סטטיק ואילן פלד מביאים את הדאבל: הפרסומת לפרטנר הזכורה והאהובה ביותר השבוע

המתחרה הגדולה של פרטנר, סלקום, מנסה להחיות את העבר עם פרסומת ישנה ומתברגת במקום החמישי בזכירות - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר השבוע לפי נתוני יפעת שייכת לרשת yellow

סטטיק ואילן פלד בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
סטטיק ואילן פלד בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

הפרסומת החדשה של פרטנר, בכיכובם של סטטיק ואילן פלד, נכנסה למדד הפרסומות הזכורות והאהובות מיד בשבוע שבו עלתה לאוויר. אז היא הייתה במקום השני בזכירות, בשבוע שעבר טיפסה למקום ראשון בזכירות ושני באהדה, והשבוע הושלם "כיבוש" הטבלה עם המקומות הראשונים הן בזכירות והן באהדה.

תקציב המשפיענים של מחלבות גד עובר למנצ'
טוויסטד הופכת לסוכנות פרסום שמבוססת כולה על בינה מלאכותית

הפרסומת של חברת התקשורת מתמקדת באינטרנט הסיבים האופטיים ובצורך (שלא לומר נזקקות) של ילדים ובני נוער בגלישה מהירה ללא תקלות. לצורך כך גויסו השיר "אנא מג'נונה" של עדן בן זקן, צבעוניות פסטלית חזקה וסיטואציות מוקצנות של יחסי הורים וילדים - והכול מלוטש עד הקצה.

לעומת זאת, המתחרה סלקום נפרדה מהפרזנטור רן דנקר ועלתה בקמפיין שמבוסס על שלוש פרסומות ישנות שלה, כחלק ממהלך כולל לציון 30 שנות פעילות. במלים אחרות, משרד הפרסום החדש של סלקום, ראובני-פרידן, אחראי בינתיים על הדיגיטל בלבד - וצפוי להיכנס לפעולה בטלוויזיה רק אחרי שהקמפיין יסתיים.

הפרסומת הראשונה שעלתה לאוויר היא צבאית באופייה, ולמרות שנוצרה ב-2013 ולא שונה בה דבר, היא מצליחה להיות מחוברת למצב שבו ישראל נמצאת כיום - מלחמה ואהדה ציבורית גדולה לצה"ל. במרכזה נמצאים חיילים הרצים לביתו של חברם הפצוע, כדי להעניק לו כומתה לכבוד סיום המסלול, והיא גם מלווה במהלך ממשי - תוכנית הנחות לחיילים בשירות סדיר על סלולר וטלוויזיה. הפרסומת מתברגת במקום החמישי בזכירות והרביעי באהדה.

קמפיין סלקום / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין סלקום / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, רשת yellow של פז היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-915 אלף שקל. להובלת הפרסומת, שנועדה לקדם את מהלך הקפה של הרשת (כוס קפה אחת ביום תמורת 30 שקל לחודש), נבחרו יעקב ומאור בוזגלו - האחרון כיכב עד לא מזמן יחד עם משפחתו בקמפיין של טאצ'.

גם כאן, כמו בטאצ', הפרסומת עושה שימוש באמירות ובאירועים המזוהים עם האב והבן ממשפחת הכדורגל - מקריעת הצולבת ועד "יעקב, הילד ארנק". התוצאה משעשעת במיוחד, והפרסומת מתברגת במקום התשיעי בזכירות והשלישי באהדה.

קמפיין yellow / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין yellow / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

ההשקעה השנייה בגודלה, כ-890 אלף שקל, שייכת למשרד האנרגיה והתשתיות, שעלה בקמפיין בכיכובה של מירי נבו לקידום רפורמת החשמל והאפשרות לבחור ספק חדש. הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.

ההשקעה השלישית בגודלה, כ-760 אלף שקל, שייכת לקמעונאית המזון קרפור, שהשבוע פרסמה דוחות לרבעון השלישי של 2024 - מהם עולה כי לראשונה סניפי הרשת הגיעו לרווח (820 אלף שקל) אחרי מספר רבעונים של הפסדים. גם פרסומות אלה אינן מתברגות בדירוג.

הפרסומת החדשה של yellow, שבה מתארח צדי צרפתי, גררה השבוע תגובות בברנז’ת ענף הפרסום. בינתיים היא עדיין לא חוצה את רף הזכירות הדרוש כדי להיכנס לדירוג.

ירידה בהשקעה

ההשקעה בפרסום בטלוויזיה יורדת מ-42 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-37 מיליון שקל השבוע. 

המשרד האהוב

מקאן תל אביב אחראי לשלוש הפרסומות האהובות ביותר, לפי סדר: פרטנר, בנק לאומי ו-yellow. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.