זוגלובק מצטרפת לתנובה ויוניליוור ומעלה מחירים • המנכ"ל רן אקרמן הסביר את המהלך: "חומר הגלם המרכזי שלנו, עוף והודו, התייקר מהרבעון הראשון של שנת 2021 במעל ל-30%"
המוצרים שיתייקרו: חלק ממוצרי המחלבות, הסלטים, החטיפים המלוחים והממתקים • משטראוס נמסר כי ההתייקרות באה "בעקבות עליות של עשרות אחוזים במחירי חומרי גלם, אנרגיה, אריזות ותשומות נוספות, שהיקף השפעתן מוערך בכ-300 מיליון שקל" • העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 בדצמבר
אחרי שבועיים של סירוב, בקמעונאית המזון הגדולה בישראל החליטו להיענות לדרישת תנובה ולהעלות מחירים, אך במקביל להוריד עשרות מוצרים אחרים של החברה - מה שייצר לה הפסד חודשי של עשרות מיליוני שקלים • מי מרוויח מהמהלך, והאם הצרכנים יפיקו את הלקח
משופרסל נמסר: "לאור המחסור במגוון מוצרי החלב והתחליפים הקיימים בסניפי שופרסל ועל-מנת שלא לפגוע בלקוחות הרשת, נבחנה לעומק בקשת תנובה לעליית מחירים. הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים" • כ-160 מוצרים אחרים של המחלבה הגדולה בארץ לא ימכרו ברשת
מה כדאי לנו ללמוד מהרגלי קניות המזון של הצרפתים • האם מס הסוכר הוא התנשאות של עשירים • ומדוע לא מודדים בישראל את ההשפעה של סובסידיות מזון • אלה רק כמה מהשאלות שמעסיקות חוקרי עוני וביטחון תזונתי • מחקר חדש, שהראה כיצד תקופת מיתון משפיעה לרעה על קצב ההזדקנות של מי שהיו אז עוברים, הופך את הממצאים שלהם לרלוונטיים במיוחד
מי תמצמץ ראשונה: שופרסל, שלא מצליחה למלא את המקררים - או תנובה, שמוותרת על 20% מנתח המכירות המוערך שלה? • בינתיים רשתות השיווק האחרות ממשיכות למכור את מוצרי תנובה, כאשר חלקן כלל לא העלו את המחירים לצרכן
ממה מורכב מדד המחירים לצרכן? למה נדמה לרבים שהוא לא משקף את יוקר המחיה? ומה ההבדל בינו לבין מדד מחירי הדיור? • מדריך מיוחד לקריאת מדד המחירים לצרכן
צביקה ויליגר הוא בעלי יבואנית המזון ויליפוד ומחזיק במניות שופרסל: "אני מאמין ברשת, אבל אנחנו מופסדים בהרבה כסף" • בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע קרפור לא תשפיע על השוק, משוכנע שהכוח נמצא בידי היצרנים שיעלו את המחירים, וקורא לישראלים לשנות את הרגלי הצריכה ו"להפסיק ליילל"
המחלבה הגדולה בארץ ביקשה לייקר את מוצריה ב־4.7% בממוצע - שיעור דומה להעלאות המחירים של המתחרה טרה • שופרסל מיהרה לפסול את הבקשה, אך שאר רשתות השיווק עוד על הגדר • בכיר בענף החלב: "תנובה היא השחקן המרכזי. אם היא מעלה מחירים, כולם יעלו"
רוב הישראלים מעודכנים במאבק בין ספקיות המזון לרשתות הסופרמרקטים ומתייצבים לצד האחרונות - כך עולה מסקר עדכני שערכה ד"ר דנה טבת מאוניברסיטת רייכמן עבור גלובס • 77% אומרים כי יתמכו בהסרת מוצרים של יצרניות נוספות מהמדפים, במקרה שיעלו מחירים
הממשלה החדשה טרם קמה, אך כבר אפשר לפרוט את האתגרים שלפתחה • בשוק המזון יש להמשיך את יוזמות הממשלה הקודמת ולוודא שלא נשארו צווארי בקבוק רגולטוריים • בנוסף, יש לדרבן את הנמלים הוותיקים להתייעל, אך לא לתת להם לנטרל את התחרות עם הנמלים החדשים
לגלובס נודע כי בשעות אלו נתלים שלטים בסניפי שופרסל בהם מודיעים על אפשרות של מחסור במוצרי ענקית המזון יוניליוור בשל אי הסכמת הרשת להעלאות המחירים של הספקית הגלובלית
ב־1 בנובמבר פג תוקף מועד העלאת המחירים שקבעו ספקיות המזון והטואלטיקה לרשתות המזון, וכעת מתחילים משחקי הכוח בין הצדדים • רשת המזון הגדולה בישראל מציגה קו נוקשה ואינה נכנעת, אך חלק מהמתחרות מסרבות להתחייב שינהגו באופן דומה • האם הצרכנים הם שיכריעו?
התשתית אומנם הונחה, והקלה במחירים תורגש, אך מהפכה של ממש תלויה במהלכים נוספים • גלובס מנתח את המשימות שממתינות לממשלה הבאה - מטיפול בשוק החלב, דרך מאבק בריכוזיות בשוק המזון ועד הכנסה של רשתות מזון נוספות לארץ לצד קרפור
רפורמת החקלאות: בדיקת גלובס מגלה כי יבוא פירות וירקות שהמכסים עליהם בוטלו לא השתנה דרמטית ולעתים נשאר אפסי • כשבקשה ליבוא לארץ אורכת 5 שנים, שחקנים חדשים מוותרים על השוק המקומי • אבל יש גם תקווה: במוצרים שהיו פתוחים ליבוא תחרותי, כמו השום, הורדת המכסים גררה צניחה במחיר
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מחדש את המאבק ביוקר המחיה • במכתב ששלח לרשתות המזון הוא מתריע: "אם בכל זאת יהיו העלאות מחירים שמקורן ברצון למקסם רווחים על גב הצרכן, נחדש את המאבק בכל רחבי הארץ ובכל האמצעים העומדים לרשותנו"
דיפלומטהעלאת מחיריםיבואיוקר המחיהמוצרי חלבמשרד הכלכלהניר ברקתענף המזוןקמעונאותרשתות שיווק