חברות מזון

כתבות אחרונות

 
קשטופ של קרפאט-היינץ / צילום: Shutterstock

הלקח של קראפט-היינץ: קיצוצים לא מועילים בטווח הארוך

אחרי הנפילה של קראפט-היינץ נראה כי האסטרטגיה הפיננסית של קיצוצים אגרסיביים נסדקת באופן שמשנה את התפיסה עבור שוק המזון כולו • בשוק מבינים שלא יוכלו יותר לבוא ולהאשים את חברות המזון בחוסר יעילות ביחס להשקעות שלהן בפיתוח וחדשנות

שני מוזס 03.03.2019
קניית ירקות בסופרמרקט/ צילום: אייל פישר

משרד הבריאות לוחץ, אבל המוצרים הבריאים יקרים

מה תעשיית המזון הישראלית יכולה ללמוד מהמקרה של קראפט-היינץ? • לרבות מהחברות הגדולות שפועלות היום בארץ יש בתמהיל מוצרים שכבר לא מותאמים לצריכה של הצרכן החדש בשל גודלם או הרכבם

שני מוזס 25.02.2019
קשטופ של קרפאט-היינץ / צילום: Shutterstock

עתיד יותר טרי: מחיקת הענק של ענקית הקטשופ שיגרה קריאת השכמה לכל תעשיית המזון

מחיקת הענק של קראפט-היינץ, שזעזעה את המשקיעים, מסמלת נקודת מפנה ביחסים בין ענקיות המזון לצרכנים • מי שלא תתאים את עצמה במהירות לעולם שבו שולט האוכל הטרי, הבריא והמעובד פחות, תתקשה לשרוד • הפתרונות האפשריים: השקעות ענק, פנייה לקהלי נישה וסיוע מצד סטארט-אפים • ניתוח "גלובס"

שני מוזס 25.02.2019

דוח האוצר על רווחי חברות המזון: למה ככה ולמה עכשיו?

הדוח שפרסם אתמול הכלכלן הראשי מנסה לכוון את האש לחברות המזון שמעלות מחירים, אולם הוא חלקי - הוא מתבסס על נתונים רק עד 2016, והוא לא בדק חברות שיש להן בתמהיל מוצרים מפוקחים • אבל בדיקה מקיפה ורלוונטית יותר הייתה מאלצת את האוצר לחכות לאחרי הבחירות

שני מוזס 24.12.2018
עליית מחירים / צילום: SHUTTERSTOCK

אם אין לחם, תאכלו עוגות - אבל מה עושים כששניהם מתייקרים?

בחודשים האחרונים אנו נמצאים בעיצומו של גל התייקרויות שכבר מגיע לכל משק-בית בישראל • בינתיים, חברות המזון הגדולות מצאו ככל הנראה את הדרכים, בין היתר באמצעות התייעלות, לשמור ואף לשפר את התוצאות שלהן • פרשנות

שני מוזס 16.12.2018
סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
אסם | ניתוח

המחירים במשק עולים, והצרכנים עומדים להרגיש את זה בכיס פעמיים

המחירים עולים בשל ההתייקרות של עלויות הייצור, אבל יותר מכך – גם בשל הסביבה העסקית שתומכת במגמת העלייה ואדישות הציבור • כך אף ספק לא מסתכן באובדן נתחי שוק, וגם רשתות השיווק גוזרות קופון מהמחיר שעלה • הבשורות הרעות: גל ההתייקרויות יימשך • ניתוח

שני מוזס 13.12.2018
סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

השנה הבאה ברשתות המזון

בשנה הבאה נשלם יותר ברשתות המזון - אבל נקבל פחות

שני מוזס 10.09.2018
מוצרי מלח מפוקחים ולא מפוקחים

מה עומד מאחורי עליות המחירים בשוק המזון?

7 שנים אחרי המחאה החברתית, נראה כי אין שבוע שבו ספקית מזון לא מודיעה על עליית מחירים • בין הסיבות: השינויים הרגולטוריים, ההתייקרות בחומרי הגלם והעלייה בשכר העבודה ובהכנסה הפנויה • אבל למה היצרניות באמת מייקרות את המזון, ומי מנצלת את המומנטום?

שני מוזס 08.08.2018

ניתוח: אילו אתגרים אתגרים עומדים בפני מנכ"ל אסם החדש?

מנכ"ל חטיבת המזון, אבי בן-אסאייג, יחליף את איציק צאיג שפורש מתפקיד המנכ"ל לאחר 7 שנים • הוא מקבל קבוצה חזקה ובעלת יכולות, אך גם כזו שאינה יכולה להרשות לעצמה לנוח על זרי הדפנה

שני מוזס 31.05.2018
מוצרי מזון של יכין. ממותגי זנלכל   / צילומים: אתר החברה

חמוצים, אבל בקטע טוב: זנלכל מפתיעה את השוק

חברת המזון זנלכל מציגה צמיחה שעולה בהרבה על זו של הענף ויציבות מרשימה לאורך זמן - אבל רמת התמחור שלה שמרנית ביותר והופכת אותה הזדמנות להשקעה • מזון למחשבה

אייל דבי 27.05.2018
אייל מליס / צלם: אוריה תדמור

שוק המזון גדל ב-2.8% בשליש הראשון; החלק של תנובה קטן

בשליש הראשון של 2018 גדל היקף רכישות המזון והמשקאות בכ-2.8% לסך של כ-12.1 מיליארד שקל • עם זאת נראה שהפער נובע משינוי בתמהיל ומכירת יותר מוצרי פרימיום

שני מוזס 11.05.2018
קניות בחגים / צילום: רויטרס Kamil Krzaczynski

בעקבות פסח: נסיקה של כ-5% במכירות המזון ברבעון הראשון

עפ"י נתוני סטורנקסט, בשלושת החודשים הראשונים של 2018 הסתכמו המכירות של יצרניות המזון והמשקאות בלמעלה מ-9.1 מיליארד שקל - הצריכה הגבוהה ביותר ברבעון הראשון זה 4 שנים • נתחי השוק של תנובה המשיכו לרדת, וגם המכירות הכספיות של יוניליוור וליימן שליסל רשמו ירידה

שני מוזס 08.04.2018

דוחות חברות המזון חושפים: בחג הזה תשלמו יותר, וגם אחריו

המחאה החברתית דעכה, שכר המינימום עלה, ומספר השחקנים בשוק הקמעונאות הצטמצם • הדוחות הכספיים של החברות הציבוריות בענף המזון וגורמים בשוק מסבירים למה ללקוחות אין יותר מדי סיבות לשמוח בחג וגם אחריו

שני מוזס 30.03.2018
איציק אברכהן / צילום: שלומי יוסף
בלעדי

שופרסל מוכרת לספקים מידע על דפוסי קנייה של לקוחות

המידע יאפשר לחברות להציע מבצעים אזוריים מותאמים ויכניס לשופרסל מיליוני שקלים בשנה ■ שופרסל: "המידע מייצר שקיפות ומסייע לפיתוח השוק. כל מידע אישי נשמר בחברה ולא מועבר לספקים בשום צורה"

שני מוזס 14.02.2018
ממרח שוקולד נוטלה במרכול בתל-אביב / צילום: Lestertair, שטארסטוק
לפני כולם

עוד לפני סימון המזון: החברות יקבלו ציון על מוצריהן?

פרופ' איתמר רז, יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת, מקדם דוח רבעוני שיסקור את פעילות חברות המזון, לצד אפליקציה שתחשוף את המוצרים שיזכו לסימון אדום

שני מוזס 23.01.2018
מיכל הלפרין / צילום: יונתן בלום
רשות התחרות | לפני כולם

הסכמי ההפצה של חברות המזון על כוונת רשות ההגבלים

הרשות בוחנת אם כוחן של חברות המזון הגדולות מול רשתות השיווק אינו מופרז ופוגע בתחרות כתוצאה מהסדרי ההפצה של חברות קטנות יותר

שני מוזס 26.09.2017

   12345678910   

   נמצאו 155 כתבות   |   עמוד 7 מתוך 10