ערן יונגר, אנליסט בכיר במיטב דש ברוקראז', מסביר למה כולנו מביטים בזעם לכיוון הלא נכון ■ "גם אם נחתוך את רווחיהן של יצרניות המזון ב-50%, לא נוכל להוריד את מחירי המזון ביותר מ-10%"
10 ספקים מובילים בישראל מחזיקים ב-57% משוק המזון והצריכה; תנובה שולטת ב-57% משוק החלב ■ התחרות עלובה בזמן שהרגולטור רופס ■ והסיפור על היצרן הקטן שניסה למכור מוצר בהוזלה של 30% - ונדהם מהתוצאה
שר האוצר: "ליצרנים ולרשתות יש קמפיין שאף פעם הם לא אשמים; לא יעזור להם" ■ מתכנן להנהיג סבסוד ישיר לחקלאים ("על הגב שלהם יש עולם שלם של הפקעות מחירים") ■ "אנחנו משלמים יותר מדי על שירותי בנקאות"
בשיחות עם "גלובס" מטילים היצרנים את האשמה במחירי המזון הגבוהים על הממשלה ■ "שיבדקו את המסים, את השכר, את הדלק. איך הגלון בארה"ב עולה חצי מאשר בישראל. כאן 90% מהמחיר זה בלו"
היבואנים והיצרנים ניצלו את ההזדמנות לשיפור רווחיהם ■ אחד הספקים: "אני לא מוריד לרשתות מחיר, כי אחר-כך להעלות את המחיר זה קריעת ים סוף" ■ מנכ"ל ויקטורי: בעבר כשהסחורות התייקרו הם ידעו להעלות מחירים מיד
ה"פוד-טק" הוא אחד התחומים הצומחים בתעשיית הון הסיכון העולמית ■ בתעשיית המזון מבינים שהחדשנות כבר לא תבוא מהחברות הגדולות בתחום אלא מבחוץ, וגם כמה סטארט-אפים ישראליים כבר עלו על הגל
לפי הטיוטה, ספקים יוכלו להתערב במחיר המכירה לצרכן וכן בסידור המוצרים על המדפים ברשתות - בניגוד לחוק המזון שאמור להיכנס לתוקף בינואר 2015
ההסבר של מנכ"ל זוגלובק: "שוק הדיור קפא, והכלכלה מאוד מושפעת ממה שקורה בשוק הדיור, והוא משפיע בסוף על כולם. לא קוראים לזה מיתון אלא קוראים לזה האטה, אבל כל הפרמטרים האלה משפיעים בסופו של דבר"
הממשלה אמנם מפקחת על מחירי 22 מוצרי מזון בסיסיים - אלא ש-70% מהצרכנים אינם יודעים לומר מהם אותם מוצרים, ובחנויות רבות לא מסמנים את המוצרים שבפיקוח ■ המשמעות: הפסד של כ-1,000 שקל בשנה למשפחה
למרות פגיעה בתחומי צריכה רבים, מבצע "צוק איתן" לא גרם לירידה במכירות שוק המזון והמשקאות, שרשמו ביולי האחרון סטגנציה לעומת יולי אשתקד והסתכמו ב-2.89 מיליארד שקל ■ "הצרכן אוכל אותו דבר - אבל זורק פחות"
נילסן: לראשונה מתחילת המבצע, מכירות המזון החלו לרדת ■ סטורנקסט: מכירות מברשות השיניים ומוצרי הגילוח נסקו כתוצאה מהתרומות לחיילי צה"ל
עפ"י הצעת החוק של חה"כ יריב לוין ואמנון כהן, תיאסר מכירת מזון שעבר התאריך האחרון לשיווקו, התאריך האחרון לשימוש בו או התאריך המומלץ לשימוש בו
איציק תמיר, מנכ"ל קוקה-קולה ישראל, משיב מלחמה: "מאז המחאה, המחירים לא ירדו בכלום. זרקו את הכול על היצרנים, כאילו שבעיית המחירים היא רק בגלל תעשיית המזון" ■ "ההקלות ביבוא יביאו לסגירת מפעלים קטנים"
את הטיפול ביוקר המחיה יש להתחיל בירקות ופירות ולא בבשר וחלב
איגוד תעשיות המזון מזהיר כי מפעלים ישראליים יעתיקו את הייצור לחו"ל ■ יו"ר האיגוד: "התחרות צריכה לבוא מבפנים, ולא ע"י יבוא אבטלה מאיטליה לישראל"
היקף ההתקשרות עם מספר סופרמרקטים עבור משרד ראש הממשלה ומעון ראש הממשלה עומד על 300 אלף שקל בשנה ■ משרד ראש הממשלה: "המעון הרשמי של ראש הממשלה משמש משרד לכל דבר"
טואלטיקהיבואיוקר המחיהמחירי המזוןסטורנקסטענף המזוןקמעונאותרגולציהרפורמת היבוארשתות שיווק