קבוצת אדאני נמלים, הנסחרת ציבורית בהודו, שמחזיקה בכ-70% מהבעלות על נמל חיפה, דיווחה למדיה ההודית על מצב הנמל ברקע מתקפות הטילים האחרונות על חיפה. לטענת הקבוצה, הנמל נמצא בתפקוד מלא ולמרות שרסיסים נחתו במרחק מסוים ממנו לא נגרמו פציעות.
● הנחות של עד 38 אלף שקל על רכבים חדשים בצל המלחמה
לפי קבוצת אדאני, "הנמל ממשיך בשיתוף פעולה מלא עם משרד התחבורה כדי לעמוד בדרישות הבטיחות העדכניות". על פי הדיווח, הנמל תופס רק 2% מקיבולת המטענים של כלל הנמלים שבבעלות הקבוצה בעולם, אולם הוא תורם כ-5% מכלל הכנסות החברה. מאז תחילת המלחמה ירדו מניות החברה הנסחרות בהודו בכ-6%.
במקביל, חוות דעת של מחוז חוף ברשות הכבאות וההצלה, שנשלחה השבוע לנמלי חיפה והמפרץ ולעיריית חיפה, קובעת כי לאחרונה זוהו באיזור חיפה מגרשים הכוללים כלי רכב חשמליים והיברידיים, שממוקמים באיזורים עירוניים צפופים במיוחד. על פי חוות הדעת, "ריבוי הרכבים, במיוחד חשמליים והיברידיים, יוצר פוטנציאל להתלקחות מורכבת בעת פגיעת טיל. הדלקת סוללת ליתיום יכולה להוביל לשריפה רחבת היקף עם התפשטות מסוכנת ואפקט דומינו של כלי רכב, דבר המסכן את התושבים והסביבה כולה".
חוות הדעת ממליצה לפנות את כלל החניונים במרחב העירוני הנמצאים בסמוך לבתי תושבים עד לסיום המלחמה. הכוונה היא בעיקר לחניונים מסחריים בהם מאופסנת כמות גדולה של כלי רכב.
כצעד ביניים מיידי, מומלץ בדוח לנקוט בשורה של פעולות, ובהן צמצום מספר כלי הרכב החונים זה ליד זה ולהזעיק תוך זמן קצר מספר רב של נהגים, שיכולים לפנות את כלי הרכב.
יצוין כי עד כה לא הורתה רשות הספנות והנמלים ליבואני הרכב לפנות את כל כלי הרכב החשמליים המאוחסנים בחניונים מסחריים, בהיקף של עשרות אלפים. אולם אתמול הפעילה סעיף חירום, שמחייב את הנמלים והיבואנים לפנות כל כלי רכב עם סוללת ליתיום, כולל חשמליים, היברידיים ופלאג-אין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.