חברת התעופה ישראייר רושמת רבעון שני ברציפות בו היא מדווחת על הפסד בשורה התחתונה. על אף העלייה בהכנסות, בעקבות הגדלת הפעילות, המערכה מול איראן הביאה את חברת התעופה להציג הפסד רבעוני של 10.4 מיליון דולר.
● מכירות הקפה סידרו לשטראוס עלייה בהכנסות, אך הרווח הנקי נשחק
● ניתוח | הפניקס בראש: מה הקפיץ את חברות הביטוח והאם זה כאן כדי להימשך?
ישראייר, שבשליטת איש העסקים רמי לוי (40%), סיימה את הרבעון עם צמיחה של 54% בהכנסות שעמדו על כ-137 מיליון דולר. העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מעלייה של כ-72% בכמות הנוסעים שהטיסה ישראייר במהלך הרבעון, אשר עמדה על כ-824 אלף ומהווה כ-11% מהפעילות בנתב"ג. זאת בין היתר הודות לעובדה שצי המטוסים שהיא מפעילה גדל לכ-12 מטוסים ביחס לכ-7 אשתקד.
בסיכום המחצית רשמה החברה קפיצה של כ-77% בהכנסות, שעמדו על כ-273 מיליון דולר. מלבד הגדלת הפעילות. במהלך המחצית נהתה חברת התעופה גם מהאיחוד של תוצאות חברת התחזוקה הקפריסאית בירד, אותה רכשה ישראייר בשנה שעברה, אשר תרמה כ-15 מיליון דולר להכנסות .
עם זאת, חרף השיפור המתמשך בהכנסות, כאמור, בשורה התחתונה נרשמה כאמור ירידה משמעותית. את הרבעון השני סיימה החברה עם הפסד של כ-10.4 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-7 מיליון דולר אשתקד. מאחורי הירידה ברווח עמדה כאמור בעיקר השפעת מערכת "עם כלביא" שהביאה לפגיעה של 7.5 מיליון דולר בתוצאות החברה. לכך, הצטרפו הוצאות בהיקף של 3 מיליון דולר לצורך הרחבת פעילותה .
במחצית הראשונה עמד ההפסד על כ-17.2 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-6 מיליון דולר אשתקד. זאת, בין היתר לעובדה שגם ברבעון הקודם רשמה החברה הפסד משמעותי, בשל מה שהיא מגדירה כ"אתגרי צמיחה" - כחלק מהיערכות לחג הפסח, עונת הקיץ והחגים, שכללו קצב הכשרה מואץ של צוותי אוויר, לצד מגבלות הפעלה בשל "גבולות פעילות רגולטוריות ".
למרות השחיקה ברווח בחברה הביעו אופטימיות ביחס לעתיד. לדבריהם, במהלך החודשים יולי-ואוגוסט, חלה התאוששות מהירה אשר הביאה לביקושים מוגברים לטיסותיה. על כן, להערכתה, ביקושים אלו, הגדלת מספר המטוסים שמפעילה החברה בהשוואה לשנה שעברה, ואי חזרתן לפעילות של מרבית חברות התעופה הזרות, עשויים לקזז חלק מנזקי "עם כלביא".
ההכנסות החבויות ממכירת מזוודות
דוחות החברה חושפים גם את הכנסותיה של החברה ממוצרים נלווים, המחירים אותם היא גובה על שירותים כמו הושבה (בחירת מקומות), מכירת כבודה וביטוחים. במהלך המחצית הראשונה והרבעון השני מכרה ישראייר מוצרים נלווים בהיקף של 22.1 מיליון דולר (53 דולר לנוסע), וכ-13.3 מיליון דולר (57 דולר לנוסע). מכירות אלה, מצביעות על קצב הכנסות שנתי ממוצרים נלווים בהיקף מוערך של כ-58 מיליון דולר. בנוסף, מציינת החברה, כי היא בתחילת חודש יוני היא העלתה את מחירי המוצרים הנלווים בכ-14%.
נקודה נוספת לאופטימיות מצדה של ישראייר מגיעה מכיוונו של צבר ההזמנות לשיא של כ-427 מיליון דולר, גבוה בכ-182 מיליון דולר מהתקופה המקבילה אשתקד, ובכ-54 מיליון דולר בשנת 2024 כולה. בנוסף, עדכנה החברה כי היא עומדת ביעד שהציבה להטסת כ-750 אלף נוסעים ברבעון השלישי של שנת 2025.
"תוצאות הרבעון מוכיחות את עוצמת המותג ישראייר ואת נאמנות לקוחותינו. על אף גורמים חיצוניים יוצאי דופן, הצלחנו לרשום קצב צמיחה מרשים בהכנסות, בנוסעים ובתזרים המזומנים אנו פועלים ברבעון השלישי עם יכולות תפעוליות חסרות תקדים, צי מטוסים רחב ותוכנית עסקית שמציבה אותנו על מסלול להמשך שיאי פעילות ורווחיות", מסר מנכ"ל ישראייר גרופ, אורי סירקיס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.