לאחר כשנה של כהונה, ועל רקע הקשיים הגוברים בשדה הפוליטי, הפיץ ראש הממשלה מסמך שמסכם את פועלה של ממשלתו • מהם ההישגים שבהם היא יכולה להתגאות בשדה הכלכלי ומה שכחו להזכיר בהקשר זה באיגרת, איך השתנה המאזן המדיני־ביטחוני שלנו במהלך התקופה, ומה הושג בחברה הערבית? • צוות המשרוקית של גלובס בדק ומצא
התוכניות שאושרו הן קו M1S (חלקו הדרומי של M1) וקו M3 • מנכ"ל נת"ע, חיים גליק: "מקווה שכלל הרשויות תתגייסנה למען הפרויקט, למרות המחלוקות" • מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "כעת המשימה מוטלת על גורמי הביצוע"
חודשים לפני ההשקה, בפתח "חצי שנה מאוד אינטנסיבית", מנהל הקו האדום, קרן זוהר, פורש - לדבריו בשל תחושת מיצוי • בראיון לגלובס הוא מבהיר כי לא מדובר בבריחה, וטוען כי ניתן להשיק את הקו עוד השנה, אבל רומז לעיכוב גם בקווים אחרים
כפי שנחשף באתר גלובס, הוות"ל אישר את בקשת משרד התחבורה ונת"ע לפיצול התוכנית להקמת קו M1 של המטרו • בשלב זה תוגש לאישור רק התוכנית הדרומית - שנגמרת בצומת גלילות ולא עוברת ביישובי השרון • במשרד התחבורה מכחישים כי הפיצול נעשה בעקבות לחץ של עיריות רעננה וכפר סבא
הממשלה ממהרת להתקפל מול התנגדויות פופוליסטיות של רשויות מקומיות לקידום תחבורה ציבורית • את המחיר ישלמו בשנים הבאות תושבי השרון, שייתקעו בערים ללא מוצא • חבר מועצת כפר סבא: "ערי השרון יהפכו הלכה למעשה לפריפריה במרכז הארץ"
לגלובס נודע כי עיריות יישובי צפון השרון התנגדו לתוואי המטרו שיעבור בשטחן, וכעת משרד התחבורה מבקש לפצל את אישור המסלול כך שהחלק הדרומי של קו M1 יאושר כעת והחלק הצפוני בהמשך • פיצול התוכנית עלול לפגוע בעשרות אלפי תושבים ולגרום להם להמשיך להסתמך על רכבים פרטיים
בכנס פסגת ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן, התייחסה יוליס לחוסר הוודאות בעניין התמ"א וחלופת שקד שאמורה להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים, וציינה כי "התמ"א לא תפסיק לחיות, יש תקופת מעבר משמעותית" • לגבי סוגיית המטרו אמרה יוליס כי "זה אירוע שאי-אפשר להפריז בחשיבותו"
ההסכם פורסם במסגרת צו להערות הציבור, והוא קובע תשלום שנתי לכל עיר בהתאם למצבה הכלכלי ולמספר תחנות המטרו והרכבת הקלה שיוקמו בה וכן את משך הזמן שהן ישלמו • שתיים מתוכניות המטרו צפויות לעלות לאישור הממשלה בחודש מאי
המכרז לתפקיד מהחשובים בענף הנדל"ן פורסם רשמית בסוף השבוע, וועדת האיתור צפויה להתכנס בקרוב • ברקע משבר הדיור וסימני השאלה סביב תמ"א 38, לאדם שייבחר לתפקיד ממתינות משימות רבות השפעה
המימון לפרויקט המטרו אמור להגיע בחלקו מתקבולי מסים - דבר שיכול ליצור פער בין תזמון ההכנסות לתזמון ההוצאות בשלב ביצוע הפרויקט • לפי הבנק המרכזי, על הממשלה לגשר על פערי התזמון במימון הפרויקט באמצעות תקציב המדינה או ע"י הגדלת החוב
מוטב להתמקד במגוון פתרונות מגורים, מבלי לקבוע כבר כעת מסמרות הנוגעים להפחתה כפויה במחירי שכירות או רכישה עתידיים
מושב החורף מסתיים, והחוק שהיה אמור לעבור במהלך 2021 ממתין ואיתו התוכניות שמוכנות לאישור הממשלה • החשש: העיכובים הבירוקרטיים ימנעו את תחילת העבודות בשטח שתוכננו ל-2024
כשמצד אחד 30% מיחידות הדיור ייועדו לדיור בר השגה, ומצד שני צפויים היטלי ומיסי ההשבחה של כ-75%, רווחיות התוכניות מוטלת בספק • ויש, כנראה, גם בשורה: כל מי שבבעלותו 50% לפחות מקרקע המיועדת לפיתוח – יוכל לממש אותה בעצמו
החוק שאושר דומה מאוד להצעה שהגישה הממשלה לוועדה, והוא מסדיר את עבודת וסמכות רשות המטרו והמועצה המאסדרת למטרו, שיעבור ב-24 רשויות מרחובות ועד רעננה ויכלול כ-109 תחנות • 30% מהמתחמים סביב המטרו יוקצו לדיור בר-השגה
עיריית חולון עתרה לבג"ץ נגד הוועדה לתשתיות לאומיות וחברת נת"ע בטענה כי תוואי קו המטרו שיעבור באזור יפגע בערכי טבע נדירים • בעירייה מזכירים שמוסדות התכנון הם אלה שבשנים האחרונות הגנו שוב ושוב על הייחודיות של המקום וטוענים שתוכנית חלופית שהציעו נדחתה במהרה
לאחר הליך מכרזי שקיימה החברה הממשלתית נת"ע, נבחרה הקבוצה לנהל את רשת המטרו העתידית של גוש דן • החברה תרכז ותנהל את כלל פעילות ההיערכות לביצוע הפרויקט ותייצר תוכנית לבנייה והפעלה של הרשת
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמינוי בכיריםמירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"ערשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה