מדובר בקו באורך 22 ק"מ שמחבר את ערי מזרח מטרופולין ת"א ומערבו • ההשקעה בפרויקט רשת המטרו נאמדת בכ-150 מיליארד שקל
ההוראה הגורפת לאסור על בנייה בתת-הקרקע בתוואי העתידי של הרכבת הקלה עד שתושלם התוכנית, היא מרחיקת לכת ותסכל פרויקטים רבים
כמו במדריד ובלונדון: ל"גלובס" נודע כי משרד התחבורה מקדם הקמה של שני "שערים" למטרופולין תל אביב, מצפון ומדרום
מדינת ישראל ניסתה כבר את מודל חיי הזוגיות פעמיים, עם שתי הזכייניות של שני הקווים האדומים של הרכבת הקלה בת"א ובירושלים • בת"א העסק התפוצץ מיד אחרי החתונה, בירושלים הזוגיות הייתה רווית ריב ומדון
בקרב על בניית המטרו בגוש דן נדמה שאין מנצחים: מנהל רשות החברות יעקב קוינט והחשכ"ל רוני חזקיהו מתנגחים בידי מי תופקד השליטה על פרויקטים מתוכננים בהיקף מאות מיליארדי שקלים • כתב "גלובס" עמירם ברקת התארח באולפן "גלובסטוק" בהנחיית ליאת רון והסביר מה עומד מאוחרי המלחמה חסרת הרסן • האזינו
הקרבות בין אגפי האוצר עולים מדרגה: מנהל רשות החברות יעקב קוינט שיגר מכתב חריף לחשב הכללי באוצר רוני חזקיהו ובו יעץ לו להתמקד בתפקידי הליבה של האגף • זאת, לאחר שחזקיהו דרש שהשליטה בפרויקט המטרו תישאר תחתיו והאשים את קוינט בחוסר מקצועיות ובחריגה מסמכות • ניתוח "גלובס"
את רכבות המטרו לא נראה בישראל לפני 2030, אלא שהחלטה חדשה של הוועדה לתשתיות לאומיות אוסרת על בנייה לעומק הקרקע בתוואי הפסים • המשמעות: פגיעה במאות בעלי קרקעות ובחברות שייאלצו לדחות פרויקטים ולערב את הוות"ל בבנייה
אחת המשימות הגדולות של ישראל היא קידום פתרונות תחבורה ציבורית בערים הגדולות • מהן מערכות ההסעות להמונים הנפוצות בעולם ומי מהן מתאימה למטרופולין המקומי
מדובר בשלב נוסף בדרך להקמת רשת רכבות תחתיות בתל-אביב וערי הסביבה • המטרו יציע תחבורה רבת קיבולת ומהירה יותר בהשוואה לרכבת הקלה וישרת 450 מיליון נוסעים בשנה, לעומת 195 מיליון בקווי הרכבת הקלה
מדינה שהשקיעה במשך שנים ברכב הפרטי והזניחה את התחבורה הציבורית • פוליטיקאים שעסוקים בחילופי האשמות ובכיפופי ידיים • נתון מזעזע שלפיו רק 68% מהרכבות מגיעות בזמן - ולא, הפעם לא מדובר בישראל • מערכת הרכבות התחתיות של ניו יורק בקריסה, ותושבי העיר כבר מעדיפים לעמוד בפקקים • איך זה קרה ומה אפשר ללמוד מזה? ניתוח G
שר האוצר בכנס metroTLV: "חוק המטרו חייב להיות מלווה בריכוז סמכויות; אם מישהו חושב שהוא יצליח, עם כל המורכבות והאינטרסים של ראשי העיר, להעביר את הדבר הזה בקלות - שיהיה לו בהצלחה, ונתראה בעוד הרבה שנים"
ראש עיריית ת"א תקף את שר התחבורה ישראל כ"ץ בכנס metro TLV • "במשרד התחבורה לא הבינו שעידן הרכב הפרטי הסתיים"
פרופ' מנואל טרכטנברג התייחס בכנס metroTLV לבעיות התחבורה בארץ • "אי-אפשר להרים את כל הפרויקטים הגדולים, בין אם בתחבורה או במערכת הבריאות והחינוך, כשאנחנו עוסקים בכלכלת וודו - כשאתה אומר שאם תוריד מסים, תטיב עם העם"
בשיחה עם עמירם ברקת, במהלך כנס metroTLV, הוסיף הממונה על התקציבים באוצר ואמר: "האיזון העדין חייב להיות כזה שבו אנחנו פועלים בצורה אחראית. האם נכון שמישהו בדימונה ישלם יותר מס הכנסה כדי להקים מטרו בגוש דן? התשובה היא כן, אבל עד רמה מסוימת"
כך העריך היום רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר, בכנס metroTLV • "הקמת המטרו היא חובה, אין שאלה של כן או לא"
כך אמר היום זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי ולשעבר ראש עיריית רעננה, בכנס metroTLV • מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און: "אפשר להשלים את פרויקט המטרו בתוך עשור"
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה