שלוש חברות תעופה ישראליות ביצעו לאחרונה עדכונים במדיניות הכבודה שלהן. חלק מהשינויים כוללים התייקרויות, וחלקם נוגעים לתנאי ההובלה של כבודת היד.
● רגע לפני עונת השיא: שתי ענקיות התעופה שעלולות להביא למשבר בנתב"ג
● רווח של כ-100 מיליון דולר לאל על, וגם הרבעון הבא צפוי להיות חזק
האחרונה להודיע על שינויים כאלה היא ארקיע, שהודיעה הבוקר (ה') על עדכון במדיניות הכבודה בטיסות בינלאומיות, שייכנס לתוקף החל מיולי הקרוב. לפי הודעת החברה, מחירי הכבודה יעודכנו בהתאם למועד הרכישה ולא למועד הטיסה. כלומר, כל כבודה שתירכש החל מ-1 ביולי תחויב לפי המחיר החדש, גם אם הטיסה תתקיים במועד מאוחר יותר. לעומת זאת, כבודה שתירכש עד ל-30 ביוני תחויב לפי המחיר הנוכחי.
מארקיע נמסר כי המהלך נובע מ"התייקרות כללית בעלויות התפעול בשוק התעופה הבינלאומי". לפי ההודעה, "חברת ארקיע ממליצה לנוסעיה להיערך מראש ולרכוש כבודה מבעוד מועד - במסגרת הזמנת הטיסה - כדי ליהנות ממחירים מוזלים ונוחים".
על-פי המחירים המעודכנים, מזוודה של 20 ק"ג תתייקר ב-5 דולר, וטרולי של 8 ק"ג יתייקר ב-5 דולר בהזמנה מראש או בשדה.
לפני כחודש גם ישראייר הודיעה כי מחירי הכבודה וההושבה יעודכנו החל מ-1 ביוני 2025. לפי החברה, טרולי יתייקר ב-5 דולר, ומזוודה ראשונה של עד 23 קילו תתייקר ב-5 דולר. בחירת מושב תתייקר ב-3 דולר, ומושב מועדף יתייקר ב-5 דולר.
מישראייר נמסר כי "לאור ההתייקרות הניכרת של אגרות ומיסי הנמל אשר מחושבים באירו, שתחזק מאוד מול הדולר בשנה האחרונה, אנו נאלצים לעדכן את מחירי השירותים שלנו. אנו מבינים את ההשפעה של שינוי זה על הלקוחות, אך עלינו להתאים את מחירי השירותים למצב הכלכלי העולמי ולהתמודד עם עלויות גבוהות יותר שאותן אנו חווים".
גם באל על בוצע עדכון. העדכון לא נוגע למחירי הכבודה אלא למדיניות העלאת כבודת היד לתא הנוסעים. השינוי נכנס לתוקף השבוע, ולפיו נוסעים שרכשו כרטיסים מסוג Lite בטיסות לאירופה ולאיחוד האמירויות נדרשים לשלוח את תיק היד (טרולי במשקל של עד 8 ק"ג) לבטן המטוס, במקום לתא הנוסעים כפי שהיה נהוג עד כה. שליחת הטרולי לבטן המטוס אינה כרוכה בתשלום נוסף, ותתאפשר בדלפקי הבידוק ובשער העלייה למטוס. חברי מועדון הנוסע המתמיד במעמד סילבר ומעלה יוחרגו ויוכלו להעלות את הטרולי לתא הנוסעים, בכפוף לזמינות מקום בתאי האחסון.
באל על הדגישו כי לא חל שינוי במחיר הכרטיס, וכי המהלך נועד לייעל את תהליך העלייה למטוס.
מאייר חיפה, חברת התעופה הישראלית החדשה, נמסר כי נכון להיום לא צפויים שינויים בעלויות הכבודה.
מה ישתנה במדיניות הכבודה?
● ארקיע - החל מ-1 ביולי:
מזוודה של 20 ק"ג תתייקר מ-40 ל-45 דולר בהזמנה מראש (ברכישה בשדה: ללא שינוי - 90 דולר). טרולי של 8 ק"ג יתייקר מ-15 ל-20 דולר בהזמנה מראש, ומ-20 ל-25 דולר ברכישה בשדה.
● ישראייר - החל מ-1 ביוני:
טרולי יתייקר מ-20 ל-25 דולר. מזוודה ראשונה עד 23 ק"ג תעלה 50 דולר במקום 45 דולר. מזוודה שנייה תישאר במחיר 80 דולר. תתווסף אפשרות לרכישת חבילת שתי מזוודות (23 ק"ג כל אחת) במחיר מבצע של 90 דולר. מזוודה של עד 30 ק"ג תתייקר מ-60 ל-65 דולר. מושב רגיל יתייקר מ-15 ל-18 דולר, ומושב מועדף מ-50 ל-55 דולר.
● אל על - החל מ-21 במאי:
נוסעי כרטיס Lite בטיסות לאירופה ולאיחוד האמירויות לא יורשו להעלות טרולי (עד 8 ק"ג) לתא הנוסעים. הטרולי יישלח לבטן המטוס ללא תשלום נוסף. חברי מועדון הנוסע המתמיד במעמד SL ומעלה יוכלו להעלות את הטרולי לתא הנוסעים בכפוף לזמינות מקום. לא חל שינוי במחיר הכרטיס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.