יותר מ-400 אלף כלי רכב בישראל מחזיקים בתג חניה לנכה, והמספר הולך וגדל מדי שנה • תנאי קבלת התג אינם מוגדרים בצורה ברורה, והוא מוענק לרבים שלא זקוקים לו • ייתכן כי הפתרון נעוץ בגביית תשלום גם על חניות המיועדות לנכים, מה שעשוי למנוע ניצול לרעה של הזכות
דווקא כשנדמה שתל אביב כולה נמצאת בחפירות, עם יעדים שהולכים ומתרחקים באשר למועד שבו נזכה לראות את מערכות הסעות ההמונים מתפקדות, מוסדות התכנון מזכירות לנו היכן נמצאת המטרה - לסיים את הסיפור של מכוניות בלב תל אביב
סכסוך שכנים בעניין חניה משותפת בבניין הוביל את המפקחת על המקרקעין דגנית קציר-ברין לבקר במקום ולנסות בעצמה תמרון חניה
בעוד שהמדינה מעודדת שימוש בכלי רכב חשמליים, התשתית החוקית לא מוכנה להתמודד עם ההשלכות • בעל דירה בבניין משותף בכפר סבא תבע לאשר לו להתקין עמדה לאחר שוועד הבית דרש ממנו התחייבות אישית לשאת בכל נזק מעבר לביטוח • מה קבע מפקח המקרקעין?
הבית, שנמכר ב-3 מיליון שקל, הוא בעל שטח של 175 מ"ר על שני מפלסים ויש לו גינה פרטית של כ־70 מ"ר • ועוד עסקאות מהשבוע האחרון
מדובר בהצעת חוק שמקדם שר המשפטים גדעון סער, כך שכל דייר בבית משותף יהיה רשאי להתקין בחניה עמדת טעינה לרכב חשמלי ללא צורך בהסכמת יתר הדיירים, זאת כחלק מהכנת התשתית למעבר לתחבורה חשמלית בעתיד
רובנו לא יכולים אפילו לדמיין חיים בלי חניה מתחת לבית. אבל עם כלי הרכב המתרבים, הכבישים העמוסים והתחבורה הציבורית המקרטעת - ישראל תצטרך למצוא פתרונות אחרים בהקדם • אז איך נתמודד עם המצב החדש, ומה אפשר ללמוד מקופנהגן, פריז ואמסטרדם
חוק ההסדרים ניסה לעודד רשויות מקומיות לגבות תשלום גבוה ככל שירצו על חניה בכחול לבן • אבל להפתעת הממשלה, כל העיריות, פרט לתל אביב שבוחנת להעלות את התעריף לתושבי חוץ, בחרו להשאיר את מחיר המקסימום הישן (6.3 שקלים) ולוותר על הכנסה נוספת של עשרות מיליוני שקלים בשנה
תושב תל אביב שקיבל קנס חניה על סך 250 שקל ביקש להישפט במקום לשלם, כדי לחייב את העירייה לפרסם את מדיניות החניה שלה • עיריית ת"א: "העירייה מנתבת את פעילות הפקחים עפ"י סדרי עדיפויות המשתנים לפי פרמטרים של זמן ומקום, אבל אין בכך לתת היתר לעבירות חניה'"
עוד ועוד חברות ישראליות מציעות פתרונות בתחומי החניה ברחובות • הנה חמש מהן, עם מודלים עסקיים שונים
ביהמ"ש המחוזי אימץ קביעה של המפקחת על הבתים המשותפים, שלפיה בהיעדר הסדר חוזי שלפיו עלות התחזוקה תחול על כלל הבעלים, רק בעלי המכפילים ישלמו עליה
לפני שלוש שנים וחצי נכנס לתוקף תיקון לחוק לפיו כל נכה ברמה של 90% יזכה לחניה אישית קרוב לבית • העיריות החזקות טענו כי ייגרעו עשרות אלפי מקומות חניה על חשבון הציבור • בשטח, היום ניתן לראות כי התחזית לא התממשה
עקיבא ערמון, מייסד שותף ומנכ"ל Wisesight • בן 42, נשוי ואב לארבעה. מתגורר במושב נס הרים • בעל תואר ראשון בביופיזיקה, ותואר שני בפיזיקה מהאוניברסיטה העברית • "אנחנו עובדים עם פנגו וסלופארק, ומזמינים גם את ווייז להטמיע אותנו על המפות שלהם" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז
אמות וגב ים ישקיעו 3 מיליארד שקל במגדל TOHA2 בפינת הרחובות יגאל אלון ודרך השלום, תוך שהן בונות על חברות ההייטק, המטרו וקירוי האיילון • "עוד נצטרך להתלבט מה לעשות עם השטח של החניון" • האם ההימור ישתלם? שלוש הערות
ביטול תקרת המחיר על חניה בכחול-לבן והגבלת האזורים החינמיים לקרבה לאזור המגורים: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את רפורמת החניה העירונית • השינוי יחול משנת 2024, והמניעים העיקריים הם הפחתת הפקקים וזיהום האוויר בערים הגדולות • כמה זה יעלה לכם, ולאן יגיע הכסף? גלובס עושה סדר
בחוק ההסדרים נכללת רפורמה בהסדרי החניה ברשויות המקומיות, כך שלתושבים לא יותר עוד לחנות בחינם בכל רחבי העיר • בדיוני ועדת הכלכלה על הצעת החוק ח"כים ביקשו להכניס עקרונות חדשים שמצמצמים את השינויים • במשרד התחבורה יוחלט האם להמשיך בחקיקה או להסירה מהחוק
שלושה פסקי דין בשבועדוחות חניההמומלצותחניוניםמשרד התחבורהנדל"ן: מיסוי ומשפטעיריית תל אביבתחבורהתחבורה ציבוריתתל אביב