אקסלנס נשואה: למניית בנק לאומי פוטנציאל רווח גבוה מזה של מניית בנק הפועלים

האנליסט מיכה גולדברג סבור שהמלצות ועדת בכר יזיקו לבנקים פחות ממה שחשבו ואף ייטיבו עימם

למניית בנק לאומי פוטנציאל רווח גבוה יותר מזה של מניית בנק הפועלים. כך קובע מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אקסלנס נשואה, מיכה גולדברג.

לדברי גולדברג, הדיסקאונט בו נסחרת מניית לאומי יחסית למניית הפועלים "לא מגיע לה", בשל הריווחיות הדומה של שני הבנקים, בסיס ההוצאות הנמוך יותר בלאומי, ואיכות הנכסים הגבוהה יותר של לאומי.

בעבודה על סקטור הבנקאות הישראלי, הזוכה מגולדברג להמלצת "קנייה", מציין גולדברג לטובה גם את מניית בנק המזרחי, לה הוא צופה תוספת ערך משמעותית בשל צעדי ההנהלה החדשה למיזוג בנק טפחות.

לגבי הסקטור כולו צופה גולדברג, כי הרבעון הרביעי יאופיין גם הוא ברווחיות גבוהה, בעיקר בהשפעת הרווחים משוק ההון ופערי המדד, מה שיתן סיום הולם לשנה חזקה בבנקאות. לדבריו, ההפרשות המופחתות לחובות מסופקים נשארו ברבעון השלישי של השנה "הדרייבר" העיקרי לרווחיות הגבוהה.

לדברי גולדברג, למרות ביצועי מניות הסקטור הטובים לאחרונה, נותרו עדיין מניות הבנקים אטרקטיביות, והן עדיין נסחרות בדיסקאונט יחסית לממוצע ההיסטורי של הסקטור ויחסית לבנקים דומים בעולם.

גולדברג מתייחס גם להשלכות ועדת בכר על סקטור הבנקאות ומעריך שהן "פחות מזיקות ממה שחשבו". להערכתו, ההמלצות הסופיות יהיו שונות מאלה שפורסמו, בעיקר בנוגע לאיסור המוצע על הבנקים לגבות דמי הפצה מלקוחות. שינוי באיסור זה יחזיר לבנקים 50%-80% מאיבוד ההכנסה הצפוי.

בטווח הארוך, מוסיף גולדברג, אף עשוי יישום ההמלצות להיטיב עם הבנקים, וזאת תודות לשיכלול השוק החוץ-בנקאי. דבר זה יאפשר לבנקים להתמקד בפעילות רווחית יותר ולהגביר את היעילות בשימוש בהונם.

באקסלנס-נשואה מותירים המלצת ה'קניה' למניית הפועלים במחיר יעד של 15.1 שקל למניה, מחיר הגבוה בכ-7% ממחיר הבסיס היום. ללאומי מעניקים בבתי ההשקעות המלצת 'קניה' במחיר יעד של 12.5 שקל למניה - 6.3% מעל מחיר הבסיס היום. גולדברג מותיר המלצת ה'קניה' למזרחי במחיר יעד של 20.5 שקל למניה - 19.5% מעל מחיר הבסיס היום. בנק דיסקונט קיבל המלצת 'נייטרלי' בדומה למניית הבינלאומי .