הרחבת הנכס של G סיטי בראשון לציון / הדמיה: viewpoint

בנייה

עוד שלושה מגדלים בני 25 קומות בראשון לציון

חברת G City, שהיא הבעלים של מתחם מסחר ומשרדים בראשון לציון בסמוך לסינמה סיטי, מבקשת להגדילו ולבנות במקום עוד שלושה מגדלים בני 25 קומות. הוועדה המקומית ראשון לציון המליצה להפקיד בוועדה המחוזית את התוכנית. 

בלעדי | איל וולדמן רכש דירות בפרויקט של ישראל קנדה בשדה דב ב־50 מיליון שקל
98 אלף איש נרשמו להגרלה על 5,000 דירות. אלו הערים המבוקשות

התב"ע משתרעת על שטח של 34 אלף מ"ר על ציר משה דיין במערב ראשון לציון, בין הרחובות הלח"י מדרום, ההגנה מצפון, לישנסקי ממערב ובסקינד נדב ממזרח. במקום קיימים היום מרכז מסחר של G City - G סיטי ראשון לציון - ומגדל משרדים ומסחר בבנייה בן 32 קומות בשטח של כ-64 אלף מ"ר.

התב"ע שמקדמת החברה כוללת כאמור תוספת של עוד שלושה מגדלי משרדים בני עד 25 קומות (כ-133 אלף מ"ר), מתוכם כ-30,000 מסחר וכ-19,000 מ"ר מלונאות. על התכנון אחראי משרד משה צור אדריכלים ובוני ערים.

אומנם התוכנית של G City עוד רחוקה ממימוש, אבל כבר היום אזור מערב ראשון לציון רווי בשטחי מסחר ומשרדים - ולא כל המשרדים מאוכלסים. נוסף למגדל של G city שמצוי בבנייה, נבנה כעת במרחק מגדל של בסר בגובה 18 קומות, ומעבר לאיילון במתחם האלף מתאכלס בימים אלה מגדל מילניה. לפי הדוח של חברת פרשקובסקי לרבעון הראשון של השנה, רק כשליש ממנו מאוכלס.

מכרזים

דירות מסובסדות גם ביישובים הערביים: מכרז "מחיר מטרה" ראשון נסגר בדליית אל כרמל; בנצרת שווקו דירות בהנחה לראשונה זה שנתיים וחצי

מכרזי "מחיר מטרה" שווקו בהצלחה בשני יישובים ערביים - אחד בדליית אל כרמל, ובו 35 יחידות דיור, שהוא למעשה המכרז הראשון המציע דירות בהנחה ביישוב הדרוזי שעל הכרמל; והשני בנצרת, עבור 227 דירות - שיווק ראשון של דירות בהנחה בעיר מאז פברואר 2022.

במכרז בדליית אל כרמל זכתה חברת ה.א. הנדסה ובנייה, לאחר שהציעה סכום נמוך במיוחד - 710 אלף שקל בלבד, המהווה 15% ממחיר השומה. החברה תשלם בסך-הכול כ-7.5 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח, סכום המשקף מחיר קרקע ממוצע של כ-213 אלף שקל לכל יחידת דיור.

במכרז בנצרת זכו שלושה - חברת א.י.מגדלי טופז, חברת אבו ראס נאסר ואחיו ואיאד שדאפנה, בסכום כולל של 16.2 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח, המשקף מחיר קרקע ממוצע של כ-71,800 שקל לכל יחידת דיור.

חברת חן ואיתי גינדי זכתה במכרז ל-50 יחידות דיור בתוכנית גני אז"ר שבמזרח רמת גן (תמ"ל 1038), תמורת כ-68.1 מיליון כולל הוצאות פיתוח. בניגוד למרבית המכרזים ששווקו בהצלחה לאורך השנה על-ידי רשות מקרקעי ישראל, כאן הצעתה של החברה הייתה גבוהה ממחיר השומה, בכ-5 מיליון שקל - זאת למרות שהחברה היא היחידה שהגישה הצעה במכרז. הסכום הסופי מבטא מחיר קרקע ממוצע של 1.362 מיליון שקל.

בקריית אתא שווק מכרז ענק לבניית 1,224 יחידות דיור - מכרז שנכשל בסוף השנה שעברה בשל מחלוקות בין רמ"י למועצה האזורית זבולון, וכעת שווק במלואו תמורת סכום כולל של כ-344 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. בין הזוכות במכרז: מ.א.י אביבי ייזום ובנייה וטאג ניו יורק ישראל שזכו יחד בשני מתחמים, ספייס בנייה ויזמות וזוהר וצפריר שרבט. לחמשת המגרשים שנכללו במכרז הוגשו בסך-הכול 75 הצעות.

השבוע שווקו בהצלחה גם שני מכרזי מחיר מטרה בדימונה, אשר מציעים יחד בנייה של 329 יחידות דיור, בשכונות על שם יוני נתניהו ואמנון ליפקין שחק. מכרז נוסף במסלול זה שווק בהצלחה בשכונה מערבית ב' המתוכננת במגדל העמק, המאפשר בנייה של 363 יחידות דיור. 

מדיניות

משרד הבינוי והשיכון מפרסם קול קורא לחברות בנייה זרות נוספות

משרד הבינוי והשיכון פרסם קול קורא חדש לחברות בנייה זרות שיוכלו לבוא לבנות בארץ בנייני מגורים. במשרד הבהירו כי המטרה היא להרחיב את מספר חברות הביצוע בישראל, "במטרה לשמור על הרציפות התפקודית בענף הבנייה".

על-פי הודעת המשרד, "החברות שיגישו מועמדות יעברו הליך בחירה מוקפד ומחמיר, במהלכו יהיה עליהן להוכיח ניסיון בינלאומי בבנייה באיכות גבוהה, יכולות ביצוע בטכנולוגיות מתקדמות ואיתנות פיננסית".

החברות הזוכות יורשו לבנות בישראל דירות ולנהל פרויקטים של בנייה למגורים. מבחינת המשרד, החברות יחויבו לבנות מאות אלפי מ"ר למגורים במהלך תקופת עבודתן בישראל. הן יירשמו במאגר לתקופה של חמש שנים, עם אפשרות הארכה של שלוש שנים נוספות.

במשרד מדגישים כי ייתן יתרון לחברות שמתמחות בבנייה למגורים, לגובה ועם ניסיון בנייה בינלאומי רחב, "על-מנת לעודד חברות מערביות בינלאומיות" לגשת לקול קורא - כלומר בניגוד למצב שבעבר שבו רובן המוחלט של החברות הזרות שבאו לבנות בארץ היו סיניות.