לינדה יאקרינו, מנכ"לית X (לשעבר טוויטר), הודיעה היום (ד') על סיום תפקידה, מעט יותר משנה לאחר שמונתה על ידי אילון מאסק. "כשאילון מאסק ואני דיברנו לראשונה על החזון שלו ל-X , ידעתי שזו תהיה הזדמנות של פעם בחיים", כתבה בחשבונה בפלטפורמה. "אני אסירת תודה על האמון שנתן בי, על הובלת מהפך עסקי עמוק, קידום חופש הביטוי והנחת היסודות ל"אפליקציית-הכול". יאקרינו, בכירה ותיקה בתעשיית הפרסום האמריקאית, גויסה לתפקיד במאי 2023, זאת לאחר שכיהנה כראש חטיבת הפרסום של NBC Universal במשך יותר מעשור.
● "שקרן אסלאמיסטי": משקיע־העל מסתבך בשל פוסט נגד המועמד לראשות עיריית ניו יורק
● מאות עובדי אינטל יפוטרו בימים הקרובים. מה הם יקבלו בעזיבה?
כהונתה לוותה בשורת משברים וטלטלות: מפרסמים גדולים כמו דיסני, אפל וקומקאסט הקפיאו קמפיינים בפלטפורמה בעקבות אמירות קיצוניות של מאסק, כולל פוסט אנטישמי שצייץ והגיב עליו בגסות כלפי מפרסמים, תביעות מתוקשרות נגד ארגוני פרסום בטענה לחרמות ודיווחים על איומים סמויים שהופנו כלפי חברות פרסום ש"שיתפו פעולה" עם גופי ביקורת.
השבוע גם נרשם רגע שפל נוסף: בוט הבינה המלאכותית של X, גרוק, הפיץ טקסטים אנטישמיים שכללו אזכורים לשואה, זאת בעקבות הסרת מנגנוני בקרה שמאסק כינה "פילטרים פרוגרסיביים". ולמרות המחלוקות, במהלך כהונתה הצליחה יאקרינו להחזיר שיתופי פעולה עם ה-NFL וה-NBA , לקדם תוכן בלעדי עם משפחת וויליאמס ואושיות דוגמת קלואי קרדשיאן, ולייצב חלקית את ההכנסות. עזיבתה כאמור מתרחשת כש-X מתמזגת לתוך xAI של מאסק, צעד שמסמן עוד העמקה של שליטתו, ומעלה עוד שאלות לגבי עתיד הפלטפורמה והאיזון שבין חופש ביטוי לאחריות על התוכן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.