בזמן שבסלקום מוותרים על הפרזנטור הקבוע בשלוש השנים האחרונות, רן דנקר (מנכ"ל חדש, משרד פרסום חדש), המתחרה פרטנר שומרת על קשר יציב עם סטטיק ואף מחזקת אותו בפעם השנייה עם הפרזנטור־אורח אילן פלד.
● המספרים של אל על חשפו: הקווים הכי משתלמים ובכמה עלתה ההכנסה מנוסע?
● 90% מתקציב הפרסום מושקע בדיגיטל: כך נערכו מנהלי השיווק לחודש הקניות
הפרסומת של חברת התקשורת פרטנר מבוססת על השיר "אנא מג'נונה" של עדן בן זקן ומתמקדת באינטרנט הסיבים האופטיים. הצבעוניות הפסטלית שמאפיינת אותה נמצאת בדיסוננס לילדה המג'נונה (פלד) ולמשומה והמרדומה שבשיר, אבל אולי דווקא ה"הפרעה" התת־תודעתית הזו מסייעת לזכירות של הפרסומת. עובדה: זוהי הפרסומת הזכורה ביותר השבוע, והיא ממוקמת במקום השני באהדה.
לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, פרטנר היא גם המפרסמת השנייה בגודלה מבחינת היקף ההשקעה - עם תקציב של כ־1.4 מיליון שקל. קבוצת כלמוביל היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־1.55 מיליון שקל, אך פרסומות הרכב שלה אינן מתברגות בדירוג. ההשקעה השלישית בגודלה, כ־1.3 מיליון שקל, שייכת גם היא לקבוצת רכב - דלק מוטורס.
הפרסומת האהובה ביותר שייכת לביטוח 9 וליאכטה והעוקץ הניגרי - שעלתה במקור כבר לפני כמעט תשעה חודשים (!). היא חזרה בסוף ספטמבר, דורגה שלוש פעמים כאהובה ביותר ועלתה השבוע לאוויר לסיבוב נוסף. העובדה שהיא שוב נבחרת למקום הראשון באהדה מעידה שהומור טוב עובד לאורך זמן, אבל אולי יש בכך גם ללמד משהו על המתחרות שלה בהפסקת הפרסומות.
סופר־פארם עלתה השבוע בקמפיין חדש שמזכיר שהיא לא רק רשת פארם ובשמים, אלא גם הבעלים של מותג המשקפיים אירוקה (מאז 2023). לאור העובדה שהקיץ נגמר, הקמפיין מדגיש את העובדה שהמותג אינו כולל רק משקפי שמש אלא גם משקפי קריאה. הוא מבוסס כולו על הסטייל המשובח של הפרזנטורית החדשה נינט טייב, ולמעשה מנצל את כל היתרונות שהפכו אותה לכה אהובה בישראל.
נינט טייב בקמפיין של ארוקה / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
הפרסומת מלווה בשיר מקורי קצר של ישי סוויסה אשר חוזר על המסר שוב ושוב ("אירוקה זה אופטיקה"). נינט בודקת לכולם את מצב המשקפיים, נועם טור מבליח כבחור לא מעודכן ("מעודכניסט"), וכבר בשבוע הראשון שלה באוויר הפרסומת מתמקמת במקום השני בזכירות.
קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
שלושה בנקים מתברגים השבוע בדירוג - לאומי, מזרחי טפחות והבינלאומי. הקמפיין של מזרחי טפחות עלה ברשת 13 בלבד, ובמרכזו נמצאים מתמודדי תוכנית הריאליטי של הערוץ "משחקי השף" - לצד הפרזנטור הקבוע דביר בנדק. מה שעובד לבנק לאומי עם קמפיין החתונות ו"חתונה ממבט ראשון" של קשת 12 עובד גם כאן, ושתי הפרסומות מתברגות במקום השלישי והרביעי בזכירות (למרות שלאומי בכלל לא היה באוויר השבוע).
נובמבר לא רק בדיגיטל
ההשקעה בפרסום בטלוויזיה עומדת השבוע על 42 מיליון שקל.
המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9, בפער משמעותי מהאחרים) ומקאן תל אביב (פרטנר ו־MAX).
המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.