לקורונה הייתה השפעה חזקה על תוצאות רשת הקמעונאות הגדולה בישראל • הרווח הנקי של שופרסל זינק ב-2020 ב-44% לסך של 387 מיליון שקל • רשת הפארם Be הגיעה לראשונה לאיזון תפעולי ברבעון הרביעי
הכנסות רשת הקמעונאות הגדולה בישראל צמחו ב-14% בשנת 2020 וחצו לראשונה את ה-15 מיליארד שקל • רשת הפארם Be הגיעה לראשונה לאיזון תפעולי ברבעון הרביעי • שופרסל תחלק דיבידנד של 140 מיליון שקל – שגבוה ב-75% מזה שחילקה בסוף 2019
מדובר בסניף קיים שהורחב והופך עתה להיות הגדול לחנות הכי גדולה ברשת - כפול מגודל מהחנויות הממוצעות שלה • בענף מעריכים כי ההשקעה בשיפוץ הסניף הגיעה לכ-4 מיליון שקל
עד כה השאירה הרשת את התחום, המגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה, בידי קבוצת סופר-פארם ובתי המרקחת הפרטיים • מנכ"ל Be, אורי וטרמן: "המוצרים שישווקו יהיו באיכות הגבוהה ביותר, ברמות מחירים הוגנות ותוך הקפדה על זמינות רציפה"
בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הכנסות שופרסל גדלו ב-13% לסך של 11,362 מיליארד שקל, ואילו הרווח הנקי צמח ב-77% לסך של 267 מיליון שקל • שופרסל מעריכה כי סכום של כמיליארד שקל מיוחס להכנסות עודפות עקב המשבר
סופר פארם סוגרת 14 סניפים לתקופת הסגר ומסיבה אותם לליקוט עבור האונליין במיקומים בהם נפגעה התנועה בשל מגבלות הקורונה ובראשם קניונים • גם המתחרה Be סוגרת שלוש חנויות לתקופת הסגר
מדובר בחנות הפועלת בנכס ששייך לקבוצת מליסרון בטיילת באילת ועמד סגור במשך ארבעה חודשים • הסכסוך החל לאחר ששופרסל דרשה הקלות בדמי השכירות עבור רשת הפארם שבבעלותה במהלך הגל הראשון של הקורונה וסורבה
רשת הפארם, שבבעלות שופרסל, משיקה שירות משלוחים מהיר בשיתוף עם חברת גט • בשלב הראשון השירות יינתן בכ-10 חנויות של הרשת
מדובר בחנות הגדולה ביותר של רשת הפארם, שמונה כעת 82 חנויות • זו דריסת רגל משמעותית ראשונה עבור הרשת שעד היום התאפיינה בעיקר במיקומים חלשים לעומת המתחרה סופר-פארם • מתחילת 2018 ועד היום הסבה Be לשופרסל הפסד תפעולי של למעלה מ-100 מיליון ש'
מדובר בשיתוף-פעולה אסטרטגי עם רשת המשקפיים, שיחל כפיילוט בסניף הדגל של Be בחזית המרכז וצפוי להתרחב בהמשך לחנויות נוספות בהתאם לביקושים
שופרסל נהנתה גם מצמיחה מואצת בפעילות האונליין שלה בשל נסיבות המשבר • הגם שמדובר בצמיחה מרשימה מאוד, הרי שחלק משמעותי ממנה הוא בצמיחה ייחודית לתקופה, שלא ברור כמה ממנה יישאר בעתיד עם שינוי הרגלי הצריכה של הציבור
מנכ"ל רשת הפארם Be, אורי וטרמן, מספר על האתגרים בפעילות בצל הקורונה • בראיון ל"גלובס" הוא מספר על שינוי טעמי הצרכנים והפרת האיזון של המודל העסקי, ומעריך כי מי שיתרגל לקנות אונליין כבר לא יבוא לסניף • למרות הכול הוא משוכנע שיעמוד בתוצאות שהבטיח
מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן נמצא בינתיים בצד של המעטים שמרוויחים מהמשבר שפקד את המשק • בראיון ל"גלובס" הוא מתחייב לעשות הכול כדי להימנע מהעלאת מחירים, מפנה אצבע מאשימה כלפי החקלאים ובטוח שרשת הפארם שרכשה שופרסל תעבור לרווח עוד השנה
המכירות באינטרנט (שופרסל אונליין) הגיעו ל-15% מפעילות הקמעונאות, בעוד המותג הפרטי ממשיך לצמוח ומהווה כ-25% ממכירות רשת הסופרמרקטים
רשת הפארם Be החלה לייבא בשמים ביבוא מקביל, כדי להוריד מחירים ולשפר רווחיות • אלא שאז, בעיתוי ובדרך שמעוררים תהייה, משרד הבריאות נכנס לתמונה
המהלך נועד לצמצם את ההפסדים שמסבה Be לשופרסל, מתוך כוונה לעמוד ביעד שהציב מנכ"ל הקבוצה איציק אברכהן להפוך את פעילותה לרווחית בסוף השנה הנוכחית
אורי וטרמןאיציק אברכהןדוחות כספייםיוסי אמירסופר פארםקמעונאותרשתות פארםרשתות שיווקשופרסלשלומי אמיר