מסתבר שחברות המשתמשות בליסינג תפעולי משפיעות מאוד על מבנה שוק הרכב, ואפילו על האפקטיביות של מהלכי האוצר להפוך אותו לירוק והגיוני יותר בצריכת משאבים
אבסורד שמסביר את האדישות: הישראלים שנוסעים הכי הרבה - משלמים עליו הכי מעט
תוצאות הכישלון של המיסוי הירוק: הדלק היקר קושר את הלקוחות השכירים לרכב הליסינג
הכנסות המדינה ממס קנייה על רכב צפויות לזנק השנה ב-8.5% ■ זה לא מפריע לאוצר לקבוע: בתחילת 2012, בחסות המיסוי הירוק, יתייקרו הדגמים הנפוצים באלפי שקלים
מיסוי ירוק, פטורים ממס, החלת כללי חשבונאות, רפורמות במיסוי מקרקעין ובקבוצות רכישה ועוד: "גלובס" סוקר את חידושי חקיקת המס בשנה החולפת ואת החידושים הצפויים ב-2011
הערכות: יבואנים נוספים, בהם אלה שאינם חשופים לין היפני, "יישרו קו" ■ משפחתית 1.6 ליטר, שעלתה 112 אלף שקל לפני 3 שנים, תעלה בינואר 2012 כ-125 אלף שקל
גם יונדאי משכה מעלה את השוק וסוזוקי הכפילה את כוחה ■ בינואר-יולי נמסרו 123,791 כלי רכב ■ מסירות כלי הרכב הפרטיים עלו ב-31% ל-103,224 יחידות
עלייה של 38% נרשמה ביבוא כלי רכב ביחס לממוצע החודשי של שנת 2009 ■ היבוא ביולי הסתכם בכ-4.3 מיליארד דולר, עלייה של 11% ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה
מדוע שתי הרפורמות הגדולות - המעבר לשווי שימוש רציף והמס הירוק - שהיו אמורות לשכלל את שוק ציי הרכב במחצית הראשונה של 2010, לא השיגו תוצאות בשטח
כמו כן כוללת התוכנית העלאת אגרות רישוי והצמדתן לקבוצות המיסוי הירוק ■ האוצר: "אין תוכנית אופרטיבית בנושא" ■ התוכנית גובשה כמענה לביקורת שמתח ה-OECD על המיסוי הגבוה והלא מוצדק, לטענתו, שמוטל בישראל על רכישת רכב
השפעת המס הירוק על חלק נכבד מכלי הרכב הנמכרים בישראל זניחה, אבל יש מקרים שבהם היא עשויה להיות משמעותית ■ חוץ מרכב קטן בישראל - משתלם גם ייבוא אישי של כזה מחו"ל: בחירה חכמה של משפחתית אירופאית תעביר לכיס הרוכש את מלוא הטבת המס
סופר, סמנכ"ל לתכנון וכלכלה ברשות המסים ומי שהוביל בה מהלכים דרמטיים, הודיע השבוע על פרישה ■ "די, מיציתי", אמר למקורביו ■ גורם ברשות: "סופר חש שנסרדישי בולם אותו, ונסרדישי לא סבל שסופר עוקף אותו"
נתוני היבוא האישי ב-2009 מצביעים על עלייה צנועה של כ-7% ■ שוק היבוא האישי של 2010 מסתמן כקשה ובעייתי, במיוחד לחובבנים חסרי ניסיון שעושים בה את צעדיהם הראשונים ■ למי שמתעקש רצ"ב מספר טיפים שימושיים
"המיסוי הירוק" החמיץ את יעדיו, אבל איש לא יפיק לקחים, כי היבואנים מרוויחים וגם האוצר
ההפחתה המשמעותית הצפויה של שיעורי המס מגבירה את כדאיות דחיית מועד הדיווח על ההכנסות לשנים הבאות, שבהן חבות המס תהיה נמוכה יותר ■ זה גם הזמן לחלוקת דיבידנד שנצבר עד 2003
זהו רק אחד מרשימת היוזמות למסים ביזאריים שהוליד המשבר, הנה חמש לדוגמה
הטבות מסזיהום אוויריבוא רכבמיסוי רכבמכוניות היברידיותמכונית חשמליתמס קנייהמסיםמשרד האוצרשוק הרכב