בשבוע שעבר עלה בנק הפועלים בקמפיין חדש ושונה בנוף פרסומות הבנקים. בעוד יתר השחקנים בענף מתאמצים להוכיח עד כמה הם אנושיים ומציעים בני אדם או מנהלים שניתן לתקשר איתם בקלות, בבנק הפועלים מקדמים את סוכנת הבינה המלאכותית Ella שאמורה לתפקד כמנהלת השיווק של העסקים הקטנים.
● למה המותג הפרטי לא מצליח להתרומם בשוק הישראלי?
● החישוב שמראה כמה מקבלות המסעדות מכל הזמנה בוולט
שוק הסוכנים האוטונומיים נמצא בתאוצה משמעותית, וההערכה היא שעד שנת 2030 הוא יגיע לשווי גלובלי של יותר מ־47 מיליארד דולר - אולם הוא עדיין רחוק מחיי היומיום של רוב הישראלים. כדי להתגבר על כך ייצרו בפועלים גרסה חדשה לשיר המוכר "הבאנו שלום עליכם", וצירפו את ד"ר שקשוקה (בינו גבסו) לפרזנטור הקבוע עמוס תמם, בבחינת אם הוא מסתדר עם זה - כולם יכולים. התוצאה: הפרסומת מתברגת במקום הראשון בזכירות.

ומה עשו השבוע המתחרים? בנק מזרחי טפחות ובנק לאומי מתברגים במקום השני והשלישי בזכירות בהתאמה, ואילו בנק דיסקונט מתברג במקום השישי.
הפרסומת האהובה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לביטוח 9 ולאודי כגן, שתוך כדי חיפוש הסיסמה למחשב של אביו, מגלה שהוא "פנצ'ר של ההורים. שיעור האהדה לפרסומת עומד על 28.3% - גבוה מהממוצע החצי־שנתי שעומד על 22%.

יהודה לוי ונועה קירל בקמפיין פלאפון / צילום: מסך
לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, פלטפורמת הסטרימינג freeTV היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כמיליון שקל, בקמפיינים שונים להצטרפות ולהופעות לייב.
ההשקעה השנייה בגודלה, כ־930 אלף שקל, שייכת למקדונלד'ס, עם הקמפיין שמקדם את התפריט החדש Big Deal ומנות עד 20 שקל.
ההשקעה השלישית בגודלה, כ־930 אלף שקל, שייכת למותג הרכב DONGFENG שעלה שוב עם הקמפיין המרענן שמקדם את דגם BOX, בכיכובה של הפרזנטורית ליהי טולדנו. שלוש הפרסומות אינן מתברגות בדירוג.
השבוע נכנסות למדד שתי פרסומות חדשות. הראשונה שייכת לפלאפון, שמחברת שוב בין שני כוחות גדולים - יהודה לוי ונועה קירל. לוי, כלומר "חבר" שלו, מחכה להופעה של קירל כדי להעלות משם סטורי - והדרך היחידה לעשות זאת בפארק הומה אדם היא להתחבר לפייב ג'י מקס, הרשת של החברה. קירל לא מתרשמת מהמעריץ אבל כן מהסרטון הוויראלי - וחברת התקשורת מתברגת במקום התשיעי בזכירות.
הפרסומת השנייה שייכת לוולט (סיי וולט?!) שמקדמת את מנוי המשלוחים החדש שלה - מהלך שכמעט נבלע ברעש התקשורתי סביב העלאת דמי התפעול. ייתכן כי השיח ברשתות החברתיות (השלילי ברובו) סייע לזכירות של הפרסומת, גם אם לא מהסיבות הנכונות - והיא מתברגת במקום העשירי.

קמפיין וולט / צילום: מסך
השקעה סטטית
ההשקעה בפרסום עמדה השבוע על 39 מיליון שקל, בדיוק כמו בשבוע שעבר.
המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9), גיתם BBDO (סלקום) ומקאן תל אביב (טורנדו).
המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קרייאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.