מנכ"ל חברת הסייבר ארגוס: כל חברות הרכב נפרצו בעבר

רונן שמאלי, מנכ"ל חברת הסייבר ארגוס המפתחת מערכות הגנה לרכבים, אמר בוועידת הרכב של גלובס כי הוא גאה לעמוד בראש חברה ישראלית שמגנה על כלי רכב ברחבי העולם • שמאלי הוסיף ואמר שכיום קל יותר לפרוץ למחשבי מכוניות מאשר לטלפונים חכמים

מנכ''ל ארגוס, רונן שמאלי, בוועידת הרכב של גלובס / צילום: איל יצהר
מנכ''ל ארגוס, רונן שמאלי, בוועידת הרכב של גלובס / צילום: איל יצהר

רונן שמאלי, מנכ"ל ארגוס, המפתחת הגנת סייבר לרכב אמר בוועידת הרכב של גלובס שכיום יש חמישה טרנדים בעולם הרכב: רכבים אוטונומיים, רכבים חשמליים, רכבים מקושרים (אינטרנט וקישוריות אחרת - נ.ט), נהיגה שיתופית ושילובי תוכנה בתוך הרכבים. לדבריו, "חברות הרכב הגדולות, כמו מרצדס, פורד וטויוטה, מפתחות המון תוכנה ומשלבות אפליקציות ושירותים רבים ברכבים שלהן, וכך למעשה נדרשת יותר אבטחת סייבר - כדי לענות על הסיכונים בפריצה לרכבים".

שמאלי הוסיף כי "כל עוד יש קישוריות, אפשר לפרוץ וליצור נזק. אם בעבר היו 10-15 מחשבים בתוך רכב, היום יש עשרות רבות. בדיוק כמו שפורצים לארגונים. איך אפשר לעשות את זה? לדוגמה לחבל בברקסים של הרכב או לנעול את האוטו ואי אפשר להתניע בכלל, והתוקף יעלה דרישת תשלום. במצב כזה של מתקפת כופרה, אנשים כנראה יעבירו את הכסף כי הם לא יודעים איך לנהל את זה ושאפשר לעשות את זה".

שמאלי הצביע על אירועים משמעותיים שקרו שאפשר ללמוד מהם ובראשם הפריצה לתחנות הדקל באיראן. "תארו לכם שמישהו יפרוץ את עמדות הטעינה החשמליות בישראל וישבית את המערכות האלו. כך למעשה יהיו רכבים שייצאו מהעמדות האלו ויחשבו שהם טעונים לגמרי, אבל בפועל נטענו ב-15% בלבד", אמר שמאלי. לדבריו, הרבה יותר קל לפרוץ לרכב מאשר לפרוץ לסמארטפון.

האירוע השני שהוא מצביע עליו, זה בחור בן 19 מגרמניה שפרץ ל-20 טסלות ברחבי העולם. "הבחור הזה לא פרץ לטסלה ממש, אלא לשרתי אחד מספקי האפליקציות של טסלה. משם, הוא יכל להיכנס לטסלה ממש", אמר. שמאלי הסביר כי כל חברות הרכב נפרצו בעבר.

"אנחנו בארגוס, חברה ישראלית שהוקמה ב-2014 ונרכשנו על ידי קונטיננטל הגרמנית. אנחנו מגנים על מספר רב של רכבים של חברות כבר היום", הוא תיאר. לקראת סיום דבריו הוא הציג שקופית של מפת העולם עם אייקונים של חברות כמו סוזוקי, טויוטה, מאזדה ועוד, ואמר: "כשאני מסתכל על השקף הזה במצגת, כל הלוגואים שיש פה, אני מרגיש גאווה שאנחנו כחברה ישראלית מגנים על חיי אדם כדי שלא יהיה אפשר לפרוץ לרכבים". 

 *** גילוי מלא: הוועידה בחסות לובינסקי ו-GOLDMAN CARS