האדסון יארדס שבמנהטן נבנה מעל מסילות רכבת, והוא יכול להיות השראה למתחמי הדיפו שייבנו בישראל • מדור אדריכלות חדש
המכרז הוא חלק משמעותי בפרויקט העצום שעלותו מוערכת בכ-150 מיליארד שקל • מדובר במרכזי התחבורה הכי גדולים שייבנו בשנים הקרובות במטרופולין תל אביב, ושבהם ישתלבו מערכות תחבורתיות שונות
הצצה לשלוש מהתחנות הגדולות של מערכת המטרו החדשה של ריאד, שתעבור לאורך 176 ק"מ • עלות הפרויקט עומדת על 22 מיליארד דולר • מדור אדריכלות חדש
“הסיכויים לעצור את זה הם אפסיים", אומרים גורמי מקצוע ופוליטיקאים המעורים בנושא על יוזמת רגב - לבטל את תוכנית המטרו • אז מה כן יכולה רגב להשיג?
יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון, אמרה בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" כי בלי המטרו לא יהיה פתרון תחבורתי הולם למטרופולין גוש דן הגדל • גם ערן כהן, מנכ"ל בומברדייה, טען כי עקב המצב התחבורתי בישראל, לא ניתן לוותר על המטרו
שרת התחבורה מירי רגב אמרה בוועידת ישראל לנדל"ן של גלובס כי בגוש דן יש כבר שלוש תוכניות רכבת קלה ותוכנית שבילי אופניים ו"אי אפשר לשים את כל הכסף במטרופולין דן" • בהתייחסה לתחרות חברות התעופה מול האמירויות אמרה רגב: "יצטרכו ללכת למיזוג"
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה תדון בשבוע הבא בהקפאה מיידית של בנייה ברדיוס של מאות מטרים סביב 32 תחנות המטרו ברחבי גוש דן • אלה האזורים שצפויים להיפגע
ההיסטוריה מוכיחה שכדי שפרויקט המטרו בגוש דן יצליח חייבים להעביר את ביצועו לחברות פרטיות, במיוחד בעת משבר הקורונה
הקו הינו הארוך מבין שלושת קווי הרכבת התחתית • הוא מחבר בין רעננה וכפר סבא בצפון ועד לוד רמלה ולוד בדרום • עיריית כפר סבא, והמועצה האזורית דרום השרון, בגיבוי תושבים, מבקשים לשנות את מיקום מתחם התפעול של הקו
גורמי הביצוע של פרויקט התחבורה הבא של גוש דן - המטרו (הרכבת התחתית) - מצביעים על התועלות בעתיד, אבל מצניעים את הקשיים האדירים שיהיו לאורך הצירים בזמן הבנייה • שרת התחבורה מירי רגב יכולה לדאוג שבזמן הבנייה לפחות נסבול פחות
קנדה ישראל רוכשת קרקע נחשקת בבירה, המנכ"ל הוותיק של אמות פורש, תקן החנייה בת"א מצטמצם, ירידה בהרוגים בתאונות עבודה בתחום הבנייה – בגלל הקורונה, או שדפוסי העבודה השתפרו • וגם: כל מה שאפשר להגיד על "מס המטרו" החדש
הכללתו של פרויקט התשתית הגדול בישראל בחוק ההסדרים מכניס את ענף הנדל"ן לסחרור • הסיבה: המתווה החידתי שדורש מימון מבעלי נכסים לאורך התוואי
בלי שקיפות, בלי יידוע מסודר של הציבור: 4 באוגוסט הוא התאריך האחרון להגיש התנגדות לשניים מהקווים בתוכנית הרכבת התת-קרקעית של גוש דן • בנת"ע פרסמו את התוכניות לפי החוק, אולם ספק אם התושבים שחלפו ליד השלטים התקניים הבינו מה סדר הגודל של הפרויקט
מהדוח עולה כי מוסדות התכנון אישרו 140,608 יח"ד - 33% יותר מהיעד שקבעה הממשלה; מתוכן, 42,500 יח"ד ביישובים הערביים • כמו כן, נודע כי קודם פרויקט המטרו, פרויקט התשתית הגדול ביותר שתוכנן אי-פעם בישראל, וכי אושרו 20 שמורות טבע
בתום 11 חודשים במשרד התחבורה, בצלאל סמוטריץ' עוזב, לאחר שקיבל הרבה מחמאות, ומחלק כמה עצות לשרה החדשה מירי רגב: להפנות שני שלישים מהתקציב לתחבורה הציבורית, לשקול מחדש את הצורך במטרו ולקצץ בסמכויות של ראשי הערים שתוקעים פרויקטים לאומיים
פרטים חדשים על הרילוקיישן של עדי קייזמן, ועל איש העסקים שנכנס בנעליו בגרמניה • מה כל כך מיוחד בתוכנית שהופקדה לאזור התעשייה בחדרה • ההשפעה השלילית של הקורונה על ביצועי אביב בחו"ל, ופרק חדש בפודקאסט השקעות הנדל"ן "כסף בקיר", שמגיע הפעם לספרד
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"עתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה