השר ישראל כץ: צו היבוא המקביל יכניס לשוק שחקנים עצמאיים קטנים, שלאחריהם יבואו חברות הליסינג וגם יבואני הרכב עצמם
רכב פרטי אינו פלזמה או מקרר אלא מוצר יקר, עם תמחור בינלאומי ידוע ומתח רווחים נתון
הצו יאפשר יבוא מסחרי של כלי רכב חדשים מדילרים, ללא צורך בקשר ישיר עם היצרן ■ בענף מעריכים כי עיקר היבוא יתמקד בשלב הראשון בכלי רכב יוקרתיים
פרסום צו יבוא הרכב החדש, שהוגש השבוע לאישור הכנסת, עבר בשקט בהתחשב בעובדה שמדובר בשינוי הרגולציה החשוב ביותר בענף בעשור האחרון - אבל אם יאושר הוא טומן בחובו מהפכה אמיתית בשוק
במשרד התחבורה עבדו על ניסוח הצו במשך למעלה משנה ובחודשים האחרונים הוא נמצא בבדיקה של משרד המשפטים ■ כל חידושי הצו הסופי של הייבוא המקביל לרכב, שהוגש היום לוועדת הכלכלה
אחרי שנים של נאמנות כפויה למותגים שיובאו לכאן ע"י יבואן בלעדי, מתעוררת בענפים שונים תחרות ע"י יבואנים מקבילים שמוזילים את המחירים משמעותית ■ כך קונים מותגים בזול
כך נוצר מצב אבסורדי: בכל העולם קיים מסחר ער במכשירי iPhone שלא דרך המפעילות הסלולריות או אפל - חוץ מאשר בישראל ■ יבוא מקביל של ה-iPhone היה מאפשר להוריד את מחיר המכשיר
רשות התחרותחוק ההסדריםטואלטיקהיבואיוקר המחיהיבוא רכבמזוןמכסמשרד האוצרשוק הרכב